بازدید 28087
یک باشگاه خصوصی دیگر در فوتبال همراه سقوط مالی مالکش به آخر خط رسید

پایان کار باشگاه شهرخودرو؛ توافقی به فروش می‌رسد یا دادگاه توقیف و به مزایده می‌گذارد؟

شهرخودرو هم به سرنوشت نام سابق این باشگاه مشهدی، یعنی پدیده دچار شد و با شکست مالی مالکانش در آستانه انحلال است. چرا تیمداری بخش خصوصی در فوتبال ایران سرانجام خوشی ندارد؟ تیم‌هایی که با خرید نجومی ستاره‌ها استارت می‌زنند و با میلیارد‌ها تومان بدهی محو می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 26 February 2021

امتیاز باشگاه لیگ برتری شهرخودرو مشهد واگذار خواهد شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ پس از شکایت صدها و هزاران تن از مشتریان مالباخته شرکت شهرخودرو به دلیل عدم تحویل خودروهای ثبت نام شده و ورود قوه قضائیه به این پرونده بزرگ، چند تن از مدیران و مالکان شرکت با حکم جلب دادگاه بازداشت شدند و روزگار بریز و بپاش در این تیم قطعا به پایان رسید.

تیمی که دو فصل قبل با بودجه نجومی و قراردادهای سنگین ستاره هایی نظیر مهدی رحمتی، سروش رفیعی و ... را استخدام کرده بود، حالا توان پرداخت دستمزدهای بازیکنان را ندارد، چون پولی در بساط نیست.

به نظر می‌رسد، تیم خصوصی شهرخودرو هم با اشتباهات مالکانش در آستانه انحلال است، همانند نام قبلی این باشگاه پدیده مشهد که با دستگیری مالکش، کار به انتقال امتیاز رسید.

امتیاز شهرخودرو به فروش می‌رسد یا دادگاه ضبط می‌کند؟

حالا سید مهدی رحمتی درباره آخرین وضعیت تیم بحران‌زده شهرخودرو با تایید خبر موافقت حمیداوی با انتقال مالکیت این تیم گفت: متاسفانه اصلا شرایط خوبی نداریم. تیم از از نظر مدیریتی و مالی، شرایط خوبی ندارد و از نظر روحی وضعیت بازیکنان و اعضای تیم مناسب نیست. در نیم فصل اول مسائل مالی تیم را تحت فشار قرار داده و اکثر بازیکنان نهایتا ۲۵ درصد دریافتی داشته و تا به امروز تنها به احترام مردم مشهد و لطفی که به من داشتند، به میدان رفته اند.

حالا اما این وسط یک نکته مهم وجود دارد؛ این که آیا فرصت برای فروش امتیاز این تیم لیگ برتری وجود دارد یا دادگستری و دستگاه قضایی کشور، پیش از هر نوع معامله ای، امتیاز تیم را به عنوان بخشی از دارایی حمیداوی به نفع طلبکاران و مردم مالباخته ضبط می کند.

سابقه در این موارد همچون مورد بابک زنجانی و تیم راه‌آهن سورینت نشان می‌دهد، امکان ضبط و توقیف امتیاز باشگاه وجود دارد تا پس از فروش از طریق دادگاه، اموال به صندوق دادگاه واریز و بین شاکیان تقسیم شود. باید منتظر ماند و سرنوشت شهرخودرو را که همین چندماه پیش نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود، تماشا کرد.

امتیاز شهرخودرو به فروش می‌رسد یا دادگاه ضبط می‌کند؟

حالا رحمتی به عنوان سرمربی، نگران هجوم سایر تیم ها برای بردن ستاره های این تیم با فسخ یکطرفه بازیکنان است. او یادآور شد: تمام تیم هایی که خواستار جذب بازیکنان ما هستند، باید با آقای وطنخواه مکاتبه کنند، زیرا این به دور از اخلاق و انصاف است که برخی باشگاه ها با مبالغ هنگفت بازیکنان ما را هوایی کنند. این بازیکنان با شهرخودرو قرارداد دارند و ارائه پیشنهاد مالی بدون مکاتبه با باشگاه ما غیراخلاقی و غیر حرفه ای است.

نویسنده: صادق لودریچه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
خوب که جی؟ نگران چی هستید؟ من دکتر با ۲۰ سال سابقه کار ماهی ۱۵ میلیون میگیرم که کل سال من میشه ۱۸۰ میلیون . اونوقت یک مشت بیسواد سه چهار میلیارد قرارداد بسته اند و ۲۵ درصد گرفته اند که حداقل میشه ششصد هفتصد میلیون!!!!!! عدالت علی!!!؟!؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
تو میخواستی هم فوتبالیست بشی نمیشدی چون استعداد نداشتی الان هم بی عرضگی خودت رو تقسیر دیگران ننداز اونها هم کلی خطر تحمیل میکنن
حسین13
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
اشنای نزدیک ما پزشک عمومی است چهار ماهه شروع به کار کرده است جمعا ماهانه سیزده میلیون حقوق ومزایا می گیرد
بهتره توافقی فروش بره تا سرعت بیشتری داشته باشه و تیم بمونه تو لیگ و احتمالا قیمت بیشتری فروش بره .دادگاه بحواد بفروشه دست کم یه سال طول میکشه و اونوقت باید امتیاز تیم لیگ دو رو به یک پنجاهم قیمت الان بفروشن
اینم از هوش و دانایی ما در سرمایه گذاری کردن. کل کشور پر از این سرمایه گذاری ها است.
اونوقت کشورهای حاشیه ی خلیج فارس را مسخره می کنیم.
دست دولت باشد یک مشکل بخش خصوص به دلیل درامد زا نبودن باشگاه ها هم به مشکل میخورند تیمهای پر طرف دار باید امکانات وزیر ساخت های لازم را داشته باشند که ندارند در کشورهای دیگر تیمها تلویزیونهای کارتی دارند که طرفدارن با خرید کارت میتوانند بازیهای تیم خود را به صورت خصوصی تما شا کنند این تنها یک مورد از درامد زایی میباشد که متاسفانه درکشور ما امکان پذیر نیست
تیم خصوصی با تیم های دولتی که بی حساب و کتاب خرج میکنن نمیتونه رقابت کنه
این حمیداوی همون نبود که می‌خواستند رییس فدراسیون فوتبالش کنن؟
خوب بزارهرچی میخوادبشه بشه الفاتحه مع الصلوات
اتفاق عجیبی نیست. در بازار سیاه خودرو رشد کردند و اکنون از آن پولهای باد آورده دلالی و تجارت خودرو دیگر خبری نیست.
کلاه ما رو برداشتن همون بهتر که سقوط کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر