بازدید 9783

نقش زیبایی در بسته بندی های صادراتی

افراد زیادی هستند که به ظواهر اهمیت میدهند چرا که زیبایی امری بسیار مهم است. جذابیت در بسته بندی در طراحی آن نمایان است و در زیباتر دیده شدن بسته بندی یک محصول، طراح نقش اصلی را ایفا میکند .
کد خبر: ۱۰۳۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 23 February 2021

نقش زیبایی در بسته بندی های صادراتی

با توجه به ازدیاد کارخانه ها و شرکت ها برای تولید انواع و اقسام محصولات، رقابت میان آنها نیز به نسبت افزایش یافته است که بسته بندی کالا یکی از عوامل ایجاد رقابت محسوب میشود و در هر گروه سنی تغییر پذیر میباشد یعنی در بسته بندی لوازم مخصوص کودکان باید از رنگ های شاد و تصاویری که در بینشان محبوب است استفاده شده باشد.

تصور کنید که در فروشگاهی با انبوهی از محصولات در حال خرید هستید و هر کدام آنها دارای نام و نشان متفاوتی هستند که ناگهان نظرتان به یک بسته بندی ساده با طرح و رنگی زیبا جلب شده و زمانی که بیشتر به آن توجه میکنید بیشتر مجذوب آن میشوید، در این بین اگر نام محصولات دیگر به نظرتان آشنا نیاید و از لحاظ قیمت نیز با دیگر کالاها فرقی نداشته باشد، شما محصولی را انتخاب و خریداری میکنید که از طرح و رنگ آن بیشتر خوشتان آمده است. بنابراین با همین مثال عامیانه به اهمیت زیبایی در بسته بندی پی خواهید برد.

طراحی بسته بندی جذاب

به خاطر داشته باشید که مخاطب امروز مانند مخاطب دیروز نمی اندیشد، او محصول مشابه روز دنیا را میشناسد و سطح سلیقه و آگاهی او از معیارهای زیبایی و کیفیت در یک بسه بندی مطلوب به مراتب نسبت به مخاطبان دیروزی بالاتر رفته است. حال میخواهیم نکات مهمی را در طراحی بسته بندی یک محصول بیان کنیم.

استفاد درست از تصاویر: تصاویر استفاده شده بر روی بسته بندی محصولات باید به گونه ای باشد که ارتباط واقعی میان مشتری و کالا ایجاد کند به طوری به قدری اغراق آمیز نباشد که مصرف کننده زمان باز کردن پک، چیزی که درون بسته بندی می بیند با تصورات ذهنی او مغایرت داشته باشد.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن های بسته بندی انواع محصلات

طرح و رنگ: مهم ترین عامل در جلب توجه مخاطب و کشش وی برای خرید، بهره گیری درست از طرح و رنگ است. استفاده ی مناسب از طرح و رنگ باید با توجه به بررسی نیازهای بازار هدف و مخاطبان آنان صورت گیرد که نتیجه ی مطلوبی داشتنه باشد. به طور حتم یک بسته بندی جذاب و شیک این باور را در مخاطب ایجاد میکند که با یک تولید کننده حرفه ای و یک محصول قابل اعتماد مواجه است.

نقش زیبایی در بسته بندی های صادراتی

در طراحی بسته بندی نمیتوان و نباید از هر طرح و رنگی استفاده کرد به طور مثال: بسته بندی مواد شوینده میبایست از رنگ های آبی روشن و طرح هایی مرتبط با شست و شو و یا حرکات آب باشد، این موضوع باعث میشود که مصرف کننده از دور نیز با نگاه به ظاهر و شکل بسته بندی، نوع محصول را تشخیص دهد . استفاده از طرح و رنگی که ذهن مخاطب را گمراه کرده و نتواند قدرت حدس زدن محتویات درونی کالا را به مشتری بدهد، خریداران کمتری را به خود اختصاص میدهد.

متنهای اثرگذار: جملات تاثیر گذار با فونت های درشت در جلب توجه مشتری نقش دارند، نوشته ها باید در ارتباط با محصول باشند. بیان مزایا، خواص و مضرات ناشی از مصرف بیش از حد محصول نیز میتواند به مطلوب شدن طراحی کمک نماید.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

حفظ و نگهداری محیط زیست: درست است که کار اصلی بسته بندی حفاظت از محتویات درونی یک کالاست، اما بسته بندی هایی که قابل بازیافت باشند و آسیبی را متوجه محیط زیست نکنند به مراتب مناسب ترند که بهترین نمونه های دیده شده پک های کارتنی و مقوایی هستند.

ضرورت بسته بندی محصولات داخلی و خارجی

همانطور که ممکن است بارها این جمله را شنیده باشید که" بسته بندی پوشش محصول شماست" وجود آن، چه در بازارهای داخلی و چه خارجی ضرورت دارد. مصرف کنندگان در اولین برخورد با محصول، بسته بندی آن را بررسی میکنند. نوع بسته بندی، طرح و رنگ آن، نام تجاری یا همان برند از مواردی هستند که مشتری به آنها دقت میکند و با جمع بندی ذهنی که در لحظه انجام میدهد دست به خرید محصول شما میزند.

در نظر داشته باشید که قرار است محصول شما به خارج از کشور صادر شود و یا در بازارهای داخلی عرضه گردد، اگر بسته بندی برای آن تعیین نشده باشد مسلما مورد تائید واقع نشده و فروش خوبی نیز نحواهد داشت. پک های محصولات، کالا را در برابر آسیب های موجود حفظ کرده و ضایعات آن را به  حداقل میرساند.

بهترین بسته بندی هایی که طرفداران بیشتری دارند پک های کارتنی و مقوایی اند که در این زمینه جعبه های لمینتی با قابلیت چاب زیبا و جذاب برای صادرات استفاده میشوند. با نداشتن محدودیت در رنگ و طرح، تصاویر و برند محصول را به خوبی به نمایش میگذارند و تولید کنندگانی که در بحث صادرات سهم انبوهی از محصولاتشان به کشورهای خارجی صادر میشود از علاقه مندان چنین جعبه هایی هستند.

نقش زیبایی در بسته بندی های صادراتی

جمع بندی

صنایع جعبه سازی و کارتن سازی آوین پک با در بر داشتن تیم زبده در تولید، طراحی، و فروش آماده خدمت رسانی به شما تولیدکنندگان محترم میباشد، که میتوانید با گرفتن مشاوره رایگان بهترین و به صرفه ترین بسته بندی را برای محصولات خود سفارش دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل