بازدید 4249

شهادت دومین پرستار باردار ار البرز بر اثر کرونا و کووید ۱۹؛ زنگ هشدار جدی برای همه

«فرانک داودی» پرستار یکی از پرستاران بیمارستان شهید مدنی کرج بود که بر اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسید. پرستاری حدودا ۴۰ ساله و باردار که پس از ابتلایش به کووید ۱۹، به علت وخامت حالش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و به صلاحدید پزشکان مورد عمل جراحی سزارین قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 26 February 2021
تابناک اجتماعیدومین پرستار ساکن استان البرز که باردار بود، بر اثر ابتلا به کرونا و بیماری کووید ۱۹ چشم از جهان فروبست و به شهادت رسید.

به گزارش «تابناک»، یک سال و یک هفته بعد از شناسایی ویروس کرونا در کشورمان، اوضاع به گونه‌ای پیش می‌رود که نشانه‌های نگران کننده‌ای مشهود است؛ نشانه‌هایی مثل کوچ ابدی دومین پرستار باردار در استان البرز که غمی بی نهایت سنگین است و بی شک کشیدن بارش برای خانواده وی، همکارانش و دیگر کسانی که در صف مقدم مقابله با کرونا ایستاده اند، ساده نیست.

«فرانک داودی» پرستار یکی از پرستاران بیمارستان شهید مدنی کرج بود که بر اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسید. پرستاری حدودا ۴۰ ساله که در بخش جراحی به خدمت مشغول بود و پس از آنکه ابتلایش به کووید ۱۹ مشخص گردید، به علت وخامت حالش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و به صلاحدید پزشکان مورد عمل جراحی سزارین قرار گرفت.
 
شهادت دومین پرستار باردار ار البرز بر اثر کرونا و کووید ۱۹؛ زنگ هشدار جدی برای همه

این عمل از این رو به انجام رسید که خطر، جان نوزاد ۷ ماهه وی را تهدید می‌کرد. خطری که در نهایت با گرفتن جان این مادر، خودنمایی اش را تکمیل کرد و غمی سخت به یادگار گذاشت. غم از دست دادن مادری که جانش را در راه نجات مردم از کووید ۱۹ گذاشت، دست از جهان شست و به شهادت لبیک گفت.

ماجرا زمانی نگران کننده‌تر می‌شود که بدانیم فرانک داودی دومین پرستار باردار شهید سلامت در استان البرز است. دومین پرستار شهیدی در این استان که کودکش با سزارین به جهان راه یافته و خودش به ابدیت پرکشیده و جاودانه شده است. مسیری که یکی دو هفته قبل «مهشید گودرز»، یکی از پرستار باردار شاغل در بیمارستان لقمان تهران که ساکن کرج بود، بعد از طی مدتی بستری در یکی از بیمارستان‌های استان البرز، طی کرده بود.

بعد از آن رویداد بود که اطلاعیه‌ای صادر شد که بر اساس آن، اشتغال گروه‌های حساس از جمله مادران باردار در بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها ممنوع اعلام شد. ممنوعیتی که البته خطر را به صورت کامل از سر این دسته از مادران دور نمی‌کند و شهادت پرستار بیمارستان شهید مدنی شاهد تلخی بر این ماجراست. شهادت پرستاری که در بخش جراحی به خدمت مشغول بود.

نکته قابل تامل، اما نه در محل خدمت این پرستاران، که لابلای اعداد و ارقام خودنمایی می‌کند؛ در خلال این نکته که سال گذشته در چنین روز‌هایی یکی از پرستاران در صف مقدم مقابله با کرونا درگیر بیماری گردید و چشم از جهان فروبست و در صدر اخبار و توجه‌ها قرار گرفت و حالا یکسال بعد از آن ماجرا، دو پرستار دیگر با بیماری دست از جهان شسته و به دیار باقی شتافته اند. نکته‌ای هشدار دهنده که نشان می‌دهد کرونا هنوز مرگبار است و نبایستی یک لحظه از خطرش غافل شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر