بازدید 4664

تاکید پلوسی بر «پیوند ناگسستنی» واشنگتن و تل‌آویو

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن تاکید بر حمایت تزلزل‌ناپذیر کنگره از امنیت تل‌آویو، درباره اجرای راهکار دو دولتی صحبت کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵ 25 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رایزنی کرد.

پلوسی در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر، نوشت: «من بر پیوند ناگسستنی بین کشورهایمان و حمایت تزلزل‌ناپذیر کنگره از یک اسرائیل امن، تاکید کردم».

وی همچنین گفت که در تماس با نتانیاهو درباره نحوه مقابله با همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» و همچنین مسائل منطقه‌ای از جمله راهکار دو دولتی برای حل مناقشه با فلسطینی‌ها صحبت کرده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، پلوسی در سال ۲۰۱۹ گفته بود که روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌تواند ضعف‌های نتانیاهو و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را دوام بیاورد.

پیشتر، «گیلعاد اِردان» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا گفته بود رفاقت و دوستی بین نتانیاهو و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، اتحاد واشنگتن و تل‌آویو را بیش از پیش تقویت می‌کند.

حدود یک ماه بعد از مراسم تحلیف دولت جدید آمریکا بود که بایدن با نتانیاهو تماس تلفنی برقرار کرد. وی در این باره گفت که تیم‌های واشنگتن و تل‌آویو برای تقویت همکاری‌های استراتژیک درخصوص تمام مسائل امنیتی منطقه از جمله ایران، به صورت مداوم در تماس هستند.

نتانیاهو نیز خبر داد که گفت‌وگوی تلفنی‌اش با بایدن، حدود یک ساعت طول کشیده و در این مکامه «دوستانه و گرم» درباره ایران و توافق‌های سازش صحبت کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان