بازدید 4843
۲

حکم شکارچیان غیرمجاز در گلستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی آبادکتول گفت: براساس رای دادگاه دو شکارچی غیرمجاز در خلیج گرگان، مکلف به پاکسازی محیط زیست و حریم رودخانه های علی آباد شدند.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 07 March 2021

به گزارش «تابناک»، سید مهدی کوچک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: دو شکارچی غیرمجاز در خلیج گرگان، مکلف به پاکسازی محیط زیست و حریم رودخانه های علی آباد شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی آبادکتول توضیح داد: دو متهم این پرونده در ماه گذشته اقدام به شکار ۱۸ قطعه انواع مرغابی در پهنه آبی پیرامون جزیره آشوراده و خلیج گرگان می کنند که توسط ماموران دستگیر می شوند.

وی افزود: قاضی پرونده در بندرترکمن علاوه بر اعمال جزای نقدی و مکلف کردن محکومان به جریمه های ناشی از شکار غیرمجاز، این افراد را به پاکسازی زیستگاه های جنگلی، حاشیه رودخانه ها محل سکونتشان (علی آبادکتول) محکوم کرد.

نهال کاری، پاکیزگی محیط زیست و حاشیه جنگل‌ها، کمک به بهسازی مدارس، حرفه آموزی و خدمات عمومی رایگان در شهرداری‌ها از جمله مواردی هستند که قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند صادر می‌کنند و دادگستری گلستان از جمله استان های پیش رو در زمینه صدور احکام بدل از حبس محسوب می شود.

بر اساس قانون، شکار پرندگان و وحوش جرم محسوب شده و مستوجب مجازات های مندرج در قانون شکار و صید است.

زیستگاه‌های آبی خلیج گرگان در کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده اس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجازات خیلی راحتی است. مجازات باید حداقل 200 ضربه شلاق، 200 میلیون تومان جریمه و 20 سال زندان باشد.
لیاقت پاک سازی جنگل و رودخانه را ندارند. می دادید حاشیه بزرگراه را پاکسازی کنند تا قدر طبیعت را بدانند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان