بازدید 18251
۴

بازداشت دکتر و منشی در پی مرگ زن باردار

با مرگ یک زن باردار هنگام سقط جنین و شکایت خانواده‌اش، خانم دکتر و منشی او با دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 21 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری، عصر پنجشنبه گذشته گزارش مرگ زنی جوان به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد قربانی زنی 39ساله بوده که برای سقط جنین به مطب یک پزشک زنان و زایمان در شرق تهران رفته بود اما هنگام سقط جنین به‌دلیل خونریزی به کام مرگ رفته بود.

همسر متوفی با شکایت از خانم دکتر و منشی او به مأموران گفت: همسرم برای دومین‌بار باردارشده و تحت نظر پزشک زنان و زایمان بود. زمانی که به 15هفتگی رسید دکتر برایش سونوگرافی نوشت. بعد از سونوگرافی متوجه شدیم که جنین سندروم داون دارد و تصمیم به سقط جنین گرفتیم. به همین دلیل به مطب خانم دکتر رفتیم و او برای روز پنجشنبه به ما وقت داد. وی ادامه داد: روز حادثه به‌همراه همسر و مادرزنم به مطب پزشک زنان رفتیم. همسرم حالش خوب بود ومشکلی نداشت. او برای انجام عمل کورتاژ به اتاق رفت و ساعتی بعد خانم دکتر به ما خبر داد که همسرم به‌دلیل خونریزی شدید هنگام سقط جنین جانش را از دست داده است.

دستور پلمب مطب

با این شکایت، بازپرس جنایی تهران دستور پلمب مطب و بازداشت دکتر و منشی‌اش را صادر کرد. خانم دکتر وقتی پیش روی بازپرس جنایی قرار گرفت چنین گفت: متوفی یکی از مراجعه‌کنندگان بود. او از روزی که متوجه شد باردار است تحت نظر من قرار گرفت.

تا اینکه متوجه شد که جنینش مبتلا به سندروم داون است و خواست عمل کورتاژ را انجام بدهم. من هم به درخواست او و موافقت خانواده‌اش این کار را انجام دادم. اما زن جوان هنگام عمل ناگهان دچار خونریزی شدید شد و جانش را از دست داد. اتفاق نادری که مرا حیرت زده کرد. هنوز هم به‌خاطر مرگ او متاثر هستم. چراکه بارها عمل کورتاژ انجام داده‌ام و تا به حال چنین حادثه تلخی رخ نداده بود.

بازپرس جنایی پس از تحقیق از خانم دکتر، برای او به اتهام مباشرت در قتل شبه‌عمدی و سقط جنین غیرقانونی و برای منشی‌اش به اتهام معاونت در سقط جنین غیرقانونی قرار قانونی را صادر کرد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
اون قانونگذاری که گفته بچه معلول به دنیا بیاد هم لطفا بازداشت کنید
ربطی به غربالگری و اینا نداره که؟
سقط جنین غیرقانونی؟ هو دکترو هو شوهر خانم متوفی میگویند جنین سندرم داون داشته، یعنی انتظاردارید یک انسان عقب مانده ذهنی بدنیا بیاد؟
به منشی بدبخت چه ربطی داره ؟اون فقط وقت میده
مسئولیت با دکتر اون شخص و خانواده شه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان