بازدید 9691

مخالفت مجلس با درخواست افزایش تعرفه اینترنت

امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی موضوع عدم افزایش تعرفه اینترنت مطرح شد که همین موضوع حواشی را به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷ 24 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سیده زهرا عبداللهی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در نشست علنی پارلمان و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در بخش درآمدی این لاحه با بند (ی) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (ی) این تبصره آمده است که کارور (اپراتور)‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده (۱۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

در ردیف ۱ بند (ی) آمده است که حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد (۱۰%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه داری کل واریز می‌شود.

در بخش هزینه‌ای ردیف ۲ نیز ذکر شده است که منابع حاصل به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت بر فضای مجازی هزینه می‌شود، مسئولان صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن منحصرا به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر سازمان صدا و سیما می‌باشد.

طبق این مصوبه، و بر این اساس، ردیف (۲) بند (ی) تبصره (۶) به این شرح اصلاح می‌شود: حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد (۱۰%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه داری کل واریز می‌شود و کارور‌های (اپراتورها) ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در سال ۱۴۰۰ ندارند.

*افزایش ۱۰ درصدی حق السهم دولت از اپراتور‌ها اعمال خواهد شد

در همین رابطه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس اعلام کرد که افزایش ۱۰ درصدی حق السهم دولت از اپراتور‌ها در قرارداد‌هایی که در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد، اعمال خواهد شد.

اما در همین حین آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی منتشر کرد که طی آن عنوان کرده بود: «‏امیدوارم امروز نمایندگان محترم مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق، مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتور‌ها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند. تصویب این بند در تبصره ۶ بودجه باعث افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتور‌ها خواهد شد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر