بازدید 5507
در پی حملات موشکی و پهپادی جنبش انصارالله؛

هشدار سفارت آمریکا در ریاض به شهروندان آمریکایی

در پی حملات موشکی و پهپادی جنبش انصارالله به تعدادی از شهر‌های عربستان سعودی، سفارت آمریکا در ریاض از شهروندان آمریکایی خواست احتیاط کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۳ 08 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز خبر داد که پس از گزارش‌هایی درباره حملات به شهر ظهران، هیئت دیپلماتیک آمریکا در عربستان سعودی به شهروندان آمریکایی توصیه کرده که احتیاط کنند.

همچنین شبکه الجزیره گزارش داد که سفارت آمریکا در ریاض به شهروندان این کشور توصیه کرده که احتیاط کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا در ریاض آمده است: «عصر امروز گزارش‌هایی درباره حملات موشکی و انفجار‌های احتمالی در مناطقی در سه شهر در الظهران، الدمام و الخبر در شرق عربستان سعودی منتشر شده است. کنسولگری آمریکا در الظهران از تمامی شهروندان سعودی می‌خواهد در صورت وقوع این حمله احتیاط کرده و اگر حملات دیگری در آینده انجام شد آماده باشند.»

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشست خبری که از رسانه‌های این کشور پخش شد، گفت که یگان پهپادی و موشکی یمن در عملیاتی ترکیبی ۲۲ موشک و پهپاد به سمت عربستان سعودی شلیک و ارسال کرده‌اند.

وی گفت که در این عملیات که «معادله بازدارنده ۶» نامگذاری شده، هشت موشک بالستیک و ۱۴ فروند پهپاد تهاجمی دور برد استفاده شده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در تشریح این عملیات مهم گفت که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) در بندر نفتی «رأس التنورة» و اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان) هدف قرار گرفته است.

وی همچنین گفت که با چهار پهپاد و هفت موشک از نوع بدر نیز مناطقی در «عسیر و جیزان» در غرب عربستان سعودی هدف قرار گرفته است.

سریع در چرایی این عملیات گفت: «این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخ به اقدامات ائتلاف متجاوز [سعودی]در تشدید حملات و محاصره کامل علیه کشور ما انجام شد».

این مقام نظامی یمنی به «رژیم سعودی» وعده داد که تا زمانی که به حملات و محاصره علیه یمن ادامه می‌دهد، انتظار عملیات‌های دردآور بیشتری داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان