مجلس شفاف سازی کرد؛ اینترنت گران نمی‌شود

به دنبال مطرح شدن پیشنهادی در مجلس مربوط به دریافتی دولت از اپراتور‌ها و توییت وزیر ارتباطات، شبهاتی مبنی بر گران شدن اینترنت در سال آینده در فضای مجازی به وجود آمد. مجلس برای رفع هر گونه ابهام تصویب کرد که اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات مخابراتی، اجازه افزایش تعرفه اینترنتی را ندارند.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 23 February 2021

به دنبال مطرح شدن پیشنهادی در مجلس مربوط به دریافتی دولت از اپراتور‌ها و توییت وزیر ارتباطات، شبهاتی مبنی بر گران شدن اینترنت در سال آینده در فضای مجازی به وجود آمد. مجلس برای رفع هر گونه ابهام تصویب کرد که اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات مخابراتی، اجازه افزایش تعرفه اینترنتی را ندارند.

به گزارش «تابناک»؛ سومین روز بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی در مجلس در حالی گذشت که نمایندگان موارد مهمی برای یک سال آینده تصویب کردند؛ از جمله آن می‌توان به گران شدن نرخ پیامک و ثابت ماندن قیمت بسته‌های اینترنت اشاره کرد.

نمایندگان در مصوبه‌ای به اپراتور‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، مجوز دادند که علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ده ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت کردند. همچنین این اجازه داده شد که حق الامتیاز و حق السهم دولت از اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد.

در زمان بررسی این بند، سارا فلاحی، نماینده ایلام پیشنهاد حذف آن را مطرح کرد؛ پیشنهادی که با مخالفت نمایندگان همراه بود، ولی در خلال آن مباحث زیادی درباره قیمت اینترنت در سال آینده بیان شد.

در همین حین، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با انتشار توییتی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتور‌ها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها، از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند، چون تصویب این بند باعث افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتور‌ها خواهد شد.

اشاره وزیر ارتباطات به بخش هزینه‌ای این بند هست که در آن پیش بینی شده، منابع حاصل به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت بر فضای مجازی هزینه شود که مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن منحصرا به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر سازمان صدا و سیماست.

با وجودی که هنوز مجلس وارد بخش هزینه‌ای نشده، طرح این موضوع شبهات بسیاری را به وجود آورد تا جایی که چند ساعت بعد کمیسیون تلفیق اصلاحیه را به هیات رییسه داد و بعد از قرائت از تریبون مجلس تصویب شد که اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنتی مصرفی را در سال ۱۴۰۰ ندارند.

همچنین در نشست‌های امروز پارلمان موارد دیگری تصویب شد که از جمله آن می‌توان به معافیت مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز از پرداخت عوارض مصرف برق، نیم بها شدن حق بیمه روستا‌های فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان از محل عرضه برق و گاز، افزایش ۱۵ درصدی عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی، افزایش آب‌بهای مشترکان پرمصرف، کسر مالیات ۱۰ درصد علی‌الحساب از حق‌الزحمه پزشکان، معافیت زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج و افزایش نرخ سیگار اشاره کرد.

علاوه بر این، سلبریتی‌ها با درآمد بیش از ٢٠٠ میلیون تومان در سال مشمول مالیات شده و ساز و کاری برای اخذ مالیات از خودرو‌هایی با ارزش بیشتر از یک میلیارد تومان ارزش را تعیین کردند.

صادرات محصولات خام و نیمه خام معدنی و پتروشیمی مشمول مالیات شده و مناطق آزاد تجاری – صنعتی نیز مشمول دریافت مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده خواهد بود. خودروی آمبولانس وارداتی از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی شده و نرخ مالیات واحد‌های مسکونی گران قیمت نیز مشخص شد. همچنین معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف گردید.

در نشست علنی امروز ۲۱۴ نماینده با امضای بیانیه‌ای به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وحدت میان مجلس و دولت اشاره داشته و اذعان کردند که «از هر گونه ابتکار مشترک مجلس و دولت در راستای اجرای این قانون عزت بخش استقبال کرده و پیشقدم می‌شویم و به دولت برای استیفای حق مردم در کمال صداقت کمک کرده و خواهیم کرد. همچنین معتقدیم بهترین راه برای خدمت به معیشت مردم نه لغو تحریم‌ها بلکه خنثی سازی تحریم‌ها با نگاه به داشته‌های خودی و بی توجهی به رجزخوانی‌های پوشالی بیرون از مرزهاست.»

پیش از آن هم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب درباره تعامل با دولت و حل اختلافات درباره نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، مجتبی ذوالنوری و فریدون عباسی روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و انرژی مجلس را مامور تعامل با دولت با محوریت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کرد و آن‌ها را موظف نمود با محوریت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و در تعامل با نهاد‌های مرتبط دولتی، این مسئله را پیگیری و نتیجه را در اسرع وقت به وی و صحن مجلس گزارش کنند.

مجلس در جلسه علنی فردا (چهارشنبه) به ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی می‌پردازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
باشه شما راست میگید، مجلس اصول گرا تو همین مدت کم خودش رو نشون داده
مجلس اجازه افزایش تعرفه نداد.اجازه کاهش کیفیت را چطور؟
تعرفه اینترنت برابر مصوبه کمسیون تنظیم مقررات بسیار سنگین است و در واقع همان تعرفه اینترنت موبالی آزاد است که هر گیگا بایت 40 هزار تومان تصویب شده چرا که اعظای کمسیون فرق بیت و بایت را هم بلدنبودند و عمال اپراتور اول که نفوذی بودند اول قیمت هر گیگا بایت را 800 هزار تومان تصویب کردند بعد که سرو صدا شد کردند پنجاه هزار تومان و تخفیف دادند شد =هل هزار تومان
بعد بسته ها را بصورت رقابتی داده اند و هرثت بحواهد آن را افزایش میدهند و مدعی هستند که گفته شده قیمت افزایش نیابد ولی ما تخفیف را کم کرده ایم .
نمایندگاه هم که عادت کرده اند از طریق سهامدار بلوکی هزینه های انتخاباتی خود را در بیاورند هیچگاه مزاحم گشتیبان مالی خود نشذه و نخواهند شد.
تعرفه اینتر نت آزاد بسیار سنگین و آشی است که عمال سهامدار بلوکی برای ملت دوخته و به تصویب کمسیون تنطیم مقررات رسانیده ا شده ده سال است مدعی هستند برای زفاه عمومی دارند تخفیف میدهند و این مصوبه ناقص نمیتواند مانع افزایش هزینه اینترنت خانوار ها شود چرا که آنها میگویند کمتر تخفیف میدهیم .
نمایندگان و بخصوص اعضای کمسیون این را بهتر از همه میدانند ولی صد افسوس که عمده نمایندگان هزینه های انتخاباتی را وامدار سهامدار بلوکی هستند .مصوبات طوری تنظیم میشود کاه قابل تفسیر باشد
حجم بسته رو کم میکنن
آخه نه اینکه خیلی اینترنت با کیفیت و سرعت عالی هستش نازم میکنن. خدا وکیلی خجالت آوره خیلی خوش قد و بالاست جلو حوض خزینه هم میشینه
آره جون خودتون! قیمت بسته ها افزایش پیدا نمیکنه چون مجلس اجازه نداده!
کی توو ایذان چیزی رو پیش بینی کردین و کلا میشه کرد که الان دومیش باشه !؟
کی ما افزایش قیمت نداشتیم؟! که حالا این دومیش باشه؟
مجلس اجازه نداد.... مجلس پیش بینی کرد... برین بابا کشکتونو بسابین!
این مجلس واقعا یا اصلا نمی داند
و یا خودش را به نادانی میزند
چطور میشود که شما هزینه و عوارض دولت و وزارت ارتباطات را بنفع صدا و سیما سالی ۳ هزار میلیارد تومان افزایش بدهید
و بعد نگویید که دولت از کجا این پول را بدهد ؟
آیا غیر از این است که باید در قالب افزایش هزینه اینترنت و تلفن و پیامک از مردم دریافت کند ؟
این مجلس واقعا با آن برخورد ناشیانه دیروزش در ارتباط با مصوبه عاقلانه و خوب سازمان انرژی اتمی
و این مصوبه غیر منطقی و غیر عقلانی ، واقع دارد به کجا می رود ؟
تفسیرش اینست که صددرصد گران میشود..
حالا که دیدن مردم اعتراض کردن الکی میگن قرار نیست گرون بشه. همیشه همینه، یه کاری رو انجام میدن اگه اعتراض نشد ادامه میدن ولی اگه دیدن اعتراض زیاده میان تکذیب میکنن
نرخ مکالمه رو بالا می برن
وای بر نمایندگان و رئیس مجلسی که هنوز نمی دانند چه باید بکنند و برنامه های کلان را با بدفهمی تفسیر به رای نموده و هر روز منتظرند رهبر انقلاب یک نکته را به آن ها گوشزد کند تا فرادایش بفهمند که چه اشتباهی کرده اند. رئیس مجلس نمی توانست قبل از جنجال روز گذشته مجلس و تقدیم شکایت به قوه قضائیه همین آقایان مدعی(مجتبی ذوالنوری و فریدون عباسی ) را برای تحقیق از بیانیه دولت تعیین کند و بعد کارناوال هیاهوی مجلس را به راه بیندازد؟!!
ما مردم مردیم از همه جناح هایی که برای رضای خدا کار نمی کنند. هیاهو برای هیچ
مجلس شفاف سازی‌کرد !!!!
خنده تلخ من از گریه غم انگیز ترست
بله اینترنت به حجم گران نمیشه اما بسته ها گران میشه و اپراتور بسته های به صرفه رو حذف میکنه همونطور که بسته های پر حجم رو حذف کردن ،
مجلس هم میدونه قشر جوان دنبال رای دادن نیست و احتمال زیاد یه دولت اصول گرا و خشک و ضد جوان خواهیم داشت پس داره بودجه رو خوب برای امثال خودش جور میکنه
الان چند ماهه شاتل جدود 20درصد گران کرده ،بدون اطلاع
جون خودتون که نمیشود و اپراتورها از جیب خودشون میپردازند
خدا ختم به خیر کنه. اینا هر حرفی زدند برعکس دراومد!!
نگویند گران نمی شود. از لحاظ روانشناسی حرف منفی مثبت حساب می شود که تجربه سالها ثابت کرده است. هر موقع مسئولین نسبتا محترم گفتند گران نمی شود برعکس گران شد. خواهشا بفرمایید ارزان می شود تا نرخ ثابت بشه هرچند که ارزان نمی شود.
یعنی میشود مجلس اگر توان دارد جلوی گران شدن تخم مرغ را بگیرد
براساس قانون سال اینده من با حقوق 4 میلیون ده درصد مالیات پزشک با n میلیون درامد 10 درصد
این 60 گیگه برای اینکه صداتون درنیاد دیگه وگرنه هرچی مجلس بچه برعکسه
اگه قرار باشه مجلسی به این ضعیفی با نمایندگان کم دانش تشکیل بشه نبودنش از بودنش بهتره. وقتی آدم اظهارات نمایندگان در مورد برخی مسائل کلان سیاسی و اقتصادی و یا حتی همین کرونا رو می شنوه فقط میخواد سرش رو بکوبه به دیوار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل