بازدید 29221
دو هزار و سیصد و نود و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایت محسن هاشمی از تنها رییس جمهوری که نگفت اختیاراتم کم است / مصباحی مقدم: درباره جلیلی نظری ندارم! / بادامچیان: دیگر اصولگرا و اصلاح‌طلب برای مردم معنا ندارد

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: انتقاد علی جنتی از اظهارات رئیس پژوهشکده زن و خانواده / جلسه مهم جهانگیری، ظریف و صالحی در دولت / هشدار معاون قوه قضاییه به کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 03 March 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

محسن هاشمی: تنها رییس جمهوری که نگفت اختیاراتم کم است، آیت الله هاشمی بود

محسن هاشمی: باید نگاه کنیم به رؤسای جمهوری که در گذشته بودند. ما به جز سه رئیس جمهوری که در ابتدا و قبل از تغییر قانون اساسی داشتیم یعنی آقای بنی صدر، شهید رجایی و مقام معظم رهبری، آنان در شرایطی در جایگاه رئیس جمهور قرار داشتند که قدرت زیادی نداشتند و باید نخست وزیر انتخاب می‌کردند. در نتیجه طبیعی بود که رئیس جمهور بگوید قدرتی ندارد و باید از نظر اجرایی از نخست وزیر سؤال شود. اما پس از آنان که قانون اساسی تغییر کرد آیت الله هاشمی رفسنجانی نخستین رئیس جمهوری بود که قدرت را در اجرا به عهده گرفت و یگانه رئیس جمهوری هم بود که هیچ گاه نگفت قدرتش کافی نیست. بقیه رؤسای جمهور اعم از آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی، این موضوع را مطرح کردند. علت اصلی اش شاید مسأله تفکیک قواست. همه رؤسای جمهور وقتی به موضوع وارد می‌شوند پس از مدتی می‌فهمند که اثرات قوای دیگر و حاکمیت در تصمیماتی که می‌گیرند بسیار بالاست؛ نه به این معنا که اختیارات ندارند بلکه با در‌های بسته‌ای مواجه می‌شوند که فکر می‌کنند این در‌های بسته را اگر باز هم کنند نمی‌توانند به آن ورود کنند و چنین حسی به آنان دست می‌دهد. به نظر من رئیس جمهور در آن اختیاراتی که دارد و بیشتر هم برای حل مشکلات اجرایی مردم است، اگر صادق و کامل عمل کند می‌تواند مشکلات را حل کند و قوای دیگر موقعی در کار رئیس جمهور دخالت می‌کنند که با چنین حسی مواجهند که رئیس جمهور سیاسی‌تر شده است و می‌خواهد تصمیماتی را بر حاکمیت یا بر قوای دیگر تحمیل کند.

کنایه سعید حجاریان به علم الهدی

سعید حجاریان در یادداشتی نوشت: به‌ گمان من مدل «امارت اسلامی افغانستان» ممکن است اذهان برخی نیروهای درون ایران را تحریک کند و آن‌ها به فکر «امارت اسلامی ایران» بیفتند. او در بخشی از این یادداشت می‌نویسد: سومین نشانه صورت اجرایی‌تر آن چیزی است که تاکنون در مقام تئوری و گاه لغزش زبانی مطرح شده است؛ یعنی کسانی از جنس آقای علم‌الهدی که از مرحله درجه دوم خواندن زنان و مسائل حجاب و دوچرخه‌سواری و… پیشتر رفته‌اند و اینک از حذف نام زنان می‌گویند! بنا به آنچه ذکر شد، باید هشدار داد که انتهای منطقی این مسیر لزوماً به تضعیف جمهوریت یا حذف این یا آن جناح سیاسی نمی‌انجامد. انتهای این ایده به طرح و تئوریزه‌کردن مباحثی می‌انجامد که عرب‌ها سال‌ها پیش آن را ذیل عنوان «الملکیه الورّاثیه» صورت‌بندی و در عربستان سعودی و امارات متحده عربی و امثالهم اجرا کرده‌اند.

نخعی، نماینده مجلس: تعداد کشته‌های حادثه سراوان ۴ یا ۵ نفر است

بیش از یک هفته از حادثه سراوان می‌گذرد و هنوز برآورد دقیقی از ابعاد حادثه وجود ندارد. از دوشنبه اما هیأتی ویژه و پنج‌نفره از مجلس راهی سراوان شدند تا از نزدیک در جریان اتفاقات قرار بگیرند و درنهایت گزارشی از حادثه ارائه کنند. مصطفی نخعی، نماینده نهبندان و سربیشه که به نمایندگی از کمیسیون انرژی عازم سراوان شده از فضای حاکم برمنطقه و جزئیات سفر هیأت ویژه می‌گوید و برنامه روزهای آینده این هیأت را تشریح می‌کند. او در این باره به همشهری گفته: برآورد حدودی تعداد کشته شده‌ها ۴ یا ۵ نفر است. من آمار دقیقی نمی‌توانم بگویم. ما با خانواده تعدادی از مجروحان و یکی از کشته‌ شده‌ها دیدار داشتیم. خیلی از کشته‌شده‌ها یا تقریبا همه آنها در محل حادثه کشته نشدند. مجروح شدند و به‌دلیل کمبود امکانات در مسیر انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست دادند.

معاون وزیر کشور: حوادث سراوان کشته نداشت

حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستادملی کرونا در نشست خبری که امروز در ساختمان پلیس راهور برگزار شد، با اشاره به حادثه سراوان گفت: تنش هایی در مقابل فرمانداری سراوان رخ داده بود که این حادثه کشته‌ای نداشت و تنها چند نفر زخمی شدند که متاسفانه در فضای مجازی به آن دامن زده بودند. وی بیان کرد: یک حادثه‌ای هم در مرز اتفاق افتاد که به دنبال تحریم کردن مردم بلوچستان بودند. در منطقه کورین زاهدان هم تعرضاتی به پاسگاه رخ داد که متاسفانه یک نیرو به شهادت رسید. ذوالفقاری تاکید کرد: وضعیت آن منطقه تحت کنترل قرار گرفته جلساتی هم برگزار شده تا از شایعه سازی جلوگیری شود که خوشبختانه با هشیاری مردم بلوچستان وضعیت آنجا در حالت مناسبی است. وی یادآور شد: همچنین روز گذشته حادثه مرزی اتفاق افتاد که تعرضی به ماشین مهندسی سپاه انجام شده بود، ۲ تن زخمی شدند و وضعیت یک تن معلوم نیست بعید است که ربوده شده باشد.

انتقاد علی جنتی از اظهارات رئیس پژوهشکده زن و خانواده

علی جنتی، وزیر پیشین ارشاد، در پیامی توییتری نوشت: «هر دم از این باغ بری می رسد. بعد از سخنان گهربار آقای علم الهدی در مورد صداکردن همسران با اسم کوچک به عنوان یکی از نشانه های غربزدگی همفکران ایشان نیز افاضات جدیدی دارند. باید منتظر طرح ایده های جدید انحرافی بود.» ایسنا در گزارشی از قول حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد نوشته بود: «اگر در مکانیزم تربیتی زن را آماده کنیم که اقتدار مرد را بپذیرد، این اتفاقات پیش نمی‌آمد و به نظر من خشونت‌ها غالبا از عدم کرامت نفس فرد ایجاد می‌شود و باید سیستم تربیتی به سمتی برود که کرامت نفس ایجاد کند.» زیبایی‌نژاد در مورد لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت بیان کرد: «در لایحه دولت به این توجه نشده است که آیا زن در خشونت دیدگی خودش می‌تواند مقصر باشد یا خیر؟ یا عاملش صرفا بدخلقی مرد است؟»

صداوسیما: ممنوعیت انتشار ترانه جدید ساسی مانکن در رسانه های اینترنتی

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر اعلام کرد، «پیرو انتشار تیزر موزیک ویدئو هنجارشکنانه یکی از خوانندگان غیرمجاز در برخی رسانه‌ها و ابراز نگرانی خانواده‌ها، ساترا با استناد به مقررات محتوایی و نقض صریح دستورالعمل حفاظت از حقوق کودکان، روز گذشته (۱۲ اسفند ماه)، طی ابلاغیه‌ای، انتشار آن را به هر نحو در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ممنوع اعلام کرد.»

درباره جلیلی نظری ندارم!

مصباحی مقدم در پاسخ به این که رایزنی ها در جریان اصولگرایی به کجا رسیده است، تصریح کرد: رایزنی ها فقط با شورای ائتلاف و آقای حداد عادل و آقای ذوالقدر در حال انجام است.این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این که رایزنی با کاندیداها در چه مرحله ای است؟ آیا با آمدن آقای رییسی به انتخابات، قالیباف کنار می کشد یا خیر، عنوان کرد: بنده قبلا اعلام موضع کردم مبنی بر اینکه اگر آقای رییسی کاندیدا شود ما از ایشان حمایت خواهیم کرد.او با بیان اینکه ما آقای قالیباف را نفی نکردیم، گفت: منتهی اگر آقای رییسی بیاید روی او اجماع می کنیم.عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که صحبت های آقای پیرهادی درباره احتمال نیامدن قالیباف به نفع رییسی را چگونه ارزیابی می کنید و آیا قالیباف به این راحتی از کاندیداتوری در انتخابات کنار می کشند یا خیر، اظهار کرد: بنده در این باره نمی توانم نظر بدهم، چراکه از تصمیم آقای قالیباف باخبر نیستم. مصباحی مقدم با اشاره به وضعیت سایر کاندیداها و آیا سعید جلیلی هم می تواند از گزینه های اصولگرایان باشد، عنوان کرد: بنده در این باره اظهارنظری ندارم.

جلسه مهم جهانگیری، ظریف و صالحی در دولت

پس از پایان جلسه هیات دولت، جلسه‌ای مهم در دولت به ریاست اسحاق جهانگیری و برخی از اعضای دولت در حال برگزاری است.پس از پایان جلسه‌ی امروز هیات دولت به ریاست حسن روحانی، جلسه‌ای مهم در دولت به ریاست اسحاق جهانگیری و برخی از اعضای دولت در حال برگزاری است. در این جلسه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور حضور دارند. لعیا جنیدی در پاسخ به سوالی درخصوص برگزاری این جلسه و‌اینکه آیا این جلسه درخصوص FATF است گفت: خیر در این‌باره نیست.

فعال اصلاح‌طلب: سید حسن خمینی و ظریف نمی‌آیند

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران، درباره احتمال ورود علی لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم بیان کرد: ما درباره لاریجانی قبلا هم نظر خود را مطرح کرده ایم و اگر قرار باشد که بر راهبرد نهاد اجماع ساز وفادار بمانیم اولین راهبرد این است که ما از گزینه صرفا اصلاح طلب حمایت خواهیم کرد، در حالی که نه لاریجانی خود را اصلاح طلب دانسته و نه هیچ یک از اصلاح طلبان قبول دارند که او یک فرد اصلاح طلب است؛ بنابراین معتقدم که بحث حمایت از او توسط اصلاح طلبان کلا منتفی است.شریف همچنین با اشاره به احتمال ورود محمدجواد ظریف به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم گفت: درباره ظریف هم انتظار این است وی در ابتدا صراحتا اعلام کند که من داخل جریان اصلاحات قرار دارم و در صددم به عنوان نامزد این جریان مطرح باشم، پس از آن می‌توان درباره او اظهار نظر کرد. در ارتباط با سیدحسن خمینی کمی موضوع متفاوت است و اصلاح طلبان او را شخصیتی اصلاحگر و نزدیک به خود می‌دانند.فعال اصلاح طلب خاطر نشان کرد: معتقدم که در سال ۱۴۰۰ باید فارغ از همه این مسائل، بایستی توانمند‌ترین فرد جریان سیاسی خویش را به عنوان نامزد انتخاب کنیم که قادر باشد به مشکلات پیچیده کنونی فائق آید و مدیریت اثربخشی اعمال نماید. البته تا به حال نشانه‌ای از آمدن هیچ کدام یعنی ظریف و سیدحسن ندیدم، خود ظریف هم بار‌ها اعلام کرده که به میدان نمی‌آید و تا امروز هم هیچ نشانه‌ای از آمدن او در جامعه رویت نشده است.

بادامچیان: دیگر اصولگرا و اصلاح‌طلب برای مردم معنا ندارد

اسدالله بادامچیان در همایش احزاب در انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: زمان ما دوران گام دوم انقلاب است، گام اول با تمام سختی‌ها گذشته است و هر یک از سلایق انقلاب می خواستند کشور رابه اوج و شکوه برسانند اما تفاوت دیدگاه‌ها گاهی به خشونت برای حذف دیدگاه‌های مختلف شده است. او افزود: در یک ارزیابی منصفانه همه دیدگاه‌ها و گروه‌ها در انقلاب خدماتی داشته‌اند و خطاهایی کرده‌اند؛ اما آنچه مهم است، اقدامات در گام دوم انقلاب است به نظر من و حزب موتلفه دیگر اصولگرا و اصلاح‌طلب برای مردم معنا ندارد.بادامچیان اضافه کرد: نیروی تحصیلکرده به اندازه کافی در این چهل و دو سال در کشور رشد داشته و جایگاه دفاعی لازم را هم داریم. در کنار این دستاورد‌ها مشکلات زیادی در امور معیشتی مردم هم وجود دارد هیچ یک از جناح‌های سیاسی نمی‌خواهند مردم درگیر مشکلات اقتصادی باشند. درگیری‌های جناحی هم در این چند سال کشور را از استفاده از نیروهای کارآمد محروم کرده است.او افزود: همه باید در کنار گذاشتن تنش‌ها تلاش کرده و دولتی را انتخاب کنیم که به این مواضع باور داشته باشد و از همه نیروهای انقلاب استفاده کند و به طراحی جدید برای نظامی با مردمسالاری دینی روی بیاورد.

هشدار معاون قوه قضاییه به کاندیداهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

معاون اجتماعی قوه قضائیه تاکید کرد که کاندیداهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰، مراقب تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خود باشند، زیرا همه گزارشات مربوط به تخلفات مورد رصد قرار گرفته، در پوشه‌های مربوط نگهداری شده و در ارزیابی صلاحیت نامزدهای احتمالی آینده مدنظر قرار خواهد گرفت.به گزارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، در راستای اجرای بخشنامه صادره رئیس قوه قضائیه، اولین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی کشور که به ریاست حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و با حضور اعضای اصلی برگزار شد.در این جلسه جرائم و تخلفات انتخابات ۱۴۰۰ احصاء و بر ضرورت پیشگیری از جرائم و تخلفات اولویتی تأکید شد.محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در این جلسه با اشاره به جرائم انتخاباتی در این دوره از انتخابات، تصریح کرد: سوءاستفاده از اموال عمومی و بیت‌المال به له یا علیه کاندیداها، سوءاستفاده از مقام و موقعیت اعم از لشکری و کشوری به له یا علیه کاندیداها تخریب چهره و وجهه کاندیداها توسط یکدیگر، تخریب چهره و وجهه نظام و سیاه نمایی از دستاوردهای مهم نظام، سوءاستفاده و بهره گیری ابزاری از اقوام، فرق و مذاهب در جهت اهداف انتخاباتی و همچنین تبلیغات زودهنگام انتخاباتی به عنوان مهم ترین جرائم انتخاباتی در این دوره از انتخابات تعیین شده است.

وندی شرمن: درباره ایران هشیارم/ الان سال ۲۰۱۵ نیست

نامزد سمت معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه تأیید صلاحیتش در مجلس سنا گفت که درباره ایران هشیار است و می‌داند که شرایط نسبت به سال ۲۰۱۵ که برجام حاصل شد فرق کرده است. «وندی شرمن» که برای بررسی صلاحیتش در جلسه سنا حضور دارد، گفت: «من درباره ایران هشیار هستم. سال ۲۰۲۱، مثل سال ۲۰۱۵ که برجام مورد توافق قرار گرفت نیست. مثل ۲۰۱۶ که برجام اجرا شد هم نیست. واقعیت‌های میدانی تغییر کرده‌اند. ژئوپولتیک منطقه تغییر کرده است.»شرمن در این جلسه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا «جان کری» در گفت‌وگوهای احتمالی بر سر برجام دخالتی خواهد داشت یا خیر گفت: بر اساس آنچه او می‌داند تمرکز جان کری روی مسائل جوی خواهد بود.

جزئیات جدید از توافق ایران و کره جنوبی

اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه جزئیات تازه‌ای از توافق ایران و کره جنوبی را روشن می‌کند. براساس اطلاعات این منابع، در مذاکرات انجام شده، طرف کره‌ای معمولا پیشنهاد تحویل کالا و تجهیزاتی مانند آمبولانس می‌داد و حدود و سقف پیشنهادهای کره‌ای‌ها در حدود 50 میلیون دلار بوده است. اما طرف ایرانی ضمن مخالفت با این پیشنهاد تاکید کرده که حداقل منابع آزاد شده در گام اول باید یک میلیارد دلار باشد که در نهایت این پیشنهاد مورد موافقت قرار می‌گیرد. همچنین طبق توافق انجام شده،‌ قرار است منابع بلوکه شد ایران به صورت حواله‌ای و برای خرید کالا آزاد شده و مورد استفاده قرار بگیرد.به گزارش فارس، در مذاکرات اخیر ایران و کره روی این روش توافق شده است. اما با وجود این قول و توافق، هنوز طرف کره‌ای اقدامی عملی برای رفع مسدودی پول‌های بلوکه شده ایران انجام نداده است.

زیباکلام: رئیسی نامزد اصلی اصول‌گرایان است

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با رای بالا رئیس جمهور کنند، گفت: بنابراین آن‌ها به دنبال فردی می‌گردند که بتواند اجماع ساز باشد، بین تمامی گروه‌های اصولگرا ـ چه معتدل و چه تندرو ـ در این رابطه همانطور که عرض کردم رئیسی تنها نامزدی است که از چنین توانایی در بین اصول گرایان برخوردار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۴
محسن هاشمی هم معنقد است اختیارات رییس جمهور کافیست

ظاهرا زمین کج است!!؟
من موندیم این جریان اصلاح طلب مدعی تدارکاتچی بودن هستن ولی حرص و طمع قدرت کر و کورشون کرده شما نگاهی به سایت انتخاب که منتسب به جریان هاشمی هست از هر ۱۰ خبرش ۹ خبرش مربوط به بایدن هست ، آخرش هم همه خواهیم دید که از تنور بایدن نانی گرم تمیشه و روسیاهی براشون میمونه
در دروغگویی این دولت همین بس که نزدیک به ۸ ساله میخاد لایحه رتبه بندی تقدیم مجلس کنه ولی میخاد تو سال آخر با سمبل کاری ابروی فرهنیگیانی که ۹۰ درصد بهش رای دادن رو ببیره
اقای بادامچیان اید به فراموشی مزمن دچار شده اند . و بخاطر نمی اورند که بیرق اصولگرایی را شما بر دوش گرفته بودید و هر کی زیر این بیرق بود خودی و لاغیر را ناخودی فریاد میزدید . چطور شد که الان خود را تافته جدا بافته از اصولگرایی می پندارید . البته دنیای سیاست همین است یک روزی صاحب جودار و سینه چاک اصولگرایی و روزی نفی اصولگرایی .بر ایشان خرده این نیست . چون سیاست ایشان عین دیانتشان است چنانچه خیلی از نمایندگان انقلابی این دوره از اخلاقی که رهبری مد نظرشان بود عدول کردند .
یحتمل منظور از اقتدار مرد‌ این است که جناب شوهر که به احتمال قوی معتاد هم تشریف دارند هر روز یک فصل زنش را کتک بزند خرجی هم ندهد و معشوقه صیغه ای هم داشته باشد .... زن هم‌ تربیت داشته باشد و هیچ نگوید!!! عجب . باش تا برات بیارن. به قول محمود اون ممه رو لولو برد. زن‌های این سرزمین انچنان از خجالتت در میان که اسمت رو فراموش کنی.
بعله مدینه فاضله شما از حجاب و.. عبور کردن که الان رسیدن به خیانت بالای 50 درصد زوجین و ازدواج با سگ و گربه
مصباحی مقدم : با بیان اینکه ما آقای قالیباف را نفی نکردیم، گفت: منتهی اگر آقای رییسی بیاید روی او اجماع می کنیم.) بنظر شما این توهین به قالیباف نیست ؟! هر چند این چیزها در حدود ادراک شما نیست . کار شما شبیه اینه که شخصی به خواستگاری یک دختر بره و به او بگه اگر دختر قبلی که به خواستگاریش رفتم جواب مثبت نداد ممکنه با تو ازدواج کنم
وندی شرمن: درباره ایران هوشیارم/ الان سال ۲۰۱۵ نیست)
محسن هاشمی: تنها رییس جمهوری که نگفت اختیاراتم کم است، آیت الله هاشمی بود) بله زمان ریاست جمهوری ان مرحوم واقعا تمام قدرت در دست ایشون بود و همه از نهادها و مجلس و شوراها و صدا سیما کمپلت از ایشون حمایت می کردند و نیازی هم نبود ایشان بگه اختیاراتم کمه این محدودیت اختیارات و کارشکنی ها در کار دولت از دوره اصلاحات شروع شد و به اوج رسید و بعد از اصلاحات در دوره احمدنژاد دوباره و بشدت کارشکنی کم شد و در دوره روحانی دوباره از سر گرفته شد
رای دادیم چیزی نشد
رای ندادیم باز هم چیزی نشد

انتخابات بی معنی شده یا رای ما بی معنی شده ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
هر دو
آقای معاون قوه قضائیه! اون دو سه نفر اصولگرای بزرگواری که هر هفته به یک استان سفر می کنند به نظر شما کارشون تبلیغاتی نیست چون سال های قبل از این خبرها نبود ولی الان نزدیک انتخابات همه می خواهند مشکلات مردم رو یکی دو ماهه حل کنند. خدایا همین انتخابات رو از ما نگیر والا بیچاره می شیم.
درباره کل کاندیداهای ریاست جمهوری چه پس پرده .چه پیش پرده..چه با ناز وچه بی ناز هیچ نظری ندارم.
اصلاح طلب از اصولگرا بی عرضه تروبرعکس
شرکت کننده درانتخابات بی عرضه ترین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آفرین.
هنر نکرده بود خودش از تصمیم گیران اصلی بود نه مانند بقیه که تدارکاتچی بودند و هستند.
بیخود به خودتون زحمت ندید وبودجه کشور را خرج صندوق و ناظر و ستاد انتصابات نکنید.کسی رای نمیده.80 درصد مردم پول خرید یک کیلو آجیل برای عید نوروز را ندارند .برا چی بیان رای بدهند.
خانواده هاشمی جوری از پدرشان حرف میزنند گویی او گاندی بوده است اما کیست که نداند هاشمی هر کاری میخواست را بالاخره انجام میداد خودش میگوید ما در دوران امام کاری به قانون نداشتیم هر کاری میخواستیم انجام دهیم را با گرفتن موافقت امام انجام میدادیم در دوران ریاست جمهوری وخصوصا دور اول ایشان قدرت اول مملکت بود. و با اهرمهایی که داشت کار خودش را پیش میبرد و کم کم قدرتش مهار شد ةا به هاشمی بعد از ۸۸ تبدیل شد
اگر یکی مغزش تاب برداشته که بیاد رای بده.رای بده که چی .تورم همون تورم.بیکاری همون بیکاری.فساد همون فساد.وقتی هیچ تغییری اتفاق نمی افته ومردم آرزو می کنند به گذشته برگردند.برا چی بیان رأی بدهند.
چه کسی میتواند جلوی فقر عمومی مردم را بگیرد؟!
چه کسی میتواند ایران را با همه ی کشورهای دنیامرتبط سازد؟!
چه کسی میتواند جلوی فعالیت چپ گراها را بگیرد؟!
چه کسی میتواند جلوی استعمار روسی را بگیرد؟!
و بالا خره چه کسی قدرت آن را دارد که برای ارتباط سالم کشور با بیرون ، دشمن داخلی را نابود سازد؟!
آیا کسی هست؟!!
ازکرامات شیخ مااینست شیره راخوردوگفت شیرین است
آقای هاشمی یادآن دوران بخیرهرکسی میتوانست حتی ازرئیس جمهوروقت ملاقات بگیردواگرنمیشد رئیس دفترایشان
براحتی وقت ملاقات میدادندحالاکاری نداریم که نتیجه چه
میشدولی اکنون روسای دفاتراعضای شورای شهرهم بکسی وقت ملاقات نمیدهندچه رسداعضای محترم شورا ، زمانه عوض
شده بعضی ازآدمهاهم چون زمانه ، گله ازایام نکنیم گله از تغیرخودمانست.
آقای هاشمی یادآن دوران بخیرهرکسی میتوانست حتی ازرئیس جمهوروقت ملاقات بگیردواگرنمیشد رئیس دفترایشان
براحتی وقت ملاقات میدادندحالاکاری نداریم که نتیجه چه
میشدولی اکنون روسای دفاتراعضای شورای شهرهم بکسی وقت ملاقات نمیدهندچه رسداعضای محترم شورا ، زمانه عوض
شده بعضی ازآدمهاهم چون زمانه ، گله ازایام نکنیم گله از تغیرخودمانست.
آقای هاشمی یادآن دوران بخیرهرکسی میتوانست حتی ازرئیس جمهوروقت ملاقات بگیردواگرنمیشد رئیس دفترایشان
براحتی وقت ملاقات میدادندحالاکاری نداریم که نتیجه چه
میشدولی اکنون روسای دفاتراعضای شورای شهرهم بکسی وقت ملاقات نمیدهندچه رسداعضای محترم شورا ، زمانه عوض
شده بعضی ازآدمهاهم چون زمانه ، گله ازایام نکنیم گله از تغیرخودمانست.
١٩٨١ پس از حمله اسرائیل به تأسیسات هسته ای عراق مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ ای با این مضمون صادر کرد:

حمله به تاسیسات هسته ای در هر کشور معادل حمله اتمی به آن کشور است.

اما اسرائیل تنها کشوریست که تا امروز به تاسیسات هسته ای دیگر کشورها حمله می‌کند و دانشمندان شان را ترور
ای کاش مسئولین کشور به جای فرافکنی و صحبت در مورد مسائل غیر ضروری و عوام فریبی به فکر انجام
مسئولیت های خود و حل مشکلات مردم باشند. این نظرات و صحبت ها دردی از درد مردم درمان نخواهد کرد.....
امروز چیزی که برای مردم باید مهم باشد اشخاص نیستند چون حتی ما افراد بزرگی داریم که گاها اشتباهات فاحشی می کنند و اینکه برخی از افراد مطرح به هم می پرند مهم نیست مهم قانون و و روال ها و راه حل هایی است که باید بیان شوند و مشکلات جامعه را حل کنند و افرادی که مسئولیتی بر عهده دارند در کمال راستگویی و صداقت باید بدون هیچ منتی آنرا اجرا کنند و هر کس مجری توانمند و خوبی نیست باید از چرخه مسئولیت ها خارج شوند حالا هر کس که می خواهد باشد چون رشد و توسعه جامعه نباید معطل افراد و اشخاص بخصوص افکار ضعیف آنها باشد
حلسه مهم دولت:
ایندفعه چه کلکی سوار کنیم که مردم پولشونو به ما بدن و جیب ملتو خالی کنیم؟
مرذم هم خواب زده!
کشته داد یا نداد بالاخره؟؟ چرا هماهنگ نیستید؟
این سیاستمداران مملکت ما مردم را با دیوار اشتباه گرفتن . یکی نیست به این آقا محسن بگه خب برادرجان پدر مرحوم شما اختیاراتش سقف نداشت .اینجا قانون که اختیارات تعیین نمیکنه
دیگر اصولگرا و اصلاح طلب برای مردم فرقی ندارد.
برای مردم این مهم است که چه کسانی می‌توانند خود را به خزانه برسانند !!
دیگر اصولگرا و اصلاح‌طلب برای مردم معنا ندارد
برای اینکه هر گندی به این مملکت زدند همین احزاب بودنند
چرا معنا داره! این فامیل ها و اون فامیل ها
جناب بادامچیان برای مردم این معلوم شده که اصلاح طلبان سیاستمدارانی هستن ورشکسته و اصولگریان سیاسی کارانی هستند اویزان هسته قدرت
این رئیس جمهور فعلی با حمایت های آن مرحوم توانست در انتخابات پیروز شود.
هاشمی گله نکرد چون تا اون موقع همه ارکان و نهادها با هم متحد بودند و به طور کلی هیچکس جرات اعتراض هم نمیکرد و جایگاه ریاست جمهوری واقعا بعد از رهبری دومین بود. بعد از زمانی که خاتمی اومد همه نهاد ها شروع کردن به کوبیدن ایشون و این کوبیدن مخالفان و جناح راست به طور ناخواسته باعث شد جایگاه ریاست جمهوری همینطور نزول پیدا کنه و بعدها که احمدی نژاد هم اومد این نزول ریاست جمهوری گریبان خودشون رو هم گرفت. البته الان دیگه همه مردم هم میدونن تو این کشور دولت کاره ای نیست و ریاست جمهوری و وزیر و ... هم دکور و نمایشی هست! و برای سیاست های خارجی و داخلی و اقتصادی و .... دولت اصلا تصمیمی نمیتونه بگیره و همش به قول خودشون سران ! تصمیم میگیرند
اقای گفتن یا نگفتن اینکه رییس جمهور اختیار ندارد دردی دعوا نمیکند ازاول هم این پست اضافی وسردرگمی برای اداره مملکت ایجاد میکرد درادامه بدتر شد همکاری صدرصدی کل با این پست نیست ودولت در دولت بیشماردر این روش اداره کشور وجود داردواین پست در دیگر کشور نفر اول مملکت است ولی دراین جا 5 ام مملکت نیست پس بهتره فکر جهت تغییر قوه مجریه مثل سایر دنیا داشته باشیم واین سیستم مندر اوردی ضربه گیر بیخاصیت کنار بگذاریم
بالاخره نمردم ، و یک حرف منطقی از بادامچیان شنیدم
نگفت اختیاراتم کم است چون خودش هم کاسه مرکز قدرت بود
هیچکس درد مردم را نمی فهمد بی خانمانی مردم اجاره نشینی مردم را درک نمی کنند نه علم الهدی که بفکر این است که شوهر اسم زنش را نیاورد نه امام جمعه اصفهان که در فکر و ذکرش این است که چرا زنان صخره نورد چرا بالا و پایین می روند نه اصلاح طلبان و اصلاحطلبان افساد طلب که به بفکرند ترامپ و بایدن کار کشور را اصلاح کند نه آخوندی وزیر مسکنی که در کاخ خود لم می دهد و می گوید مسکن مهر خرابه است نه احمدی نژادی که بفکر مایکل جاکسون و آنجلینا جولی است نه آقای زنگنه وزیری که معتقد است تورم را باید خدا حل کند نه روحانی و ظریف و نمایندگان اصلاح طلبی که وقتی خارجی ها را می بینند از خنده غش و ضعف می کنند و عکس سلفی می گیرند
معاون وزیر کشور: حوادث سراوان کشته نداشت!!!!!!

بله از قطع اینترنت معلومه که کشته نداشت اگر هم داشت معلوم نیست کار کی بوده
مرحوم هاشمی واقعا سیاست مدار بزرگی بودند که این اواخر زیاد با ایشان جالب برخورد نکردند
آقا محسن اختیارات پدر شما اصلا کم نبود و همه نظام در اخیر ایشان بود ولی خودخواهی های ایشان بعد از ریاست جمهوری کشور را به اینجا رساند.
درود بر هاشمي
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان