بازدید 6208

اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد اعتبار ساخت خانه ویژه مددجویان روستایی

کد خبر: ۱۰۳۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 06 March 2021

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خانه ویژه مددجویان روستایی کشور خبر داد و گفت: سال آینده 2 هزار خانه برای خانواده‌های روستایی کمیته امداد و بهزیستی احداث می‌کنیم.

به گزارش «تابناک»، محمد امید ضمن تشریح مهترین اقدام‌های صورت گرفته برای بهبود زندگی مددجویان کمیته امداد ساکن در روستاهای کشور، اظهار کرد: دولت سهم ویژه‌ای از محل اشتغال روستائیان با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان به مجموعه کمیته امداد تخصیص داد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال کمیته امداد بین سایر دستگاه و نهادهای حمایتی نمونه است، ادامه داد: کمیته امداد بهترین عملکرد را در زمینه اشتغال و خودکفایی برای افراد و خانواده‌های تحت پوشش خود، در مقایسه با سایر دستگاه‌های دولتی داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه اشتغال مددجویان نظارت و پیگیری مستمر انجام می‌دهد و با رصد مداوم، مددجویان خود را تا مرحله خودکفایی دنبال می‌کند، اظهار کرد: از محل تبصره ۱۴ قانون بودجه سنواتی، کمک کرده‌ایم تا کمیته امداد سهم مددجویان خود را بگیرد و در بودجه ۱۴۰۰ هم سهم خوبی برای مستمری مددجویان کمیته امداد لحاظ شده است.

وی همچنین به بیمه اجتماعی روستائیان اشاره و عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ با ردیافت فهرست واجدین شرایط از کمیته امداد، 1.5 میلیون نفر از روستائیان را بیمه اجتماعی رایگان می‌کنیم و سهم ۱۰۰ درصدی بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

امید با بیان اینکه لیست ۶۰۰ هزار نفره را به کمیته امداد اختصاص داده‌ایم، خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای بیمه اجتماعی این مددجویان ۶۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی از برنامه‌های دولت برای مسکن روستائیان و افراد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و افزود: در موضوع مسکن ایتام روستایی به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، مقرر است 2 هزار خانه برای خانوارهای روستایی کمیته امداد و بهزیستی احداث کنیم و با همکاری نهادهای عمومی و دولت بودجه خوبی معادل ۴۶۰۰ میلیارد تومان برای خانه سازی مددجویان تخصیص می‌دهیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در این موضوع دولت کمک بلاعوض خواهد کرد و در جلسه این هفته آینده در این رابطه تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد و دستورات لازم پیش از عید نوروز صادر و اجرایی خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل