بازدید 13951

جولان کرونای انگلیسی در خوزستان

۲۲ مورد ویروس کرونا انگلیسی در استان خوزستان شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳ 22 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز خوزستان، رئیس مرکز بهداشت خوزستان در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: ویروس کرونا انگلیسی نسبت به نوع ویروس قبلی سرایت شدیدتری داشته و میزان بیمار زایی بالایی دارد و تمامی سنین را درگیر خود می کند. جولان کرونا انگلیسی در خوزستان

دکتر سید محمد علوی افزود: با وقوع افزایش مبتلایان در ۶ دی ماه انتظار بسته شدن مرز‌ها و یا کنترل شدید آن داشتیم که این اتفاق صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه بنابر آمار‌ها ۶۶ مورد ویروس کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده است، ادامه داد: از این میزان ۲۲ مورد ویروس کرونا انگلیسی در استان خوزستان شناسایی شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راه اندازی کلنیک های تنفسی با حضور پزشکان متخصصان از جمله ریه ، تنفسی ، عفونی و همچنین مراکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته در جهت کاهش بار مراحعات به بیمارستان ها است.

دکتر علوی گفت: همچین با استقرار اتوبوس آمبولانس در نزدیکی مطب پزشکان، افرادی که از سوی پزشکان برای تست معرفی می شوند ،با مراحعه به این اتوبوس ها که آزمایشگاه هستند تست پی سی آر گرفته و در کمترین زمان جواب را دریافت می کنند.

وی تاکید کرد : با توجه به شیوع .ویروس کروتای انگلیسی باید شیوه رفتاری در برخورد با آن تغییر و به عنوان مثال در اماکن شلوغ سعی شود زمان حصور کمتر از پنج دقیقه باشد و از دو ماسک استفاده گردد و فاصله جدود یک و نیم متری رعایت شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: در جلسه ستاد کرونای استان که با حضور معاون وزیر بهداشت برگزار شد ، تصمیمات جدی‌تر در خصوص مقابله با بیماری کرونا از جمله تعطیلی دو هفته‌ای استان مطرح شد.

دکتر سید کریم حسینی افزود این پیشنهاد توسط ستاد ملی کرونا مورد موافقت نگرفت و ما انتظار داشتیم این درخواست مورد توجه و موافقت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در گفتگو با معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت با توجه به شرایط استان موضوع قرنطینه کردن و تعطیلی استان مطرح و قول داده شد در این رابطه با رئیس جمهور صحبت و پیگیری کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در‌ای خصوص همه ی مسئولین برای این موضوع هم صدا شده اند و استاندار خوزستان و ما در مجلس پیگیر این موضوع هستیم.

دکتر حسینی بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا تاکید و گفت: باید برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و ویروس جهش یافته آن تصمیمات قاطع تری در استان صورت گیرد.

همچنین دکتر مردانی و دکتر احمدیان روسای مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز نیز در این برنامه از افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز جامع سلامت و تست‌های مختلف کرونا خبر دادند.

شهرستان های اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، خرمشهر، رامهرمز، شادگان، هویزه، کارون، دشت آزادگان و ماهشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان