بازدید 6271

آمریکا کاپ سومی جهان را در رم به ایران پس می‌دهد

در رقابت‌های بین المللی متئو پلیکونه ۱۴ تا ۱۷ اسفند به میزبانی رم برگزار می‌شود و قرار است نماینده کشتی امریکا در ایتالیا کاپ سومی جهان را در حضور نماینده اتحادیه جهانی به نماینده کشتی ایران تحویل بدهد.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 26 February 2021

با مثبت اعلام شدن دوپینگ دو کشتی گیر سنگین وزن ازبکستان و سوریه، نه تنها رده بندی انفرادی رقابت‌های ۱۲۵ کیلو جهانی قزاقستان ۲۰۱۹ بعد از گذشت دو سال تغییر کرد بلکه رده بندی تیمی هم دستخوش تغییر شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ قزاقستان، کشتی آزاد ایران با ۹۳ امتیاز تیمی پایین‌تر از روسیه (۱۹۰) قزاقستان (۱۰۳) و امریکا (۹۴) در مکان چهارم ایستاد و پای سکوی جهانی ماند، اما با گذشت یک سال از این رقابت‌ها اوایل سال جاری مشخص شد در سنگین وزن، حسن بای رحیم اف ازبک که مدال برنز را به دست آورد و بادژا خوتابا سوری که مشترکا با کشتی گیر چینی پنجم شدند، دوپپینگی بودند. با این حساب کشتی گیران ازبکستان و سوریه از دور رقابت‌ها حذف می‌شوند و مدال برنز به ژی وی دنگ چیینی رسید. در این وزن یدالله محبی از ایران هشتم شده بود، اما با خروج دو کشتی گیر از جدول او دو پله بالاتر آمد و پنجم مشترک شد و سهمیه حضور در المپیک را نیز به دست آورد. طبیعی است تیم ایران هم با این افزایش امتیاز بالاتر از امریکا در رده سوم قرار می‌گیرد.

اتحادیه جهانی کشتی همان زمان با ارسال نامه‌ای برای فدراسیون کشتی کشورمان مقام سومی ایران را تایید کرد و در پاسخ به نامه فدراسیون کشتی کشورمان که پرسیده بود کاپ و جایزه سومی رقابت‌های جهانی قزاقستان ۲۰۱۹ چه زمانی به ایران تعلق می‌گیرد، خبر داد؛ به فدراسیون کشتی امریکا اعلام شده در اولین رویداد بین المللی کشتی جهان کاپ سومی را برگرداند تا تحویل نماینده ایران شود.

حالا رقابت‌های بین المللی متئو پلیکونه ۱۴ تا ۱۷ اسفند به میزبانی رم برگزار می‌شود و قرار است نماینده کشتی امریکا در ایتالیا کاپ سومی جهان را در حضور نماینده اتحادیه جهانی به نماینده کشتی ایران تحویل بدهد.

تاریخ نگار‌ها می‌توانند در بایگانی نتایج رقابت‌های جهانی کشتی آزاد، قزاقستان ۲۰۱۹ نام تیم‌های سوم و چهارم را تغییر بدهند. در رده بندی جدید، ایران پایین‌تر از روسیه و قزاقستان، در رده سوم قرار می‌گیرد.

در مسابقات جهانی قزاقستان، ایران یک طلا (حسن یزدانی)، یک نقره (علیرضا کریمی) و دو برنز (بهنام احسان پور و یونس امامی) به دست آورد. یدالله محبی نیز در ۱۲۵ کیلو، در دور اول خود ربولگا دورجخاند از مغولستان را برد، در دور دوم نیکولاس گویازدوفسکی از امریکا را شکست داد، اما در یک چهارم مغلوب الکساندر خوتسیانیوسکی اوکراینی شد و از آن جایی که قهرمان اوکراینی هم به پتریاشویلی گرجستانی باخت و به فینال نرسید از راهیابی به گروه بازنده‌ها باز ماند. در رده بندی نهایی، محبی هشتم شده بود، اما بعد از اثبات دوپینگ نفرات سوم و پنجم، در رده پنجم ایستاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر