بازدید 5294
ممنوعیت سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی/ مصوبه‌های ستاد کرونا را اجرا می‌کنیم

توضیحات وزیر گردشگری درباره سفر‌های نوروزی

وزیر میراث‌فرهنگی با بیان اینکه براساس مصوبات ستاد ملی کرونا درباره سفر‌های نوروزی اقدام می‌شود، گفت: براساس این مصوبه سفر به شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است، اما به سایر شهر‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مانعی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۶ 08 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از گرگان، علی‌اصغر مونسان امشب در حاشیه شب فرهنگی ایران و قزاقستان درباره سفر‌های نوروزی و صحبت‌های ضدونقیضی که در این باره شنیده می‌شود، اظهار داشت: اولاً امیدواریم همه مردم در این ایام باقی مانده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شهر قرمز و نارنجی نداشته باشیم و بتواینم نوروز خوبی را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: درباره تعطیلات و سفر‌های نوروزی مباحث زیادی را در کمیته اجتماعی امنیتی ستاد ملی کرونا با حضور وزارت بهداشت و کشور داشتیم و بر روی سفر‌های نوروزی بحث زیادی شد و در نهایت سه نوع سفر را متصور هستیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: نوع نخست سفر‌هایی است که در قالب تور‌های گردشگری انجام می‌شود. در نوع اول، سفر‌ها از نقطه شروع تا مقصد و برگشت به‌وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و اقامت هم در مراکز مجاز گردشگری که تحت پروتکل‌های سختگیرانه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، خواهد بود که کمترین نگرانی را داریم. تاکنون حتی یک گزارش کرونایی از هتل‌های کشور نداشتیم که باید از همه همکاران‌مان تقدیر کنیم.

مونسان ادامه داد: بخش دوم سفرها، سفر‌هایی است که اقامت در مراکز مجاز گردشگری با رعایت پروتکل‌ها و تحت نظارت و مدیریت شده است، اما سفر‌ها با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید
تاز‌ه‌ترین وضعیت کووید ۱۹ در استان هرمزگان| موارد بیماران بستری افزایش یافت/لزوم اتخاذ تصمیم جدی برای ممانعت از سفر‌های نوروزی+جدول

عید امسال به کدام شهر‌ها می‌توان سفر کرد؟ / ابهامات سفر‌های نوروزی همچنان باقی

نمکی: موافق سفر‌های نوروزی نیستیم

وی خاطرنشان کرد:، اما آنچه سبب نگرانی است سفر‌های انبوه و بدون برنامه است که وسایل نقلیه و محل اقامت هم مشخص نیست. در این بخش هرچقدر سخت‌گیری اعمال شود ما نیز همراهی داریم، چون خیلی هم برای اقتصاد کشور سودی ندارد و فقط مشکلات کرونا را تشدید می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: این موضوعات جمع‌بندی و در ستاد ملی کرونا تصویب شد و قرار شده بود که دستورالعملی تدوین شود که روز گذشته این دستورالعمل نهایی شد. برهمین اساس مانند قبل سفر به شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است و در سایر شهر‌ها هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی امکان سفر وجود دارد.

مونسان با اشاره به برخی اظهار‌نظر‌های متناقض درباره سفر‌های نوروزی گفت: امیدوارم همه بر روی آنچه که ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته، صحبت و عمل کنیم، این روز‌ها برای مردم و فعالان گردشگری نگرانی و چندگانگی در صحبت‌ها ایجاد شده بود. ما هم به عنوان متولی باید آمادگی داشته باشیم و براساس آنچه مصوب شد برنامه‌ریزی کردیم. ما خود را مقید به اجرای تصمیمات ستاد ملی کرونا می‌دانیم.

وی تأکید کرد: باید در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام شود و اگر خارج از آن حرکت کنیم، وضعیت سفر‌ها از کنترل وزارت گردشگری خارج می‌شود و اتفاقات بدتری می‌افتد.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: اگر روزی به این نتیجه برسیم که همه هتل‌ها را ببندیم ما آمادگی این کار را داریم، اما این کار درستی نیست اتفاقا هتل‌های ما محل‌های مهار کرونا بودند، زمانی که وزارت بهداشت برای نقاهتگاه نیاز داشت ما در کنار آنان بودیم. باید آنچه روز گذشته تصویب شده محور کار‌ها باشد و چندگانگی به وجود نیاید، چون سبب اغتشاش ذهنی مردم و نگرانی فعالان می‌شود و برای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های متولی هم دردسر ایجاد می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان