بازدید 6086
۹

ممنوعیت استفاده از روبنده در سوئیس به‌رای گذاشته‌شد

بر اساس اولین نتایج همه پرسی انجام شده در سوئیس اکثر شهروندان این کشور به طرح ممنوعیت روبنده که مبتکر برگزاری آن "حزب خلق سوئیس" است که موضع انتقادی تندی نسبت به اسلام دارد رای مثبت دادند.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰ 08 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، در کشور سوئیس تنها حدود ۳۰ زن روبنده می‌پوشند و از این پس این کار آن‌ها غیر قانونی خواهد بود.

مردم سوئیس در یک همه پرسی به ممنوعیت روبنده در خیابان ها، رستوران‌ها و مراکز خرید رای مثبت دادند. بر اساس اولین نتایج این همه پرسی که امروز (یکشنبه) برگزار شد حدود ۵۲ درصد شهروندان این کشور به قانون ممنوعیت برقع و نقاب در این کشور رای مثبت دادند.

به این ترتیب از این پس دیگر هیچ زن مسلمانی حق ندارد در اماکن و انظار عمومی صورت خود را بپوشاند. این ممنوعیت شامل حال گردشگران و توریست‌ها هم می‌شود.

لایحه ممنوعیت روبنده، با هدف جلوگیری از پنهان‌سازی چهره زنان در اماکن عمومی به رای مردم گذاشته شد. مبتکر برگزاری این همه پرسی "حزب خلق سوئیس" است که موضع انتقادی تندی نسبت به اسلام دارد و با جمع آوری امضا مقدمات امر را فراهم کرد. این حزب در سال ۲۰۰۹ نیز بحث ممنوعیت ساخت مناره در نمازخانه‌های سوئیس را پیش برد و کتمان نمی‌کند که هدفش جلوگیری از گسترش اسلام در این کشور است.

البته منتقدان این حزب را به ترویج نژادپرستی و اسلام‌هراسی متهم می‌کنند. هدف اصلی این طرح این عنوان شده که کسی هویت و مشخصات ظاهری خود را از دیگران مخفی نکند.

هلند، اتریش، فرانسه، بلغارستان و بلژیک نیز پیش از سوئیس، ممنوعیت برقع را به جریان انداخته‌اند.

دولت سوئیس، پارلمان و احزاب بزرگ با این همه‌پرسی مخالفت کرده بودند. دولت گفته بود وظیفه و مسئولیت‌اش این نیست که به شهروندان بگوید چه بپوشند.

شهروندان مسلمان سوئیس عمدتا مهاجران کشور‌های حوزه بالکان هستند. این کشورهم‌چنین از نقاط گردشگری محبوب شهروندان کشور‌های اسلامی به خصوص توریست‌های حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود. ممنوعیت سراسری روبنده مشمول گردشگران نیز خواهد بود.

سهم مسلمانان در کشور سوئیس در سال ۲۰۱۸ حدود ۵.۳ درصد بود. شمار زنانی که در این کشور نقاب می‌زنند حدود ۳۰ نفر برآورد شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
ایکاش در ایران هم ممنوع شود.
به این میگن یک سیستم دموکراتیک واقعی که مساثل مهم کشور را مستقیم به رفراندوم می گزارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
حالت خوبه واقعا !!!!!
واسه 30 نفر همه پرسی گذاشتند !!!
یا بیکارند یا مریضن
نمیشه که هر کاری اونا بکنن ما به به چه چه کنیم
عقل که داریم......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
مسایل مهم کشورش اینه!
مسلماني كه ميخواد روبنده بزنه چرا ميره سوييس!؟ بره نجف و كربلا و مكه و مدينه و بهتر از همه قم!
بیخود نیست که سوئیس، سوئیس شده!
کار درستی کردند ناراحتند برگردند کشور خودشان از نظر امنیتی و فرهنگی کاملا موافقم ما تو ایران روبنده بندرت می بینید .بچه ها وحشت میکنند وقتی یک انسانی که مرد و زن بودنش کاملا بنام دین پوشیده است ببینند
آفرین به این کشور دموکراسی یعنی این برای پوشش 30 زن همه پرسی اجرا کردند کاش همه کشورها از جمله کشور ما هم اینگونه عمل کنند تا بدانند نظر اکثریت مردم به عنوان صاحبان مملکت چیست
وتصویب هم شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار