بازدید 10662
۲

روند بستری بیماران کرونایی در قم هشدار دهنده‌است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تعداد تست‌های مثبت هم کمی افزایش یافته و روند بستری بیماران بستری هشداردهنده است و همه مردم باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانع از پیک دوباره شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 26 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، محمدرضا قدیر در آیین تجلیل از مهندسان جهادی عرصه سلامت استان قم، با اشاره به شرایط ویروس کرونا در قم اظهار داشت: امروز شاهد یک پیچ حساس در زمینه مقابله با ویروس کرونا هستیم؛ چرا که ویروس جهش‌یافته انگلیسی این روزها در کشور نیز مشاهده شده، به همین دلیل باید مراقبت بیشتری صورت گیرد و نباید غافل باشیم.

وی همچنین اظهار داشت: کار مهندسان در راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهر قم شایسته تجلیل بود و اگر در آن زمان این کار صورت نمی گرفت؛ شاهد رها شدن نیمه‌کاره این طرح همانند برخی طرح‌های مشابه دیگر بودیم که خوشبختانه با جذب بودجه مناسب و همت استان امروز شاهد خدمات‌دهی این بیمارستان به بیماران کرونایی و سایر بیماران هستیم.

وی افزود: این بیمارستان طبق آخرین استانداردهای وزارت بهداشت و درمان ساخته شده و جزو بهترین بیمارستان‌های کشور است و تاکید ما این بود که این بیمارستان در گام اول به بیماران کرونایی خدمات ارایه دهد؛ چرا که هدف اصلی تکمیل آن نیز همین امر بوده است.

بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی امیرالمومنین(ع) شهر قم دارای ۲۳۰ تخت بیمارستانی و زیربنای ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که برای ۵۰۰ تَن شغل ایجاد کرده؛ این بیمارستان موقوفه مرحوم آیت‌الله حاج سید محمدباقر خوانساری است.

بیمارستان مذکور ۶ اتاق عمل با ۲۶ تخت مجهز و نوین، ۱۶ تخت اورژانس، ۱۸۲ تخت بستری، ۱۵ تخت آی.سی.یو.، هشت تخت سی.سی.یو.، ۶ تخت PICU و چهار تخت آی.سی.یو. نوزادان دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم نیز که در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران برای برپایی بیمارستان سیار قرار گرفته بود؛ اقدام‌های بسیار مناسب و تاثیرگذاری صورت گرفت که این همکاری و همراهی جای تقدیر دارد.

شاهد همکاری خوب جامعه پزشکی و مهندسی قم بودیم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز گفت: ارتباط خوبی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دانشگاه علوم پزشکی قم برقرار و فراخوانی برای کمک های جهادی بین اعضای سازمان اعلام و با استقبال خوب مهندسان مواجه شد و در این برهه شاهد همکاری بسیار خوبی بین جامعه مهندسی و پزشکی بودیم که در هیچ برهه سابقه نداشته است.

امین مقومی اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته جامعه مهندسین استان، همانند سایر اقشار همت مضاعفی داشتند و از هیچ گونه اقدامی برای مقابله با ویروس کرونا که نیاز استان بود، دریغ نکردند.

وی افزود: در زمینه تهیه اقلام پزشکی از جمله ماسک، مهندسان مشارکت خوبی داشتند و در چندین مرحله نیز بسته های معیشتی توسط گروه های مختلف جهادی و خیرین مهندس تهیه و در بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا توزیع شد و این اقدام همچنان ادامه دارد.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
قم مگه آبی نبود!!!
چی شد پس؟!!!
روزهای اول هم مریض هاشون رو فرستادن تهران تا نگن قم مرکز شیوع بوده و یک ایران را بدبخت کردن
آزمون ها ی اسفند ماه ۹۹ را کنسل کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان