بازدید 4377
۳

کاشت ۱۰۰ نهال، مهریه محیط زیستی یک عروس

داماد دزفولی روز جمعه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری یکصد نهال مهریه همسرش را کاشت.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 06 March 2021

به گزارش «تابناک»، نگار کوکبی‌فر عروس جوان در حاشیه درختکاری به خبرنگار ایرنا گفت: نفر اولی هستم که در خانواده، اقوام و دوستان کاشت نهال را به عنوان مهریه تعیین کردم و این اقدام خیر و فرهنگی را به نوعروسان توصیه می‌کنم.

وی افزود: به علت علاقه فراوانی که به درختکاری و طبیعت داشتم چنین مهریه‌ای تعیین و نیت کردم به تعداد این نهال‌ها صدسال با همسرم زندگی کنم.

این نوعروس دزفولی با بیان اینکه اصلا از تعیین این مهریه پشیمان نیستم، اظهارداشت: با شناخت کامل با همسرم ازدواج کردم و ارزش این نهال‌ها را با سکه پایین نمی‌آورم.

سیدمهدی جزایری همسر این بانوی دزفولی نیز گفت: من و همسرم با این اقدام فرهنگی تلاش کردیم مهریه‌ را از سکه خارج و به سمت یک کار فرهنگی و عام المنفعه سوق دهیم.

وی با بیان اینکه سکه‌هایی که برای مهریه تعیین می‌شوند به هیچ عنوان عامل بقای زندگی و خوشبختی نخواهند بود، افزود: خوشبختی را نمی‌توان با پول و مادیات تضمین کرد.

جزایری بیان کرد: تمام مهریه همسرم کاشت ۱۰۰ اصله نهال و یک سکه بود که این سکه نیز به اصرار سردفتر به عنوان مهریه در نظر گرفته شد.

علیرضا فتح الهی رییس اداره مناب طبیعی و آبخیزداری دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کاشت یکصد اصله نهال مهریه عروس جوان امروز به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در پارک جنگلی میلاد شهرستان دزفول اجرا و نهال‌ها کاشته شدند.

وی ادامه داد: طرح کاشت نهال رایگان با همکاری گروه های مختلف از جمله انجمن کنکاج، انجمن آفرود، سافاری و سایر اقشار مردم به صورت خانوادگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با بیان اینکه هر خانواده به صورت مجزا تعدادی نهال کنار در محل کنارستان کاشتند، گفت: به هر خانواده یک گلدان گل رز به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی تقدیم شد.

وی افزود: همزمان در اداره منابع طبیعی شهرستان دزفول نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی نهال به صورت رایگان توزیع شد.

۱۵ اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌نام روز درختکاری و از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه به‌عنوان هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری نام‌گذاری شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
درود
مهریه ، نفقه ، نحله و شیربها ظلمیست به مردان ایرانی .
با این قهرمان باید در همه شبکه های صدا و سیما گفتگو شود. دست مریزاد به این بانوی فرهیخته و باشعور.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی