بازدید 117430

جزئیات مهم از کشتی منفجرشده اسرائیلی در دریای عمان!

روز پنجشنبه دو شرکت بین‌المللی فعال در زمینه اطلاعات و امنیت دریایی از انفجار در یک کشتی تجاری متعلق به یک شرکت اسرائیلی که در آب‌های شرق تنگه هرمز در حال گذر بود، خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 27 February 2021

جزئیات مهم از کشتی منفجرشده اسرائیلی در دریای عمان!

بین الملل تابناک: روز پنجشنبه دو شرکت بین‌المللی فعال در زمینه اطلاعات و امنیت دریایی از انفجار در یک کشتی تجاری متعلق به یک شرکت اسرائیلی که در آب‌های شرق تنگه هرمز در حال گذر بود، خبر دادند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از این منابع نوشت، دلیل و منشأ این انفجار که شامگاه پنجشنبه ۲۵ فوریه (۷ اسفند) روی داد، مشخص نیست اما گزارش شده که به کشتی آسیبی نرسیده و خدمه آن نیز «در امان» هستند.

این کشتی که «هلیوس ری» نام دارد و در زمان وقوع حادثه با پرچم پاناما در دریای عمان حرکت می‌کرد، متعلق به یک شرکت اسرائیلی است و اسناد مالکیت آن در تل‌آویو ثبت شده است.

شرکت اطلاعات و امنیت دریایی «یوکی‌ام‌تی‌او» بریتانیا، با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این که تحقیقات در زمینه این انفجار در حال انجام است، به کشتی‌های منطقه توصیه کرده که «احتیاط» کنند؛ این انفجار در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه پنجشنبه به وقت گرینویچ (۱۱ و ۴۰ دقیقه شب به وقت ایران) رخ داده است.

شرکت امنیت دریایی «درایاد گلوبال» بریتانیا نیز اعلام کرد که این کشتی متعلق به شرکت هلیوس ری با مسئولیت محدود، مخصوص حمل خودروست و در زمان حادثه از مبدأ بندر دمام عربستان در حال حرکت به سوی سنگاپور بوده است؛ شرکت هلیوس ری در «جزیره من» بریتانیا ثبت شده است.

سخنگوی وزارت حمل و نقل اسرائیل گفته هیچ اطلاعی در مورد حمله به کشتی اسرائیلی در نزدیکی خلیج فارس ندارد. استامکو، شرکتی که مدیریت کشتی را به عهده دارد نیز از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

شرکت درایاد گلوبال در گزارش خود درباره این حادثه مدعی شده است: «در حالی که جزئیات مربوط به این حادثه همچنان نامشخص است، این احتمال واقع‌بینانه وجود دارد كه این رویداد نتیجه فعالیت نامتقارن نیروهای نظامی ایران باشد.»

بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل روز شنبه گفت «ارزیابی‌های اولیه» او نشان می‌دهد که ایران مسئول انفجار روز گذشته در یک کشتی باری متعلق به اسرائیل در آب‌های خاورمیانه است.

جزئیاتی از اقدامات ضد ایرانی مالک کشتی

همانطور که گفته شد، ‏کشتی هلیوسری یکی از کشتی های باری فعال در ناوگان کمپانی کشتیرانی Ray است که ‎رامی اونگر، تاجر نام آشنای اسرائیلی مالکیت آن را بر عهده دارد.

اونگر از جمله تجار موفق اسرائیلی است که در حوزه های حمل و نقل و صنعت خودرو شهرت فراوانی دارد. او در دهه های قبل برای نخستین بار زمینه واردات اتومبیل های شرکت خودروسازی ‎دوو به اسرائیل را در دست گرفت. وی و پسرش در حال حاضر نمایندگی شرکت خودروسازی ‎كيا در اسرائیل را بر عهده دارند.

‏اونگر از چهره های نزدیک به رهبران سیاسی، نظامی و امنیتی ‎اسرائیل به شمار می رود. وی ارتباط نزدیکی با ‎ایهوداولمرت و ‎دن خلوتص (به ترتیب نخست وزیر اسبق و رییس اسبق ستاد سابق مشترک ارتش اسرائیل) دارد.

‏فعالیت های تجاری رامی اونگر از همان آغاز با نام ‎ایران گره خورده بود. او در دهه ۱۹۶۰ با همراهی دو شریک خود ‎عزروایزمن (بعدها به ریاست‌جمهوری اسرائیل دست یافت) و ‎داویدکولیتص تحت عنوان شرکت ‎الول اقدام به صادرات سیستم های تهویه دستگاه های جوجه کشی به ایران می نمود.

‏رامی اونگر اما در سال های اخیر با عضویت در کمپین ‎اتحاد علیه ایران هسته ای به یکی از منابع مهم شناسایی شرکت هایی مبدل شد که در مسیر دور زدن تحریم ها به ایران یاری می رساندند. او با کمک نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل با نزدیک شدن به کانال های تجاری ایران در سطح بین الملل پس از شناسایی و جمع آوری اطلاعات شرکت های مزبور و مسیرهای تجاری آنها با تهران، اسامی آنها را با هدف قرار گرفتن در فهرست تحریم های بین المللی در اختیار نهادهای اطلاعاتی اسرائیل و ‎آمریکا قرار می داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
زیاد مهم نبود

بیشتر در مورد موفقیت تجاری مالک کشتی بود و ربطی به جزییات انفجار نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اتفاقا دلیل رو گفت تو متن خبر.یکبار دیگه بخون
کار هر کسی بوده دستش درد نکنه
بیم آن دارم همانطور که پس از حمله موشکی به اربیل، آمریکا برای تحقیقات منتظر شد و سپس پاسخ آنرا در مرز سوریه و عراق داد، چند روز دیگر تاوان این حمله به کشتی اسراییلی را نیز بپردازیم
پس با این حساب دستش درد نکنه هر کی بوده
حالا یک سوراخی تو کشتی ضربه سختی بود؟
اونوقت پس یفرمایید کشتی های اسرائیلی به راحتی میان از تنگه هرمز تردد میکنن و دستگاه جوجه کشی به ایران میفروشن؟
یعنی تا به حال در حال تجارت با اسرائیل بودیم؟
یکی بگه اینجا چه خبره؟ کی راست میگه کی دروغ؟
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
بابا جوجه کشی مال زمان شاه بود
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
مجید دلبندم واردات دستگاه تهویه جوجه کشی برا سال ۱۹۶۰ بوده نه الان
. نیاپول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برادر عزیز، دهه 1960دستگاه جوجه کشی به ایران صادرات
می کرد نه الان یعنی 60 سال پیش
خوب این دلیل میشه یه کشتی تجاری رو هدف بگیرید، واقعا که
کی بود کی بود من نبودم!!
تصاویر انفجار را دیده ایم. بسیار جزئی و در حد انفجار یک پیک نیک گاز خانگی می باشد.
اسرائیل می گوید ایران زده است. ایران می گوید ما نزده ایم. کیهان می گوید این عاقبت تجاوز است، وطن امروز می گوید تیرغیب و ...... !
خب پس تیر غیب خورده
کشتی جنگی بوده ولی در قالب یک کشتی تجاری با پرچم یک کشور دیگر در آبهای منطقه بوده و در حال ارسال تجهیزات جاسوسی برای امارات و عربستان بوده است که این تجهیزات جاسوسی حتی از حمله ایران به خودشان هم محافظت نکرده ! وقتی آمریکا منطقه مرزی سوریه را هدف قرار می‌دهد و اسراییل منطقه سیستان را دچار فتنه میکند باید جواب هم بگیرد و این که هنوز نفهمیدند چگونه و با چه سلاحی انجام گرفته ، نشان از اشراف اطلاعاتی و قدرت نظامی ایران دارد و جالب است که این حمله درست یکی دو روز بعد از حمله آمریکا و فتنه سیستان انجام شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
کاش توی اقتصاد قوی بود
رسانه ها باید مواظب باشند ناخواسته به دام تله های شیطانی استکباری . صهیونیستی نیفتند. چرا که ممکن است خود اسراییل دست به این اقدام زده باشد تا با ایجاد یک خراش سطحی روی کشتی که به آسانی تعمیر میشود چهره جمهوری اسلامی را مخدوش و خلیج فارس را برای حضور گسترده نیروهای استکباری نا امن جلوه دهد. ایران اگر چنین تصمیمی داشت یک موشک به برجک آن میزد که برای همیشه از حرکت باز بماند.
اظهارنظرکیهان دراینمورد شنیدنیه.
سلام من یه معلم هستم اگه میخواید یه دانش اموز بفرستم
تا از لحاظ دستوری متن هاتون رو غلط گیری کنه.
پاسخ ها
استاد دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
بر و بابا
طبق معمول ما نمیدانیم چه کسانی کشتی را منفجر کردند
مرگ بر اسراییل
اهای ی ی ی دلم خنک شد
تابناک جان با این همه اطلاعات خوب یکدفعه نوع ماده منفجره رو هم بگو تا قضیه حل بشه.
کارهرکسی بوده ، دمش گرم ، مرگ براسرائیل وحامیانش بخصوص سعودیهای خبیث
همه چیز خردمبیلی هستش
تابناک کمی سوادت رو بالا ببر یک مین چسبان نمی تونه یک کشتی بزرگ را منفجر کنه و فقط لایه اول بدنه سوراخ شده که آسب جدی هم به کشتی وارد نمی شه کشتی های تجاری بدنه چند لایه دارند این حمله نشون داد که طراحان این حمله شهامت ندارند به اهداف نظامی حمله کنند . چند روز دیگه هم جوابشو به همین شکل خواهند گرفت بعد خواهیم دید چه کسانی ضرر می کنند.
هرکسی اعتراض کند اسراییل حق ندارد چون تمام بدبختی خاورمیانه از تشکیل اسراییل شروع شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر