بازدید 13162

افزایش مبتلایان کرونای جهش یافته انگلیس در کشور به ۱۱۲ نفر/ ۸ بیمار چشم از جهان فروبسته‌اند

برای فهمیدن ابتلای افراد به ویروس کرونا از تست پی‌سی‌آر بهره می‌گیرند، اما برای آنکه مشخص شود به چه نوع از ویروس مبتلا هستند (ویروس کرونای معمولی یا ویروس جهش یافته)، بایستی از روشی متفاوت بهره برد که تنها دو دستگاه برای انجام آن در کشورمان وجود دارد که ظرفیت محدودی هم دارند.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 24 February 2021
تابناک اجتماعیشمار مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا در کشورمان به ۱۱۲ تن رسید؛ مبتلایانی که ابتلایشان به این ویروس با آزمایش‌های ویژه مسجل شده است، وگرنه کیست که نداند شمارشان بیش از اینهاست.

به گزارش «تابناک»؛ اواخر بهمن ماه بود که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان از چرخیدن ویروس جهش یافته کرونا در کشور خبر داد و تاکید کرد که احتمالا این ویروس ملقب به انگلیسی زیر پوست همه شهرها، روستا‌ها و خانواده‌ها در کشورمان قابل رهگیری باشد و لذا ضرورت دارد، در اجرای پروتکل‌های بهداشتی شدت و دقت بیشتری نشان دهیم و توصیه‌هایی مانند فاصله گذاری و استفاده از ماسک را سرلوحه همه امور قرار دهیم.

هشداری که با شدت گرفتن شیوع کووید ۱۹ در خوزستان و تبدیل وضعیت ۱۱ شهرستان در این استان به قرمز، نشانه‌های جدی بودنش هویدا و موجب شد، برخی تصمیمات مانند بستن مرز‌های غربی کشور و منع تردد درون استانی در خوزستان به اجرا درآید؛ محدودیت‌هایی که ظاهرا برخی شان به سادگی زیر پا گذاشته شده و نتیجه آن، ابتلای شمار بیشتری از هموطنان مان به ویروس جهش یافته در مناطق وسیع تری از کشورمان بوده است.

این وضعیت موجب شد تا سعید نمکی در انتقاداتی کم سابقه، از ندید گرفتن پروتکل‌ها و محدودیت‌های وضع شده گلایه و تاکید کند که نتیجه چنین اقداماتی، بروز موج چهارم شیوع بیماری در کشور و طغیانی شدید است که می‌تواند خسارات سنگینی برای کشور به دنبال داشته باشد. انتقاداتی که ظاهرا راه به جایی نبرده است که اگر این گونه بود، ضرورت نداشت امروز وزیر بار دیگر از باز بودن یکی از معابر مرزی در خوزستان گلایه کند!
 
افزایش مبتلایان کرونای جهش یافته انگلیس در کشور به ۱۱۲ نفر/ ۸ بیمار چشم از جهان فروبسته‌اند

اما نتیجه این ناهماهنگی‌ها چه بوده است؟ آن گونه که علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به ایرنا گفته، «تاکنون ۱۱۲ مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور شناسایی شده اند که تاکنون هشت نفر ایشان چشم از جهان فروبسته اند.» این در حالی است که به گفته این مقام مسئول، از جمع مبتلایان، ۱۳ تن تازه شناسایی شده اند که پنج مورد در تهران، هفت مورد در هرمزگان و یک مورد در آذربایجان غربی هستند.

اشاره به شهر‌هایی که این افراد مبتلا در آن‌ها شناسایی شده اند، کافی است تا بدانیم ویروس جهش یافته در مناطق وسیعی از کشور چرخیده و تصور اینکه ممکن است به منطقه‌ای نرسیده باشد، دور از انتظار و ناصحیح است، درست همان گونه که در هفته‌های ابتدایی شیوع ویروس در کشورمان، برخی تصور می‌کردند که ویروس به شهر و دیارشان نرسیده و بعد‌ها فهمیدند که حتی جزیره‌های کم سکنه در نقاط دور دست کره خاکی هم از این ویروس در امان نمانده است.

نکته جالب توجه در این خصوص، محدودیت‌هایی است که در شناسایی ویروس‌های جهش یافته وجود دارد؛ اینکه برای فهمیدن ابتلای قطعی افراد به ویروس کرونا از تست پی‌سی‌آر بهره می‌گیرند، اما برای آنکه مشخص شود به چه نوع از ویروس مبتلا هستند (ویروس کرونای معمولی یا ویروس جهش یافته)، بایستی از روشی متفاوت بهره برد که تنها دو دستگاه برای انجام آن در کشورمان وجود دارد که یکی در انستیتو پاستور ایران فعال است و دیگری در دانشگاه تهران.

اکنون اگر بدانیم این دو دستگاه ظرفیت محدودی دارند و تنها روزانه کمتر از ۶۰ نمونه را می‌توان با آن‌ها تست و ارزیابی کرد، پی خواهیم برد که احتمالا شمار مبتلایان به ویروس جهش یافته در کشورمان بیش از عددی است که اعلام شده؛ موضوعی که جز در نشان دادن خط سیر ویروس در کشور، تقریبا اهمیت خاصی ندارد، چون درمان مبتلایان به انواع ویروس کرونا فرقی با هم ندارد و هیچ تفاوتی میان مبتلایان به ویروس معمولی و ویروس جهش یافته نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
و باز هم مسئولین با شرف و کار آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
بخصوص کارکنان با شرف هواپیمایی ماهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
یعنی این درست است ؟؟؟
که یکی از ابر قدرت های دنیا در زمینه انقلابی دینی هسته ای ، موشکی و
نانو تکنولوژی ، نظامی سیاسی و اقتصادی دنیا
فقط دو دستگاه کرونا یاب جدید دارد ؟
اصلا نمی توان باور کرد !!!!؟؟؟
اینها سیاه نمایی است
چطور میتوان چنین اشتباهی را باور کرد ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
ناشناس عزیز ۱۶:۱۸ البته مدیریت با شرف! ماهان کارکنان که چاره ای جز اطاعت امر رئیس نداشتند اگر اون گروه نمی رفتند یک گروه دیگر می رفت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
چقدر حرف مفت
ماهان ماهان
میخواستی چطور جلو کرونا رو بگیری؟
هرجا میری تا ملت دارن هرچی رو نقد میکنن
دیگه مسئولین مگه کی هستن؟از همین مردم مگه نیستن؟
همین بنده و جنابعالی که داریم کامنت میزاریم میریم میشیم مدیر و رئیس و همونطور که اینجا نمیتونیم حرف خوب بزنیم اونجا هم کار خوب نمیکنیم
والا

انگار مسئولین از کره ماه اومدن
حکومتها چکیده ملت هستن
همیشه و همه جا
پارسال با آزاد گذاشتن پرواز از چین کرونا را وارد کشور کردید. امسال هم توسط آزاد گذاشتن مرز توسط عراقیان این ویروس جهش یافته آمد. چرا مدیریت بحرانتوت صفر کلوین هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا اینقدر ضعیف عمل میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فردا هم عید میشه و مردم راحت سفر میرند و شما هم هیچ محدودیتی قایل نمیشید و بعد 13 چشم باز میکنید میبینید مرگ و میر سر به فلک گذاشته، بعدم ماه رمضان و اوضاع داغونتر از همیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
حقیقتا که واقعیت ها را بیان فرمودید. فقط لازم است این نکته تکمیلی را اضافه کنم که مسئولین محترم هیچ نگرانی از بابت خودشان ندارند چون اغلب واکسن تزریق کرده اند
تردد مرزی با کشوری که هیچ محدودیت و کنترل بهداشتی ندارد باعث می شود هر بیماری راحت وارد کشور شود
تردد مرزی با کشوری که هیچ محدودیت و کنترل بهداشتی ندارد باعث می شود هر بیماری راحت وارد کشور شود
ﺗﻤﺎﻡ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﺴﻴﻮﻟﻴﻦ ﻛﺸﻮﺭ ﺧﺎﺭﺝ اﺯ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﺩﻫﺎﻱ ﺟﻬﺎﻥ اﺳﺖ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
وزیر بهداشت که خودش دو روز پیش اعتراف کرد
که کار اصلی اش ، شده : مسئول غسال و کفن و دفن
اموات و قربانیان کرونا در کشور!!!؟؟؟
کرونا چینیه ! لعنت به چین!
من چند روز میشه گاهی سرفه خشک دارم. ولی مطمئن نیستم کروناست یا آلرژی و همینطور ریفلاکس معده دارم که قبلا باعث سرفه میشد. کاش زودتر واکسنش رو بیارین و به عموم مردم بزنید نه فقط بیماران خاص و کادر درمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
و نه فقط برای مسولان و خانواده شان و بستگان و آغازاده هاشون واکسن درجه یک بیاورید
وزریر بهداشت امروز گفت مرزی که با عراق داریم وچند روز قبل قرار بود بسته شود هنوز باز است
ویروس کرونا چینی هست. لعنت بر چین. انواع دیگر جهش یافته ویروس اصلی هستند که قاعدتا اگر ویروس اصلی نبود جهش هم پیدا نمی کرد. ویروس کرونا انگلیسی هم از لحاظ درصد مرگ و میر مثل ویروس اصلی هست فقط سرعت انتقال آن تا 100% بیشتر است که باعث می شود تعداد بیشتری را سریعتر درگیر کند و به تبع آن تعداد مرگ و میر هم بیشتر می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
باشه بابا کشتیمون کار شرقه همش
کرونا چینیه
کرونای انگلیسی هم چینیه
شما هم چینی هستین
من هم چینی ام
شب عالی به خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
مطمئنا کار یکی دو کشور نبوده.اصل ماجرا چیز دیگری است.
والا اگه جای داستان سرایی واکسن بیشتری تهیه میشد وازکیسه خرج بیشتری میشد الان این وضع نبود.مگه میشه ملت نرند سرکار.مغازه ها بسته بشه از کجا نون بخورن.گرسنگی حتما ادم رو میکشه اما کرونا ۲درصد امکان داره بکشه.البته جمعیتی افسرده تر از قبل خواهیم بود بعد از پایان کرونا
تمام مززهای کشور بازن و کرونا به راحتی داره رفت و امد میکنه و نهایت مدیریت اقایون برای مهار بیماری بستن ورودی مثلا مازندران اونم فقط برای خودروهای شخصی هست !!!! بشینید تا کنترل بشه .
باشه باشه کرونا چینی نیست انگلیسی است . چشم
واقعا هیچ دلخوشی ندارم کاش کرونای انگلیسی منو بگیره راحت بشم هر روز زودتر برم کمتر اذیت میشم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار