بازدید 8637

معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: هنرمندان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان درآمد سالانه، معاف از مالیات هستند و مازاد بر آن شامل پرداخت مالیات به صورت پلکانی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴ 03 March 2021

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه مالیات یکی از پایه‌های اساسی ایجاد درآمد برای اداره جامعه است، افزود: در کشور ما هم امروز همه افرادی که به نحوی درآمد کسب می‌کنند از جمله کارگران و کارمندان، مشمول پرداخت مالیات هستند به جز کسانی که سقف حقوق آن‌ها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که معاف از مالیات هستند و مازاد بر آن مشمول پرداخت مالیات به صورت پلکانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دنیا بسیاری از سلبریتی‌ها و هنرمندان با درآمد بالا تا ۶۰ درصد درآمدشان را مالیات پرداخت می‌کنند، گفت: این قشر در کشور ما تا کنون استثناء بوده اند، اما بر اساس قانون مجلس، از سال ۱۴۰۰ آن‌ها مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

او با اشاره به اینکه هنرمندانی که درآمد‌های کلان میلیاردی دارند در جامعه ما بسیار کم هستند، افزود: این قانون کمک می‌کند تا عدالتی در زمینه درآمد و مالیات‌ها شکل بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: قانونی تصویب شد که بر مبنای آن، شبکه‌های اجتماعی که تا ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارند از پرداخت مالیات معاف هستند، اما بیش از آن اگر از محل تبلیغات، درآمدی حاصل کنند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

راستینه ادامه داد: تا دو ماه پس از تصویب این قانون، سازمان امور مالیاتی باید دستورالعملی را تهیه و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی برساند و ساز و کار گرفتن مالیات از این کاربران را تهیه کند تا علاوه بر اینکه در فضای مجازی به سازماندهی کاربران فضای مجازی نزدیک شویم، بتوانیم از محل درآمد‌های این مالیات، برای توسعه زیرساخت‌های لازم فضای مجازی استفاده کنیم.

وی افزود: با اجرای این قانون خطر قرارداد‌های زیر زمینی و مخفی وجود دارد، اما مجلس به صورت ویژه دستورالعمل اجرایی دولت را با قانون تطبیق خواهد داد و اگر این دستورالعمل نتواند روش شفافی برای قرارداد‌ها پیش بینی کند، مجلس ورود خواهد کرد و در تنظیم این آیین نامه اجرایی به دولت کمک خواهد کرد.
آقای راستینه با تاکید بر اینکه شفافیت در اقتصاد، ضروری است، ادامه داد: ساماندهی کاربران فضای مجازی و نظام مالیاتی هنرمندان و ورزشکاران، گام نخست برای شفاف سازی قراردادهاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۷
معافیت مالیاتیشون اندازه حقوق ۱۰ ماه منه. ای خدا
خيلي هم خوبه با اينكه دير شده ولي باز هم خدا رو شكر !!!!!!!!!
كارمندان و كارگران كه بدون شك جز مرفهين درجه اول جامعه هستند،جور هنرمندان عزيز رو مي كشند!!!!!!!!!!!!
12 *4،800،000 = 200،000،000 !!!
بخدا عجب مملکت گل و بلبلی داریم.کارمند و کارگر بیچاره با سالی 20 میلیون درامد باید مالیات بده اما هنرمندا با سالی 200 تومن نه!!! فک کنم دولت بغیر از درامدهای نفتی رو درامدهای کارمندا هم واسه بودجه سالانش حساب باز میکنه. کلا به نظر یه کیسه دوختن واسه خودشون که از جیب مردم فقیر برمیدارن و پرش میکنن. خب حق هم دارن همچین تصمیمایی بگیرن ،اونایی که پول بیشتری دارن مزه پول و رفاه نشسته زیر دندوناشون اگر ازشون مالیات گرفته بشه صدمه میبینن طفلیا . اما ماهایی که فقط روزامون رو با سگ دو شب میکنیم رنگی از رفاه و پول ندیدیم دیگه ، پس اگر یکمم ازمون مالیات کم شه به جایی برنمیخوره....
سلام - چگونه است که کارمندان مظلوم با درامد سالانه 50 میلیون تومان . ابتدا مالیات از حقوقشان کم میشود و بعد حقوق خود را دریافت میکنند - با حدود ماهی 4 میلیون تومان- ولی سلبریتی ها با چهار برابر این مقدار - اگر به صورت واقعی باشد - از مالیات معاف هستند.؟؟؟؟!!!!!
برای کارمندان بدبخت هم معافیت مالیاتی تا همین سقف 200 میلیون تومان در سال لحاظ کنید، چرا ما باید با حقوق کم بیشتر از اونها مالیات بدیم؟؟؟

یک مشت بیسواد شدن سلبریتی و تو هر کاری دخالت می کنند و نظر میدن!!
چرا کارگران و کارمندان برای 8 ساعت کار روزانه که بعضا از 6 صبح شروع میشود و اقتصاد کشور در دستان آنها است و دریافتی سالیانه آنها حدود 50 تا 60 میلیون هم نمی شود ، 10% مالیات بدهند اما هنرمندانی که ساعت کاریشان اختیاری و نوع شغلشان هم حالت تفریحی دارد ، تا سقف 200 میلیون( که معادل 4 ، 5 سال دستمزد یک کارگر است) را معاف کرده اند؟ این است عدالت اسلامی؟
مالیات مداحان و روضه خوانها و امامان جماعت چی؟
هنرمندان مگر با بقيه مردم چه فرقي مي كنن؟ مگر اونها از خدمات اجتماعي اين مملكت بهره مند نمي شن كه معاف از ماليات شدت ؟!! اونوقت من كارمند دولت بايد ماهي سه ميليون تومن ماليات بدم . اونم قبل از دريافت حقوقم !!!!!! متاسفانه عدالت اجتماعي تو اين مملكت افسانه شده .
شرم آوره واقعا شرم آوره
آخه این چه استثنای ظالمانه ای هست اصلا منطقش چیه ؟ باید همه یکسان مالیات بدن
این هنرمندان چه فرقی با بقیه مردم دارند؟ کارگری که حقوق 4.8 میلیونی میگیره باید مالیات بده اونوقت اینا 200 میلیون در سال مالیات نمیده...200 میلیون در سال به ازای هرماه میشه نزدیک 17 میلیون ...اینم از عدالتی که دم میزنین
یعنی در امد ماهیانه 16میلیون برای این قشر معاف از مالیات بوده در حالیکه کارمندان و کارگران با این درامد خدود 2.5 میلیون مالیات باید بدهنذ
هههه هههه نماینده مجلس ؟؟؟؟؟؟
کارگران و کارمندان تا 4 میلیون و هشتصد هزار تومان در ماه معاف هستند و هنرمندان محترم تا تقریبا 16میلیون تومان در ماه و طبق مصوبه مجلس اصناف نیز تا 12 میلیون تومان در ماه معاف هستند ؛ این تبعیض آشکار و به نفع پولدارها برای چیست ؟؟ تازه از کارمند و کارگر سر ماه اول مالیات را بدون چون چرا کم می کنند و اصناف و هنرمندان محترم سالیانه پرداخت می کنند و امکان چانه زدن و کم کردن هم دارند . . . میدونید دلیلش چیه ؟ چون دولتمردان همواره راه ساده تر را انتخاب می کنند و مالیات گرفتن از کسی که حقوق ماهیانه داره خیلی راحتره تا کسی که باید برن بررسی کنن و مشخص بشه که مالیاتش چقدره ؟
بد بخت کارمند و کارگران این مملکت همه از مالیات معاف شدن الی این قشر مرفه جامعه ، هیات علمی معاف چون اکثر نماینده ها یا هیات علمی هستند و یا از جایگاه مجلس به کرسی استادی دست خواهند یافت ، قضات معافند جون نباید بهانه دست آنها داد تا به پای قوانین مجلس بپیچند ، به سلبرتیها (هنرمندان) معافند چون مانند آئینه با هنر خود چهره واقعی برخی از نماینده گان را نشان خواهند داد . بد بخت کارمند و کارگر با دریافتی حدود صد میلیون تومن در سال با در نظر گرفتن تمام دریافتیها، باباید مالیات دهند تا مخارج سفرهای خارجی ، استانی و .... آقایان نماینده تامین شود و در آخر همیشه از دارا انتظار هست از ندار انتظاری نیست
من نمی فهمم این قانون گذاران بر چه مبنایی چنین قانون هایی می گذارند من ماهی 5 میلیون حقوق می گیرم و جمع حقوق سالیانه من 60 میلیون است باید مالیات بدهم اما بازیگر با 200 میلیون معاف است !!!!!!1111
بارها گفته شده این سیاست های غلط است که داره شکاف افراد مرفه و مردم را بیشتر می کند بیایید این نمونه واقعی
من كارگر هستم و حدود 4 ميليون در ماه با 50 ساعت اضافه كاري حقوق مي گيرم كه از حقوقم ماليات كسر ميشه...يعني با سالي 48 ميليون در امد، دارم ماليات پرداخت مي كنم....حالا چرا بايد هنرمندان زير 200 ميليون درامد ماليات ندن....واقعا اين مملكت چي شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب تابناک عزیز
واقعا اگر به دنبال عدالت هستی. این خبر معافیت مالیات هنرمندان را هم مانند خبر مالیت اعضا هیات علمی بولد و تیتر یک کنید. چرا فقط به دنبال تضعیف جایگاه علم و اعضاء هیات علمی هستید؟؟؟؟ واقعا آن خبرتان ضربه مهلکی به تضعیف شان و جایگاه علم داشت. ما اعضا هیات علمی که همیشه مالیات داده ایم. با حقوق ماهی 7 میلیون تومان.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل