بازدید 19358
دو هزار و سیصد و هشتاد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فرمان انتخاباتی دبیرکل جبهه پایداری / باهنر: میخواهم کارگردان بمانم، نه بازیگر / توضیحات عارف درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:فلاحت پیشه: در ماجرای توافق ایران با آژانس حق با مجلس است / حدادعادل: دست‌بوسی فرح دروغ محض است و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 22 February 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بهشتی‌پور: بهتر است ایران از اقدامات نمادین آمریکا استقبال کند

وضعیت کنونی سبب شده که تحلیل‌گران عرصه بین‌الملل حداقل در نگاه کوتام مدت امیدی به احیای برجام نداشته باشند. در عین حال امیدوار هستند که همین اقدامات نمادین آمریکا از سوی ایران مورد توجه قرار گرفته و راه‌گشا باشد. مثلا حسن بهشتی‌پور، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «آزادی» تاکید کرد که بهتر است ایران از اقدام نمادین آمرکیا مبنی بر فعال نکردن مکانیسم ماشه استقبال کند.وی گفت: «بهتر است ایران نیز سیاست اقدام در برابر اقدام را پیش گرفته و نامه‌ای که آقای غریب‌آبادی درباره لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی به سازمان انرژی اتمی داده بود را پس بگیرد».

بهشتی‌پور همچنین مساله حضور آمریکا در جلسه کمیسیون مشترک برجام را گامی قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: «پذیرش وساطت اتحادیه اروپا از سوی آمریکا و مشارکت آن در جلسه کمیسیون مشترک برجام، گام مثبتی است و ایران هم باید با پذیرش این موضوع و شرکت در این جلسه اعلام کند که در چارچوب موضوع برجام و اجرای تعهدات برجامی طرفین و نه بیشتر، در این جلسه شرکت می‌کند.»وی خاطر نشان کرد که این امر به معنی بازگشت آمریکا به برجام نبوده اما اقدامی است که احتمالا می‌تواند گره‌گشا باشد.این کارشناس مسائل بین‌المللی از عقب نشینی بایدن از دستورات نامعقول تراپ در زمینه محدودسازی دیپلمات‌های ایرانی نیز استقبال کرد و گفت: «این اقدامات برای احیای آبروی از‌دست‌رفته آمریکا در مجامع بین‌المللی لازم است و پیش از این بایدن ممنوعیت ورود هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا که توسط ترامپ اعمال شده بود را نیز منتفی کرد».

بهشتی‌پور اما این اقدامات آمریکا را برای خوشبین شدن به احیای برجام ناکافی دانست و گفت: «نباید همیشه به تحلیل رفتار آمریکا بپردازیم و خودمان کاری انجام ندهیم. بر اساس سیاست خردمندانه ایران برای اقدام در مقابل اقدام، باید حالا که آمریکا کاری انجام داده، ما هم قدمی بردارم. بهتر است به جای قهر کردن، سیاست اقدام در مقابل اقدام را انجام دهیم. پس گرفتن نامه خروج از پروتکل الحاقی در حال حاضر، به منزله یک پالس سیاسی است که نشان دهد ما اهل مذاکره و گفت‌وگو در چارچوب منطقی هستیم و قصدداریم به تفاهم برسیم.»

 

حدادعادل: احمدی نژاد دروغ چندش آوری گفت

غلامعلی حدادعادل، رئیس «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» با انتشار جوابیه به اظهارت روز گذشتۀ «محمود احمدی‌نژاد» واکنش نشان داد. در بخشی از این جوابیه آمده است: آقای احمدی‌نژاد رسماً و صریحاً مصوبات مجلس را که پس از تأیید شورای محترم نگهبان صورت قانون می‌یافته در کشوی میز خود نگاه می‌داشته و آنها را برای اجرا ابلاغ نمی‌کرده است. مخالفت مجلس هفتم با این رفتار دیکتاتورمآبانه، دفاع از حقوق ملت و نمایندگان ملت بوده است. آنچه دربارۀ دست‌بوسی فرح گفته‌اند نیز دروغ محض چندش‌آور و سناریوی رسوایی است که فقط دشمنان از آن سود می‌برند. اینجانب در سال‌های قبل از انقلاب هیچ رابطه‌ای با دفتر فرح نداشته‌ و هیچگاه او را ندیدم، لذا دروغگویی آقای احمدی‌نژاد محرز و اصل دست‌بوسی و عکسی که به ادعای ایشان نزد همسر شهید دکتر فاطمی موجود بوده نیز از ساخته‌های ایشان است. مرتبط ساختن این موضوع با دستگیری همسر دکتر فاطمی نیز دروغ دیگری است که به منظور خاصی طراحی شده است. دربارۀ علت دستگیری آن خانم مقاماتی که وی را دستگیر کرده‌اند می‌توانند توضیح دهند و درنهایت کمترین مطالبه از آقای احمدی‌نژاد این است که بر ادعای خود سند ارائه دهد. پروندۀ دستگیری و بازجویی و زندان اینجانب و اخراجم از دانشگاه در سال‌های قبل از انقلاب، در مرکز اسناد انقلاب اسلامی موجود است که می‌تواند پاسخی روشن به کسانی باشد که دربارۀ انقلاب کمترین رنجی تحمل نکرده‌اند. اینجانب حق شکایت از آقای احمدی‌نژاد را به سبب نشر اکاذیب و افترایی که به من زده برای خود محفوظ می‌دانم و اطمینان دارم با رسیدگی به ادعای ایشان، حقیقت بر همگان روشن خواهد شد.

مجلس یازدهم حق رای مردم را ادا کند

آیت‌الله جنتی: مردم در انتخابات مجلس با مشارکت خوبی حضور یافتند و آزادانه نمایندگان خودشان را که نیروهای انقلابی نیز هستند انتخاب کردند. رئیس مجلس خبرگان انتخابات مجلس یازدهم را انتخاباتی دانست که مردم آزادانه رأی خود را دادند و گفت: امیدوارم نمایندگان حق مردم را ادا کنند و به فکر خودشان و جریانات سیاسی و دوستانشان نباشند. وی تصریح کرد: نمایندگان به مردمی خدمت کنند که آنها را انتخاب کرده اند و اولویت‌ها را در نظر بگیرند و به مسائل فرعی نپردازند.

تفاهم دولت و آژانس می‌تواند بودجه را از دستور کار خارج کند

زهره الهیان، نماینده تهران در مجلس، نوشت: اعتراض مجلس به بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس که شب گذشته ساعت ۱۲ منتشر شد، باعث توقف رسیدگی به بودجه در مجلس شد. همچنین زهره الهیان نماینده تهران در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صفحه توئیتر خود نوشت:اعتراض مجلس به بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس که شب گذشته ساعت ۱۲ منتشر شد، باعث توقف رسیدگی به بودجه در مجلس شد. الهیان ادامه داد: «نمایندگان یک صدا از تخطی دولت از قانون لغو تحریم‌ها اعتراض کردند مسئولین دولت بواسطه عدم اجرای قانون طبق بند ۹ قانون لغو تحریم ها مجرم شناخته میشوند و باید مجازات گردند»

ذوالنور: تا قانون بیانیه مشترک ایران و آژانس پاره نشود، هیچ مقام دولتی حق ورود به مجلس را ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: مجلس است که تصمیم می‌گیرد دولت تعهدات برجامی را به اجرا بگذارد یا خیر در حال حاضر دولت پالس‌هایی به دشمن داد و خلاف قانون عمل کرد. زمان تعیین شده توسط نمایندگان ایران منقضی شد اما دولت هیچ عملی انجام نداد. ذوالنور اضافه کرد: این توهین به ملت است که نوکر خود، گروسی را به ایران بفرستند که با دولت قراردادی امضا کند و قانون مجلس را نادیده بگیرد. نمایندگان برای عدم اجرای قانون راهبردی مجازات تعیین کرده‌اند و در این قانون، رئیس جمهور اجراکننده شناخته شده است. در حال حاضر در بیانیه‌ای که بین ایران و آژانس امضا شده، نقص صریح قانون راهبردی اجرا شده. اگر قرار است مجلس قانون برای اجرا نکردن تصویب کند، بنابراین همه هزینه‌هایی که می‌کنیم نامشروع است. این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد: در حال حاضر در حال جمع‌آوری امضا برای بیانیه‌ای هستیم که طبق آن افرادی که قانون مجلس را اجرا نکرده اند طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجبلس به قوه قضاییه معرفی می‌شود تا آن قوه با او برخورد کند مجلس باید بایستد اینکه فلان شخص بیاید و به نمایندگان توهین کند و سر نمایندگان شیره بمالد، جایز نیست تا زمانی که این توافق نامه پاره نشود هیچ مقام دولتی اجازه حق ورود به مجلس را ندارد.

نمایندگان مجلس معرفی رئیس‌جمهور به قوه قضائیه را تصویب کردند

در جلسه صحن علنی امروز دوشنبه ۴ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس اعمال ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس نسبت به مقامات دولتی مسئول در اجرای قانون «اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها» را تصویب کرد. پس از پایان سخنان نمایندگان در واکنش به بیانیه شب گذشته مشترک میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در جریان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران، به امضا رسید؛ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار اعمال ماده ۲۳۴ نسبت به رئیس جمهور و کلیه ناقضین و مستنکفین از اجرای این قانون به قوه قضائیه شد. در جریان این رای گیری که کمتر ۱ دقیقه به پایان رسید، از ۲۳۹ نماینده حاضر، ۲۳۴ با شرکت در رای گیری و ۲۲۱ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع با این درخواست موافقت کردند.

تبادل پیام بین ایران و امریکا

در جلسه صحن علنی امروز دوشنبه ۴ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس اعمال ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس نسبت به مقامات دولتی مسئول در اجرای قانون «اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها» را تصویب کرد. پس از پایان سخنان نمایندگان در واکنش به بیانیه شب گذشته مشترک میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در جریان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران، به امضا رسید؛ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار اعمال ماده ۲۳۴ نسبت به رئیس جمهور و کلیه ناقضین و مستنکفین از اجرای این قانون به قوه قضائیه شد. در جریان این رای گیری که کمتر ۱ دقیقه به پایان رسید، از ۲۳۹ نماینده حاضر، ۲۳۴ با شرکت در رای گیری و ۲۲۱ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع با این درخواست موافقت کردند.

واکنش عباس عبدی به ادعای احمدی نژاد علیه حدادعادل

فعال سیاسی اصلاح طلب به اتهام محمود احمدی نژاد به غلامعلی حدادعادل واکنش نشان داد.محمود احمدی نژاد، رئیس دولت نهم و دهم در ویدئویی در واکنش به اظهارات حدادعادل که گفته بود تکلیف احمدی نژاد روشن است و تایید صلاحیت نمی شود، گفته است:« این آقایی که این حرف ها را مطرح کرد در سال ۸۴، با کمک دوستانش تا لحظه آخر سنگین ترین فشارها را به بنده وارد کردند که به نفع کاندید موردنظرشان انصراف بدهم. در همین راستا، عباس عبدی، در واکنش به اظهارات احمدی نژاد در توئیتی نوشت:« علیه آقای حداد اتهام سنگینی زده شده. نمی‌دانم چرا شکایت و رسیدگی نمی‌شود؟ اگر رسیدگی شود یا مفتریِ دروغگو مجازات می‌شود، یا فردِ متهم، رسوا. اینطوری استخوان لای زخم است. آقای حداد عادل پیشقدم شوند.»

وزیرخارجه ترامپ هنوز در فکر ایران است

وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که یک آمریکای مماشات کننده فقط باعث تقویت ایران می‌شود.«مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به اظهاراتی علیه ایران پرداخت.وی در این پیام توییتری نوشت: «یک آمریکای ضعیف و مماشات کننده تنها به تقویت ایران و آسیب رساندن به مردم آمریکا منجر خواهد شد.»پامپئو مدعی شد: «ما ائتلاف بزرگی از کشورهای خلیج (فارس) و اسرائیل را ایجاد کردیم که توانست ایران را به عقب براند و آمریکا باید همچنان به بودن بخشی از آن (ائتلاف) ادامه دهد.»وزیر خارجه آمریکا در ادامه پیام توییتری خود لینک مصاحبه اخیر خود با «نیوزمکس» را قرار داد که در این مصاحبه نیز تلاش کرد به رویکرد دوران وزارت خارجه خود در ترویج ایران هراسی بپردازد.

رونمایی ترقی از گزینه‌های ریاست‌جمهوریِ شورای وحدت

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بخشی از صحبت‌های حداد عادل مبنی بر رفتن شورای وحدت اصولگرایان به سمت علی لاریجانی برای ریاست جمهوری سیزدهم، گفت: در ابتدا چنین برداشتی از نوع موضع‌گیری‌های شورای وحدت وجود داشت، اما در مجموع تا الان آنهایی که نقش اصلی را در شورای وحدت دارند به این مساله اشاره‌ای نداشتند و یا تاکیدشان بر این بود که آیت‌الله رئیسی از اولویت بیشتری نسبت به افرادی نظیر علی لاریجانی برخوردار است.او ادامه داد: حال اینکه اگر آیت‌الله رئیسی به میدان نیاید شورای وحدت به سمت چه فردی گرایش پیدا می‌کند نیاز به این دارد که شورای وحدت شاخص‌ها و گرایشات خود را نسبت به معرفی نامزدها شفاف تر بیان کند؛ به این دلیل که هنوز هیچ مانیفستی از شورای وحدت به این معنا اعلام نشده است، به نظر می‌رسد که قضاوت ممکن است بر واقعیات مبتنی نباشد.ترقی افزود: در بین اصولگرایان در این باره اتفاق نظر وجود نداشته و نظر متفقی در این زمینه وجود ندارد که به یک جمع بندی برسند. اگر امر مشتبه شود به نفرات بعد از رئیسی، طبیعتا تکثر نامزد وجود خواهد داشت؛ اما در بین افرادی که مطرح هستند علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف طرفداران خاص خود را دارند. از نظر اجرایی قالیباف قوی تر است، اما از نظر دیپلماسی و گرایش به سمت اعتدال لاریجانی به مواضع سیاسی روحانی نزدیک تر است و اگر او بیاید بخشی از اصلاح طلبان هم از او حمایت می‌کنند.

کنعانی مقدم: حداد عادل باید بپذیرد که وحدت یعنی «همه با هم» نه «همه با من»

کنعانی مقدم در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل گفت: برخی فکر می‌کنند که برنده انتخابات هستند لذا نمی‌خواهند که افراد دیگری را وارد کنند و فکر می‌کنند که همه امکانات کشور در اختیار آنان است و قرار است همیشه اینطور باشد. در صورتی که این امر توهمی بیش نیست.اصولگرایان فعالیت‌های انتخاباتی خود را در این دوره ا از انتخابات ریاست جمهوری با دو سازکار کلید زدند. برخی حول محور جامعه روحانیت مبارز جمع شده و برخی نیز اصرار کردند که همان سازوکار مورد استفاده در جریان انتخابات مجلس یعنی شورای ائتلاف به قدر کافی کارآمدی دارد. این طور تصور و مدام گفته می‌شد که دو شورا در نهایت به یک تصمیم و اتفاق نظر خواهند رسید.امیدواری به ایجاد این تفاهم، اما در روز‌های اخیر رو به کاهش است. جامعه روحانیت که تمام تلاش خود را برای تحقق رویای وحدت در جریان اصولگرا به کار گرفته قصد معرفی کاندیدای نداشته و بار‌های تاکید کرده که صرفا میزبان انتخابات است. در حقیقت می‌کوشد که بستری برای رایزنی و تفاهم طیف‌های مختلف اصولگرا ایجاد کند. شورای ائتلافی‌ها که به موفقیت خود در جریان انتخابات اسفند ۹۸ مغرور شده‌اند، اما سر همراهی ندارد. بر

توضیحات عارف درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات 1400

رئیس بنیاد امید ایرانیان در مورد کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: در حال بررسی شرایط توسط کمیته‌ها هستیم و روی موضوعات کار می‌کنیم.محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد علت عدم حضورش در جلسات نهاد اجماع‌ساز (ناسا) گفت: شورای اجماع‌ساز ۱۵ نفر عضو حقیقی دارد که با مکانیزم خاصی از احزاب مختلف انتخاب شده‌اند، من در هیچ حزبی نیستم که بخواهم به نمایندگی از حزب در جلسات شرکت کنم و لذا جز آن ۱۵ نفر هم نیستم.عارف فعالیت شورای مشورتی خود را پابرجا دانست و گفت: از سال ۸۶ که بنیاد امید ایرانیان را راه‌اندازی کردیم، این بنیاد به عنوان یک نهاد تشکیلات راهبردی مشغول به کار است که البته فعالیت حزبی ندارد. شورای مشورتی همواره فعالیت داشته و این بنیاد در همه انتخابات‌ها در موضوعات راهبردی و تشویق مردم به مشارکت فعال بوده است.رئیس بنیاد امید ایرانیان بر حضور جدی در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: من به همه جریان‌ها، به ویژه اصلاح‌طلبان توصیه جدی بر حضور فعال در انتخابات را دارم. شورای شهر دستاورد جریان اصلاحات است و دموکراسی از شوراها شروع می‌شود. اهمیت انتخابات شوراها کمتر از ریاست‌جمهوری نیست. همچنین در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری هم مثل همه جریان‌ها تمام توان خود را می‌گذاریم تا یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری برگزار شود.وی در مورد کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: در حال بررسی هستیم و در کمیته راهبردی کار می‌کنیم. من هیچ‌وقت شانه از زیر مسئولیت خالی نکرده‌ام، هیچ‌وقت هم برای پذیرش مسئولیت پیش‌قدم نشده‌ام. روند پیش رو شرایط حضور من در انتخابات را مشخص خواهد کرد.

مشکلات امروز تقصیر کیست؟

محمدرضا باهنر در گفتگوی اختصاصی با آخرین خبر در پاسخ به این سوال که امروز مشکلات زیادی در کشور داریم . چقدر عملکرد دولت روحانی عامل این مشکلات بوده و چقدر به مشکلات دیگر داخلی یا تحریم ها ارتباط دارد ؟، گفت: از یک جهت معتقدم دولت روحانی دولت بدشانسی بود . زلزله، سیل، تحریم، کرونا، سقوط هواپیما و ... بود، به مزاح می گویم فقط کوه دماوند آتشفشانی نکرده که اگر آن هم فعال شود از نظر حوادثی که در اختیار روحانی نبوده کامل می شود . من در زمان احمدی نژاد هم بارها گفتم که اگر مشکلات کشور را سهم دهیم حدود 35تا40درصد تقصیرتحریم هاست و 60 تا 65 درصد هم به بی برنامگی ها و بی عرضگی های داخلی مربوط است. در ابتدای دولت روحانی هم همین حرف را زدم و خود روحانی هم از همین درصدها استفاده کرد .این عدد خیلی عوض نشده اما آن 60درصد داخلی را هم نمی شود همه را روی دوش دولت روحانی تلنبار کرد . مثلا اقتصاد مقاومتی را هیچ کدام از دولت ها و مجالس اصولگرا و اصلاح طلب عمل نکردند و همه مقصر بودیم .واقعا برخی وزیران دولت روحانی شبانه روز زحمت می کشند. واقعا در اوضاعی که درآمد 100میلیارد دلاری نفت ما به کمتر از 5 میلیارد دلار رسیده ، مملکت را اداره می کنند البته یک جاهایی هم خستگی و نمی توانیم! هست. نباید دو دستی چسبید به مقام و اگر خسته هستیم باید مقام را بدهیم به نسل های جوان تر. این که تا آخرین لحظات حیات به مسئولیت ها بچسبیم درست نیست . فرض کنید بنده مسئول بشوم، واقعا من الان توان دارم روزی 16 ساعت بدوم؟ البته بگذریم که در یک حکمرانی خوب شاید ضرورت نداشته باشد که یک نفر این قدر بدود . برخی به روسای جمهور ما ایراد می گیرند ، یک بار شنیدم یکی از روسای دولت محضر رهبری بودند و حضرت آقا گفتند گویا شما تا ساعت یک بامداد کار می کنید فرمودند فقط یک توصیه دارم که کار کنید اما از ساعت 8 شب به بعد تصمیم نگیرید. تصمیمات آن موقع خواب آلود و چرت آلود است. البته ناکارآمدی های داخلی هم فقط برای یک دولت نیست و جمع شده اتفاقات و کارهایی است که باید در دوره های قبل اتفاق می افتاده ولی نشده است. نکته آخر این که دولت آقای روحانی هم در کل، یک دولت سرزنده و سرحال و امیدوار به آینده نبوده و با هر کدام از وزیران که صحبت می کنی به دنبال فرافکنی هستند که نگذاشتند و من نتوانستم.

باهنر: میخواهم در عرصه سیاسی کشور کارگردان بمانم، نه بازیگر

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با انتشار توییتی، آخرین موضع محمدرضا باهنر برای حضور در انتخابات‌ را اعلام کرد.علیرضا خجسته پور با انتشار توییتی نوشت: در جریان بحث‌های دبیران استانی جام و اصرار همگان به لزوم کاندیداتوری آقای باهنر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ایشان گفت: در عرصه سیاسی کشور می‌خواهم کارگردان بمانم، نه بازیگر.

فرمان انتخاباتی دبیرکل جبهه پایداری

صادق محصولی، دبیر کل جبهه پایداری در توییتر نوشت: ‏یکی از مهمترین کارهایی که مجموعه نیروهای انقلاب باید در سطح جامعه انجام دهند، حضور فعال در ‎فضای مجازی است و باید به صورت جهادی به این فضا وارد شوند؛ خدا وعده پیروزی داده است به شرطی که ما هم در میدان حضور داشته باشیم. ان‌شاءالله این حضور انقلابی‌ها مورد رضایت و توجه الهی باشد.

واکنش علی مطهری به درگیری لفظی حدادعادل و احمدی‌نژاد

علی مطهری، نماینده تهران در دوره دهم مجلس در واکنش به درگیری لفظی محمود احمدی‌نژاد و حدادعادل در توییتر نوشت: بهتر است نقشی هم برای انتخاب مردم قائل باشیم.علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم در واکنش به درگیری لفظی حدادعادل و احمدی نژاد در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آقای حداد عادل وقتی که قاطعانه از طرف شورای نگهبان اظهارنظر می‌کند و تکلیف کاندیداها را از قبل تعیین شده اعلام می کند به طوری که شائبه مهندسی انتخابات را تقویت می‌کند، باید منتظر چنان پاسخی از طرف آقای احمدی‌نژاد می‌بود.او در ادامه تاکید کرد: بهتر است نقشی هم برای انتخاب مردم قائل باشیم.

پاسخ تند زنگنه به منتقدان وزارت نفت

وزیر نفت با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات با بیان اینکه عده‌ای بیکارند و به وزارت نفت فحش می‌دهند؛ گفت: باید سوال کرد افتخارات شما کدام است که حالا در حال ساختن افتخار برای خود هستید؟ این پروژه‌هایی که از آنها دم می‌زنید افتخار نیست و ما اگر حرف نمی‌زنیم دلیلش این نیست که زبان نداریم بلکه وقت نداریم.«بیژن زنگنه» امروز در مراسم بهره‌برداری از سه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و طرح‌های ذخیره سازی، با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، افزود:‌ پیروزی هزار پدر دارد و شکست، یتیم است. تصمیمات ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال ۸۲ آغاز شد و دولت‌های بعدی نیز در حد توان و مدیریت خود آن را پیش بردند و ما نیز به همان میزان قدردان زحمات آنها هستیم.وی ادامه داد: در این میان، هر کس می‌خواهد دستاوردها را به اسم خود به ثبت در بیاورد. پالایشگاه ستاره خلیج فارس واحدهای فرآیندی در نیمه سال ۹۲ حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشتند.وزیر نفت افزود: من همواره معتقد بودم یکی از طرح هایی که باید در مدیریت پروژه درس داد طرح نیروگاه شهید رجایی بود که به واسطه بی نظمی مدیریتی برای اتمام کار، تصمیم گرفتیم شرکت های پیمانکار عمومی راه‌اندازی شود، اما وقتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را دیدم، نیروگاه شهید رجایی در برابرش هیچ بود. در زمینه اغتشاش مدیریتی بدتر از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ابتدای دولت تدبیر و امید طرحی ندیدم.

طعنه زیدآبادی به توافق هسته‌ای ایران و آژانس

تحلیلگر مسائل سیاسی و منطقه نوشت: از قدیم گفته‌اند شترسواری دولا دولا نمی‌شود و اگر بشود باعث طعن و بدگمانی و خندۀ خلایق می‌شود!احمد زیدآبادی درباره توافق شب گذشته آژانس انرژی اتمی با ایران نوشت: جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافقی دست یافته‌اند که خدا می‌داند چیست!طبق مصوبۀ مجلس، مسئولان کشور اعلام کرده بودند که از پنجم اسفند اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنند. پیش از فرا رسیدن تاریخ مذکور، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی راهی تهران شد تا در این باره به مقام‌های ایرانی مذاکره کند.حالا دو طرف از دستیابی به توافق خبر می‌دهند؛ توافقی که گروسی از آن اعلام رضایت می‌کند و طرف ایرانی هم می‌گوید مطابق با مصوبۀ مجلس و در بردارندۀ توقف اجرای پروتکل الحاقی است!اگر توافق با گروسی به معنای توقف اجرای پروتکل الحاقی است پس رئیس آژانس از چه چیز اظهار رضایت می‌کند؟ از ابقای بازرسی‌های پادمانی؟ مگر قرار بود که این بخش از بازرسی‌ها هم متوقف شود که گروسی پایبندی به آن را موجب رضایت خود اعلام کند؟به نظرم، طبق معمول بازی دوگانه و غیرشفافی به راه افتاده است که از یک سو، متضمن عقب‌نشینی از مواضع رسمی به قصد جلوگیری از به مخاطره انداختن برجام و رویارویی با قدرت‌های بزرگ است و از سوی دیگر، نشان دادن چهره‌ای قاطع و مصمم و مقاوم از خود بدون هرگونه انعطاف و سازش و عقب‌نشینی در برابر فشارهای جهانی!این رفتارها نوعی کلاه گذاشتن بر سر افکار عمومی است! به هر حال از قدیم گفته‌اند شترسواری دولا دولا نمی‌شود و اگر بشود باعث طعن و بدگمانی و خندۀ خلایق می‌شود!

حدادعادل: دست‌بوسی فرح دروغ محض است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با انتشار جوابیه به اظهارات روز گذشتۀ «محمود احمدی‌نژاد» واکنش نشان داد و تحلیلش از رد صلاحیت احمدی‌نژاد را مبتنی بر رد صلاحیت وی در سال ۹۶ و توصیه سخنگوی شورای نگهبان به عدم ثبت‌نام مجدد رد صلاحیت‌شده‌ها دانست.غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این جوابیه با اشاره به اینکه هیچ رابطه‌ای با دفتر فرح نداشته و هیچگاه او را ندیده است، ادعاهای احمدی‌نژاد درباره دست‌بوسی را «دروغ محض»، «چندش‌آور» و سناریوی رسوایی دانسته که فقط دشمنان از آن سود می‌برند.

اظهارات امام درباره فضای سردِ سیاسی انتخابات

جواد امام در مطلبی نوشت: در آستانه برگزاری دو انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری سیزدهم و شوراهای اسلامی شهر و روستای ششم، برخی ناظران معتقدند که انتخابات شوراها زیر سایه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفته و عملا چندان مورد توجه نیست و به ‌دلیل اهمیت کمتر انتخابات شوراها، تمرکز چهره‌های سیاسی و همچنین رسانه‌ها صرفا بر انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفته است.فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اما واقعیت آن است که علت تمرکز کمتر بر انتخابات شوراها، اهمیت کمتر این انتخابات نسبت به دیگر انتخابات نیست؛ بلکه مساله فضای غالبِ انتخابات ریاست‌جمهوری بر مناسبات، معادلات و بده‌بستان‌های سیاسی و متعاقبا نحوه مواجهه رسانه‌ها با این مناسبات و معادلات سیاسی است. نکته اساسی در این راستا، آن است که باتوجه به ناروشن بودن رویکرد دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به انتخابات، به نظر می‌رسد جامعه نیز هنوز چندان نسبت به کلیت بحث انتخابات رغبت نشان نداده و همین باعث شده که فضای انتخابات به‌ نحوی دچار رخوت و سردی شود؛ شرایطی که باعث شده شاهد باشیم بحث انتخابات هنوز آن‌طور که باید و شاید، میان شهروندان مطرح نشده و چندان توجه خاصی به آن نمی‌شود. باید توجه داشته باشیم که این وضعیت، خود متاثر است از حوادث و اتفاقات مختلفی که طی ماه‌ها و البته سال‌های گذشته در کشور شاهد بودیم.

فلاحت پیشه: در ماجرای توافق ایران با آژانس حق با مجلس است

نماینده مجلس دهم و عضو کمیسیون امنیت ملی آن گفت: من معتقدم خارج از اینکه ما مخالف و یا موافق این قانون باشیم، در این رابطه حق با مجلس است و دولت در اینجا اجازه نداشت غیر از یک پیام چیزی را به آقای گروسی بگوید و پیام هم این بود که ایشان باید خیلی سریع مقدمات پایان دادن به این بازرسی های سرزده را فراهم کنند.حشمت اله فلاحت پیشه در خصوص توافق ایران و آژانس بین المللی اتمی و مناقشه مجلس و دولت در این خصوص، گفت: ببیند واقعیت این است که در این خصوص حق با مجلس است. بالاخره فارغ از اینکه موافق و یا مخالف یک قانون باشیم، که من خودم بارها عرض کردم راه لغو تحریم‌ها، حفظ برجام است و یکی از تبعات قانون مجلس می‌تواند خروج از برجام باشد، اما در اینجا باید بگویم که قانون فصل الخطاب است.وی ادامه داد: قانون به معنای حد مطلوب برای طرفها نیست، بلکه به معنای فصل الخطاب بین طرفهای مختلف است. در شرایط کنونی تنها مصوبه‌ای که باید اجرا شود و روی میز است، همین قانون مجلس است و طبق این قانون حق با مجلس است.فلاحت پیشه تأکید کرد: در قانون صراحتا شرطی گذاشته نشده و دقیقا گفته شده که دولت موظف است اگر تحریم ها برداشته نشد، پنجم اسفند ماه از پروتکل الحاقی خارج شود. کاری که دولت انجام داد این بود که توافقی با آژانس کرد که این توافق تأمین کننده نظر آقای گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بود اما با قانون ایران مغایر است.

درخواست فوری پکن از واشنگتن: به برجام بازگرد

وزارت خارجه چین خواستار بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران برای حل بن‌بست موجود شد.به گزارش شبکه روسی «آرتی»، «وانگ ونبین» سخنگوی این وزارتخانه امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت چین همیشه معتقد است که بازگشت ایالات متحده به برجام تنها راه درست برای حل بن‌بست ایجاد شده در ارتباط با توافق هسته‌ای است.این دیپلمات چینی افزود: آمریکا و متحدانش باید احساس فوریت را تقویت کنند و به میز مذاکره با ایران بازگردند.او در ادامه گفت همه طرف‌ها باید باید با آرامش و خوشتن‌داری عمل کنند و از اقداماتی که ممکن است اوضاع را تشدید کند، خودداری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۱
عدم اجرای کامل قانون مجلس که مورد تایید دولت هم قرار گرفت یعنی پایان بازی و یکطرفه شدن سیر جریان به نفع طرف. هرگز تحریم را بر نخواهند داشت. اگر شانسی برای رفع تحریم یا حداقل گرفتن امتیاز مکفی باشد همان اجرای قانون مجلس و گسترش غنی سازی است . غیر از این باشد سالها ایران را بدنبال خود خواهند کشاند.
یک سایت بین المللی را که در ان قیمتهای روز اجناس و مواد غذایی را در سرتاسر دنیا و از جمله ایران درج می کند را نگاه می کنم. جالب است که بدانید که الان قیمت مرغ و تخم مرغ و گوشت و موز و ...در ایران از تمام کشورهای همسایه یا بالاتر است یا حداکثر مساوی. مثلا موز در پاکستان کیلویی 15 هزار تومن است. اگر این روند قیمتها ادامه یابد تمام این اقلام از خارج به ایران قاچاق می شود و قاچاق هم نیاز به دلار دارد که به بازار تهران هجوم می اورند و قمیت دلار هم افزایش خواهد یافت.

انوقت مسئولان ایرانی می گویند دلیل گرانی در ایران قاچاق است. یعنی صاحب دام باید دیوانه باشد که وقتی گوشت را می تواند در بازار ایران کیلویی 160 هزار تومن بفروشد برود این همه هزینه و خطر کند دام را از مرز رد کند . اجرت و حق حساب به قاچاقچی بدهد. چند هزار کیلومتر هزینه حمل دهد تا مثلا گوشت خود را در بهترین شرایط 180 هزار تومن در استانبول یا بغداد بفروشد! مسئولین ایرانی تصور می کنند با تبلیغ اینکه مشکل قاچاق است می توانند مدیریت فشل خود را توجیه کنند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند
انتخابات برای اکثریت مردم یادآور نمایش و بازی سیاستمداران است

همه کاندیدها بعد از پایان انتخابات صاحب منصب و شغل خواهند بود

رای بی رای
چه دلیلی دارد ما تعهداتمون را همچنان انجام دهیم و ضبط کنیم و بعدا به آنها بدهیم؟ مگر الان تعهداتشون را انجام می دهند؟
آن وقت خسارت این 3 سال نقض برجام را کی می خواهد بدهد در مقابل دادن این فیلم اگر برجامی در کار باشد?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
دوست عزیز این ما هستیم که به برجام و رفع تحریم ها نیازمندیم امریکانیازی ندارد شرایط مساوی نیست ما دارو و غذا و ... نداریم امریکا این مشکلات را ندارد
چرا در ایران هیچکس بازنشسته نمیشود ؟

باهنر و عارف و .........
اگر دولت ایران به ضرب الاجل فردا خود عمل نکند دیگر رنگ دلارهای خود در خارج یا دلار نفتی را نخواهد دید. همه چیز از کانال سویس یا حداکثر اینستکس انجام خواهد شد و فقط چیزی می تواند بخرد که انها تایید کنند. دان مرغ. دارو. شهریه بچه ها در دانشگاههای وین و تورنتو و لندن و... تمام.
جنگ زرگری سیاستمداران شروع شد

انتخابات نزدیک است

دیگه گول نمی خوریم

محمود همان حداد عادل و حدادعادل همان محمود است

رای بی رای
بزرگواران مجلس خبرگان از کدام نوع واکسن استفاده کرده اند
75 درصد پیشرفت فیزیکی ستاره خلیج فارس به شما تحویل دادن و شما 6 سال تزریق پول نکردین تا پروژه تمام شود
معلوم است وقتی افتخارت خام فروشی است این گونه می شوید و اگر ترک فعل هایی که کردی را دستگاه قضا رسیدگی می کرد ....
برخی مردم ساده می گویند هر کس از ظریف یا تیم او انتقاد داشته باشد حتما طرفدار جلیلی و احمدی نژاد و کاسب تحریم هست! فقط اینها باید به خود جواب دهند که ایا این کاسبان تحریم در زمان احمدی نژاد یا زمانی که اوباما 150 میلیارد دلار پول مردم ایران را ازاد کرد بیکار بودند و هیچ نقشی در اقتصاد ایران نداشتند؟ یا خیر. در واقع انزمان بسیار بیشتر کاسب بودند و حالا هم کاسبند و فردا هم در هر شرایطی چه برجام باشد چه نباشد و چه تحریم باشد و چه نباشد کاسب خواهند بود و اتفاقا بدون تحریم بمراتب بهتر سود خواهند کرد و بچه ها را برای خرید ویلا و شکست استکبار به لندن و پاریس و نیویورک و وین و تورنتو و...خواهند فرستاد
حاج خانوم الهیان! باشه باشه.
دیدیم که واکسن فایزر ۹۹درصد ایمنی داده برای مردم واکسن بیارین برای مردم بدبخت
اگر در کشور دیگری بود دولت را برکنار و افراد دخیل آن هم راهی زندان می شدن
دولت با خودش چی فکر کرده؟ بچه گول می خواست بزند؟ یا فکر کرده با مجلس قبلی که همیشه همراه بوده طرف است؟
در ضمن در مصاحبه سفیر سابق ایران در ایتالیا آمده که دولت اصلاحات رفتند تا جزایر 3 گانه را بدهند به امارات که بنا به دلایلی این مذاکره به نتیجه نرسید آیا درست است؟
هزار بار قربون اون شلغم فروش بی شناسنامه سرمحله ما. تحلیل کارشناس و تحلیگر را ببین اقای بهشتی پور را ببین.
درود بر احمدی نژاد امید مظلومان
60 ميليون بورسي مطلقا در انتخابات شرکت نخواهند کرد گول يک هفته مثبت کردن مکارانه و حيله گرانه را نخواهند خورد حال که عليه مردم شمير را از رو بستند مردم هم شمشير را از رو خواهند بست: در نتجه کشور آبستن حوادث عجيب خواهد بود که مسببش دولت و ديگران همسو يا لجاجت با مردم است.
هر گاه بيخ گوششان ديدند راي ما سهامداران مالباخته بورس را خواهند ديد. مفهوم است و مفهوم تر خواهد بود.
اقای مطهری سخن اقای حداد که بهتر بود نمی زد یک بر اورد یا پیش بینی بود که هزاران دلیل برایش میتوان اورد اما در ولی عمل اقای یک بی توقایی محض است که امر را شخصی و بعد به دروغ و تهمت خادم انقلاب را اینگونه ضایع می کند البته هزاران شبیه این را احمدی نژاد با دبیات کثیفش که بین نیروهای انقلاب دو دستگی انداخت بانی شد او بدروغ اول سخنانش دعای فرج میخواند و لی نمی داند که ابروریز دیگران هر گز سرباز امام نخواهد و فریب تکب ر و نخوتش را نخورد
ذوالنور پایدارچی : جایز نیست تا زمانی که این توافق نامه پاره نشود هیچ مقام دولتی اجازه حق ورود به مجلس را ندارد. دولت از خداشه پا توی اون فاجعه خونه نگذارد
آقای باهنر لطفاً بفرمایید که چه وقت قصد بازنشستگی دارید
بلکه کارگردان جدید چیزهایی جدید بدانه
این دستورات عجول مجلس وچند گاانگی اداره کشور نهایتا بدبختی مردم خواهد شد و شاید کشور را بر باد دهد اقای ذورنوری فکری هم به حال ملت و ارامش اینها بکنید مخالفت شخصی شما با رئیس جمهور مشکل تو را حل نخواهد کرد
نتیجه انتخابات 1400 درصورت تاییید صلاحیت دکتر احمدی نژاد او برنده خواهد بود در غیراین صورت اصولگرایان با مشاکرکت نسبی برنده خواند شد اصلاح طلبان درهر حال بازنده 100 درصدی خواهند بود کاندید اصلاح طلبان احتمال 99درصد زیر 1 میلیون رای خواهد داشت
عدالت از نظر برخی یعنی مجلس ۱۰ درصدی به همان‌۱۰ درصد خدمت کند.
بهشتی‌پور: بهتر است ایران از اقدامات نمادین آمریکا استقبال کند.
بهتر نیست یه 5 سال دیگه منتظر سیب و گلابی های برجامی صبر کنیم!!
البته داستان د دستگیری حداد عادل در رمان شاه این است که یکی از برادران ایشان فعالیتهای ضد ریژیم داشته و ساواک اقای حداد عادل را اشتباهی به جای برادرش دستگیر می کند که پس از مدتی ساواک به اشتباه خود پی می بره و ایشان را ازاد میکنند
اینقدر اقتدار زیادی وبیش از حدی پیدا کردیم که
یک روغن مایع
را باید با کارت ملی بخریم.
در عقل کسی که دوباره رای می دهد باید شک کرد.
حاجی ذوالنور! فکر نکنم دولتی ها زیاد مشتاق دیدار شما باشند پس زیاد حرص نخورید
نمایندگان مجلس محترم! لطفا حق همون ده درصدی را که به شما رأی دادند ادا کنید!
سخنان زبد آبادی لپ مطلب بود و‌اقعیتی که ابراز شد شترسواری دولا دولا نمی شود یا برجام رو پاره کنید یا اجرای کامل
آقای روحانی شما بعنوان یه حقوق دان ، اصلاقانون و مجلس رو قبول دارید؟؟ مدارک از کدوم دانشگاه اخذ شد ؟؟
ولله بالله تالله بایدن صددمزتبه از ترامپ کثیف است ، ۵ اسفند هم شد و بایدن هیچ کاری برای رفع تحریم نکرد ؟؟ واقعا حسن خوش خیال ۷دسال اقتصاد کشور رو شرطی کرد ؟؟
تخم مرغ شانه ۵۰ هزار رو باور کنیم یا دلار بایدنی رو ؟؟
شرم کن آقای روحانی تمام اقلام تو این ۴ ماه حداقل ۴۰ درصد افزایش یافته شما با دلار ۲۶ هزاری ملت رو گول میزنید ؟؟
نگاهی به بورس بیندازید بعد ببین چه کردی با ملت ؟؟
نمایندگان به مردمی خدمت کنند که به آنها رای داده اند.اون 50درصد دیگه که رای ندادن همچنان تو صف روغن باشن.
حداد یا هر کس دیگه جرات داره از احمدی نژاد دلوار و شجاع شکایت کنه . چنان می شوره دیگه از جاش بلند نشه . زنده باد احمدی نژاد که واقعا هیچوقت دنبال پست و مقام نبود . فقط حامی مستضعفان است
به سرکار خانم الهیان عرض می کنم ، مگه مدیریت کشوری ملک شخصی شماست که در برابر یکدیگر روی آن گروکشی می کنید. این چه فرمایش عجیبی است که توافق دولت با آژانس رسیدگی به بودجه را متوقف می کند. مگه بودجه ملک شخصی دولت است که بابت تخلف آنان ،این را به گروگان می گیرید؟ به خدا عقلا به این حرف ها می خندند.
در این ارکستر ، هر کسی ساز و نت خودش را میزند
و حتی اعضای قبلی و خارج شده از ارکستر هم برای خودشان و روی صندلی تماشاچیان نشسته و ساز خودشان را میزنند و گاهی جنگ و دعوا می کنند
و کسی به کسی نیست
و حرف به حرف نمی رسد
و بیچاره این مردم که بلیط خریده اند
و در سالن مجبور هستند تا ساعتها بنشینند
و به این صداهای غیر عادی و نا هماهنگ و ناموزون و گوشخراش ، گوش کنند !!!
رای بی رای .
رای بی رای
مجلس حق مردم را ادا کرد دیگه . سیلی عنابستانی چی بود پس . ندیدی مگه؟
حیف که کارگردانانمان بجای حل مشکلات مردم بحل مشکلات خودمشغولند
خدا وعده ی پیروزی داده است .
از کجا میدونی خدا طرف توست؟؟ وحی دریافت کردی؟
به نظر من یک کارگردان خوب دندانهایش را هم مسواک میزند !
با کارگردانی تان مملکت به این روز افتاد
عارف دیگه مثل موکت پادری میماندکه بودونبودش فرقی نمیکند!
بیخود دنبال کاندید وکانیدتوری برای پست هزینه بروساز ریاست جمهوری نباشید چون این دوره دوره سیزده ام است از لحاظ ما ایرانیان نحوست به امید خدا برگزار نمیشود چون نحس برای کشور شگون ندارد هر دوره برای دوره بد بدتر میشه
تا چیزکی نباشد مردم نگویند چیزها. ا
جناب استاد حدادعادل سلام!
جناب عالی فرمودید؛ « احمدی نژاد، «آنچه دربارۀ ... دروغ محض چندش‌آور و سناریوی رسوایی است که فقط دشمنان از آن سود می‌برند».
1) آیا این آقا اولین بار است که دروغ می گوید؟
2) آیا دروغ های دیگرش محض نبوده است؟
3) آیا اولین بار است که از دروغ او دشمنان سود می برند؟
4) نکند فقط آنچه به شما نسبت می دهد، دروغ است!!!
5) یاد مبارک تان هست در سال 85، قم، مؤسسه امام خمینی(ره)، گردهمایی اساتید دانشگاه، سخنران بودید و به شما عرض کردم، کاری نکنید بر گُرده ملت سوار شود!!!
و این آقا با شعارهای اسلامی آمده پیاده کردنش سخت خواهد بود!!! جناب عالی ناراحت شدید!!!!
و این جانب و خانواده ام، حدود 15 سال در حال پرداخت تاوان «بصیرت» مان هستیم!!!!
6) از کودکی آموختیم؛ 1.دروغ بد است. 2.دروغگو دشمن خداست. اما حدود 15 سال است آن «منکر» توسط این آقا و برخی طرفدارانش به «معروف» تبدیل شد!!!!!
8) «آمران به معروف» در حال پرداخت هزینه اند و صدای مظلومیت شان را کسی نمی شنود!!!! و «ناهیان از معروف» و «آمران به منکر» در عرصه های سیاستگذاری و اجرایی مراکز علمی و فرهنگی در مصدر اُمورند!!!!
9) استاد عزیز و دلسوز!!!! اگر آن روزی که «یاران خمینی کبیر» یکی پس از دیگری به «دروغ» مورد «بی مهری» قرار می گرفتند، جناب عالی از «دروغ» «مهرورزی» حمایت نمی کردید!!!!! امروز «یاران خامنه ای مظلوم» مورد «بی مهری» قرار نمی گرفتند!!!!!

* خدایا شاهدی حدود 15 سال است، در حال پرداخت تاوان «بصیرت» مانم هستیم که؛ «ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه...»؛ (سوره توبه/111)
* فاعتبروا یا اولی الابصار!!!!!
خانم الهیان ، جناب ذوالنور، بودجه برای وضعیت زندگی عادی مردم و اوضاع معیشتی آنها مهم است، آن را بازیچه دست مطامع خط بازی خود نکنید.
عارف کور خواندی این مرحله بسیار تفاوت دارد با سال92/مردم بر اساس عملکردها تحریک به حضور فعال یاخمودگی می شوند که فعلا کاملا سکون است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان