بازدید 11537
۲

واکنش آمریکا به خرید جنگنده‌های سوخو ۳۵ توسط مصر

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود ضمن ابراز نگرانی واشنگتن از تصمیم قاهره برای خرید جنگنده‌های روسیه، گفت که روابط دو کشور متأثر از وضعیت حقوق بشر در مصر خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰ 24 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا به تصمیم مصر مبنی بر خرید جنگنده‌های روسیه واکنش نشان داد و گفت که از این تصمیم نگران است.

شبکه الحُرّه (وابسته به وزارت خارجه آمریکا) سه‌شنبه شب به نقل از این وزارتخانه گزارش داد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در تماس تلفنی با «سامح شکری»، همتای مصری خود مراتب نگرانی خود از احتمال خرید جنگنده‌های سوخو ۳۵ روسیه توسط قاهره را ابراز داشته است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، موضوع حقوق بشر نیز از جمله موضوع‌هایی است که وزیرخارجه این کشور در تماس با همتای مصری‌اش درباره آن رایزنی و ابراز نگرانی کرده است. آنتونی بلینکن گفته است: «حقوق بشر در روابط دو کشور مسئله اصلی خواهد بود».

دو طرف همچنین در مورد امنیت منطقه و ادامه همکاری در زمینه مقابله با تروریسم در منطقه شمال آفریقا رایزنی‌هایی نیز داشته‌اند.

سازمان‌های حقوق بشری بار‌ها به سیاست‌های سرکوب در مصر در زمان ریاست عبدالفتاح السیسی اشاره کرده و از آن‌ها انتقاد کرده‌اند. ناظران بر این باورند آمریکا به بهانه موضوعاتی، چون حقوق بشر، قاهره را مجبور به عقب‌نشینی از حرکت به سوی مسکو و خرید تسلیحات روسی کند همانند آن چیزی که با ترکیه اتخاذ کرد و این کشور را به بهانه خرید سامانه‌های پدافند موشکی روسیه از پروژه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ کنار بگذارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آمریکا از چی ناراحت نمی شود تا ما آن رابخریم
بیشرفترین ملت سیاست زده جمهوری خواه و دمکرات های آمریکا هستند
مصر هم به این نتیجه رسیده است که جنگنده های امریکایی خیلی گران و هزینه نگهداری آنها سرسام آور است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل