بازدید 9945

قدردانی«عهد‌الله»از‌مواضع‌آیت‌الله‌سیستانی‌در‌دیدار‌با«پاپ»

دبیر کل جنبش اسلامی عهد الله عراق از مواضع اخیر آیت‌الله سید علی سیستانی در دیدار با پاپ فرانسیس قدردانی کرد و گفت که این مواضع هم در مضمون و هم در مصداق با راه و اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب منطبق است.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶ 10 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، دبیر کل جنبش اسلامی «عهد الله»، عراق مواضع اخیر مرجع عالی شیعیان این کشور در دریدار با رهبر کاتولیک‌های جهان را مواضع اسلام ناب دانست و از آن‌ها استقبال کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید «هاشم الحیدری»، دبیرکل جنبش عهدالله عراق درباره سفر اخیر پاپ به عراق سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای نوشت: «دیدار حضرت آیت الله العظمی آقای سیستانی (دام ظلُّـه) با پاپ واتیکان از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. به ویژه این که در رابطه با موضعگیری‌های اسلامی ناب که حضرت آیت‌الله سیستانی در این دیدار آن را مطرح کردند.

در این بیانیه آمده است: «مواضعی که ایشان مطرح نمودند تاکیدی بر راه فق‌های ربانی است که درباره مبارزه با ظلم و ایستادن در برابر عملکرد قدرت‌های بزرگ و دفاع از مستضعفان و مسلمانان و سخن گفتن "درباره تحمل رنج و سختی بسیاری از مردم در کشور‌های مختلف از ظلم و ستم و فقر و اذیت و آزار دینی و فکری" و همچنین "در خصوص جنگ‌ها و اعمال خشونت‌بار و محاصره اقتصادی و آوارگی و دیگر مواردی که ملت‌های منطقه ما -مخصوصاً ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی- از آن رنج می‌برند" موضعگیری کرده اند».

جنبش مذکور در این بیانیه تصریح کرد که «عبارت‌هایی که در سخنان ایشان ذکر شد، نه تنها در مضمون بلکه در مصداق، با راه و اندیشه و خط امام خمینی (قدّس سرّه) و حضرت امام خامنه‌ای- (دام ظله) مطابقت دارد، و این همان راه اسلام ناب و خط رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) می‌باشد».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار