بازدید 7479
۲

چرا کرونا در اسپانیا مهار نمی‌شود

برنامه های تفریحی، دور همی های شبانه، بی توجهی جوانان و سفر تفریحی شهروندان اروپایی بویژه فرانسوی ها به اسپانیا مهار کرونا رادر این کشور با دشواری مواجه کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 08 March 2021

به گرازش «تابناک» به نقل از ایرنا، برنامه های تفریحی و دورهمی‌ شبانه جوانء‌ها که به طور غیر قانونی و دور از چشم پلیس برگزار می‌ شود و عدم سختگیری کافی‌ برای اعمال محدودیت‌های کرونایی، باعث شده که اسپانیا نتواند به خوبی‌ کرونا را در کشور مهار کند.

منع رفت و آمد یا ممنوعیت دورهمی‌ افرادی که در یک خانه زندگی‌ نمی‌ کنند، نتوانسته از برپایی جشن‌های غیر قانونی که در سراسر اسپانیا از پاییز گذشته برگزار می‌ شود، پیشگیری کند

موج سوم شیوع کرونا که از هم نشینی ها و دورهمی‌ های اجتماعی تغذیه می‌ شود، محدودیت های ضد کرونایی نظیر مقررات منع رفت و آمد، ممنوعیت ملاقات های اجتماعی در فضاهای بسته و یا محدودیت در تجمع افراد زیاد در کافی‌ شاپ ها و رستوران ها را به همراه داشت اما با این حال برپایی جشن های غیر قانونی شبانه، گوشه گوشه اسپانیا را پر کرده است.

گزارش رسانه ها حاکیست که تنها در مادرید، پلیس در روزهای آخر هفته به محل برپایی بیش از ۴۰۰ جشن و دورهمی غیر قانونی را که جوانان در آنها بدون ماسک شرکت دارند، بورش برده و از ادامه برگزاری آن جلوگیری می کند.

در این رابطه، ایالت مادرید یکی‌ از مناطقی است که پس از کاهش شیوع بیماری، سخت گیری ها در منع رفت و آمد را کاهش و ساعت آن را از ۹ شب به ۱۱ شب افزایش داد به طوری که اماکن عمومی‌ می‌ توانند دو ساعت بیشتر فعالیت داشته باشند.

با این حال، «ایسابل دیاز آیوسو» رئیس دولت ایالت مادرید، خواستار دوری مردم از برپایی دورهمی ها و شب نشینی ها که عامل ۸۰ درصد شیوع بیماری کووید ۱۹ می‌ باشد، شده و اعلام کرده که تاوان بی احتیاطی یک اقلیت و شماری از افراد را نباید اکثریت شهروندان بدهند.

از سوی دیگر، مادرید در بحبوحه بحث درباره محدودیت ها، بسته شدن مرزهای استانی، ایالتی‌ و سفرهای بین ایالتی ، بویژه برای ایام عید پاک (اول تا چهارم آوریل) به پایتخت تفریحات و تعطیلات فرانسوی ها تبدیل شده است.
مقامات مادرید می‌ گویند که نمی‌ توانند اقتصاد پایتخت را با محدودیت های بالا و سختگیری ها، فلج کرد و همزمان با این‌که اجازه می‌ دهد که گردشگران به پایتخت بیایند، محدودیت های خاصی را هم اعمال می‌ کند تا که شیوع بیماری را در کنترل داشته باشد.

ایالت مادرید که دولت محلی با بسته شدن مرزهای ایالتی‌ مخالف است و فرودگاه بین المللی باراخاس به عنوان کانون بزرگ ورود ویروس کرونا به مادرید محسوب می شود و به پایتخت گردشگری و تفریح شهروندان فرانسوی تبدیل شده است.

فرانسوی ها که با پرداخت ۷۰ تا ۱۵۰ یورو بلیط رفت و برگشت، هواپیماها را پر می‌ کنند، می‌ گویند که برای جشن، باشگاه های شبانه و رستوران ها به اسپانیا می‌ روند.

این در حالی‌ است که مقامات فرانسوی، سفر به اسپانیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را به شرط این که شهروندان فرانسوی در سفر بازگشت، آزمایش منفی پی سی‌ آر منفی‌ را ارائه دهند، آزاد گذاشته است اما همزمان، از شهروندان خود می‌ خواهد که از سفرهای داخلی‌ مخصوصا به مناطقی که شیوع بیماری بیشتر است، خودداری کنند.

فرانسه پس از پایان قرنطینه دوم که از اواخر اکتبر آغاز و تا اواسط دسامبر ادامه داشت، دستور داد که تمامی اماکن اجتماعی نظیر کافی‌ شاپ، رستوران، سینما، تئاتر، سالن های نمایش و یا باشگاه های بدنسازی تعطیل باشند.

افزون بر آن، در حال حاضر مقررات منع رفت و آمد از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۶ صبح می‌ باشد و در برخی‌ از مناطق نظیر شهرهای نیس و دانکرک یا ناحیه پاس دی کاله، در روز های آخر هفته، قرنطینه خانگی مطلق اعلام شده است.

از زمان تشخیص اولین مورد بیماری کرونا در اسپانیا در ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ در اسپانیا، تا بحال بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مبتلا شده اند از این رقم، بر اساس آمار وزارت بهداشت اسپانیا، بیش از ۷۱ هزار نفر جان باختند، هرچند که بر اساس آمار ثبت احوال تعداد جان باختگان به ۸۸ هزار نفر می‌ رسد.

اسپانیا بیش از سه ماه (از ۱۴ مارس تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ )، در وضعیت اضطراری قرار گرفت، دوره ای که مردم کشور برای مهار بیماری در خانه های خود حبس شدند.

در بدترین زمان های این بیماری همه گیر مخصوصا بین اواخر مارس و اوایل آوریل، بر اساس آمار رسمی، هر روز بیش از ۹۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

با این حال، "دوره حالت عادی جدید" که با موج دوم و موج سوم بیماری و افزایش شمار مبتلایان در اسپانیا به بیش از سه میلیون نفر لغو شد.

دولت اسپانیا در این رابطه، دومین وضعیت اضطراری که ۱۵ روز به طول انجامید و با تصویب مجلس نمایندگان تا روز ۹ می‌ تمدید شده را اعلام کرد اما پس از کاهش محدودیت ها در طول جشن های کریسمس، دولت های محلی مجبور شدند که برای جلوگیری از گسترش ویروس، محدودیت ها را افزایش دهند.

پس از افزایش شدید ابتلا بیماری که جشن های کریسمس به همراه داشت ، میزان مبتلایان در روز های اخیر به زیر ۱۶۰ مورد در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کاهش داشته است. در این رابطه، وزارت بهداشت، میزان خطر فوق العاده را ۲۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر تعیین کرد و در بدترین زمان های موج سوم، شمار مبتلایان به حدود ۹۰۰ نفر رسیده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
اللهم اشف کل مریض
نه که اینجا مهار شده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر