بازدید 15838
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

اعدام چهره مشهور فهرست شیندلر / بمب پرنده بلای عظیم در جنگ جهانی دوم / تست ال‌اس‌دی روی سربازان آمریکا / سخنرانی دیکتاتور اسپانیا پس از پیروزی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴ 20 February 2021

اعدام چهره مشهور فهرست شیندلر / بمب پرنده بلای عظیم در جنگ جهانی دوم / تست ال‌اس‌دی روی سربازان آمریکا / سخنرانی دیکتاتور اسپانیا پس از پیروزی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فراگرفت.

 

اعدام چهره مشهور فهرست شیندلر

آمون لئوپولد گوت يک ستوان اس‌اس و فرمانده اردوگاه کار اجباری نازی‌ها در پلاشوف واقع در لهستان تحت تصرف آلمان در دوران جنگ جهاني دوم بود. او بعد از جنگ در حالی که در يک بيمارستان مسلولين(بیمارستان مخصوص به بیماران مبتلا به سل) در بدتولز بستري بود، دستگير و در کراکوف به جرم جنايت عليه بشريت محاکمه و محکوم و به دار آويخته شد. بيشتر افرادي که اين افسر نازی را مي‌شناسند او را از طريق فيلم فهرست شيندلر شناخته‌اند. او پیش از اعدام لبخند می‌زد و آخرین حرف او پیش از اعدامش درود بر هیتلر بود. ویدیو اعدام عجیب او را ببینید.

 

حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی

«کامی کازه / Kamikaze» یکی از رعب آورترین حملات ژاپن علیه ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم بود. کامی‌کازه یا باد الهی که رسما "واحد حمله ویژه" خوانده می‌شد به خلبانان انتحاری نیرو هوایی ارتش امپراتوری ژاپن گفته می‌شد که در اقدامی از سر ناچاری برای مقابله با قدرت مقتدر دریایی نیروهای متفقین، هواپیمای خود را که پر از مواد منفجره شده بود به ناوهای دشمن می‌کوبیدند. در جریان جنگ جهانی دوم حدود ۳۸۶۰ خلبان کامی‌کازه در حملات انتحاری جان خود را از دست دادند و از این تعداد تنها نزدیک به ۱۹ درصد به هدف خود اصابت کردند. هواپیماهای کامی‌کازه در اساس موشک‌های هدایت شونده توسط خلبانی بودند که تنها هدف آن‌ها نابودی ناوهای قدرتمندی بود که از طرق معمولی قابل نابودی نبودند. رسم مرگ به جای تسلیم شدن و شرم و حقارتی که از شکست و تسلیم بدون مرگ ناشی می‌شود، در بین نظامیان ژاپنی که خود را پیرو مرام سامورایی می‌دانستند، قوی بود. در نتیجه ایده مرگی پر افتخار در راه وارد کردن شدیدترین ضربه به دشمن برای آن‌ها قابل قبول بود. این ویدیو را در «تابناک» می‌بینید.

 


بمب پرنده بلای عظیم در جنگ جهانی دوم

موشک وی-۱ آلمان در جنگ جهانی دوم، یکی از بزرگترین تهدیدات برای بریتانیا بود که خرابی بسیاری در آن کشور به بار آورد. بریتانیا به پدافند هوایی خود تا حدودی توانست جلو این بمب را بگیرد. در این ویدیو بازدید چرچیل از پایگاه‌های پدافند هوایی و بازدید شاه و ملکه انگلستان از محل سکونت آوارگان و قربانیان این بمب را ببینید. همراه با تصاویری از دختر چرچیل که عضو سرویس ارضی کمکی بود که به نوعی شاخه بانوان ارتش بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم شد.

 

تست ال‌اس‌دی روی سربازان آمریکا

ال اس دی امروز به عنوان یک مخدر شناخته می‌شود، اما پیش از آنکه این دارو از آزمایشگاه‌های سری سی‌آی‌ای خارج و تبدیل به یک قرص روانگردان بازاری شود، طی یک عملیات سری به نام «ام‌کی-اولترا» از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۴ توسط سی‌آی‌ای روی صد‌ها نظامی و غیر نظامی بی خبر آزمایش می‌شد. پیش از آنکه اسناد و مدارک این عملیات منتشر شود، افرادی که راجع به آن حرف می‌زدند دیوانه شمرده می‌شدند. اما حقیقت این بود که سی‌آی‌ای با روش‌های غیر اخلاقی، چون فریب مردم غیرنظامی توسط فاحشه‌ها یا مامورین عملیاتی که مخفیانه دارو را در نوشیدنی‌های مردم می‌ریختن، بدون اطلاع مردم روی آن‌ها آزمایش‌های دارویی انجام می‌دادند. آزمایش ای‌اس‌دی توسط سی‌آی‌ای بر این باور شروع شد که چین، روسیه و کره شمالی از ال‌اس‌دی برای شست و شوی مغزی سربازان آمریکایی استفاده می‌کنند و سی‌آی‌ای نمی‌خواست، از غافله عقب بماند. این ویدئوی محرمانه که سال‌ها بعد منتشر شد، یکی از این آزمایش‌ها را به تصویر کشیده است.

 

سخنرانی دیکتاتور اسپانیا پس از پیروزی

جنگ داخلی اسپانیا از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ پس از کودتای بخشی از ارتش علیه جمهوری اسپانیا اتفاق افتاد. در این جنگ نیروهای جمهوریخواه بالاخره پس از حدود سه سال جنگ و بعد از آن که یک میلیون نفر در اسپانیا کشته در سال ۱۹۳۹ در برابر لشکریان ژنرال فرانکو سر تسلیم فرود آوردند و وی توانست حکومت مستبدی نظیر رژیم فاشیست، در تمامی کشوری که از پا درآمده بود ایجاد نماید. ویدئو سخنرانی فرانکو را در روز پیروزی او در این جنگ ببینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با سلام و تشکر، کلیپهای انتخابیتون بسیار مناسبن اما متاسفانه امکان دانلود ندارن و فقط باید همینجا مشاهدشون کرد که یا وقت نیس یا زمان مناسب نیس و ....
لطفا در صورت امکان، گزینه ی دانلود هم اضافه بفرمایین. با تشکر فراوان.
با سلام و تشکر، کلیپهای انتخابیتون بسیار مناسبن اما متاسفانه امکان دانلود ندارن و فقط باید همینجا مشاهدشون کرد که یا وقت نیس یا زمان مناسب نیس و ....
لطفا در صورت امکان، گزینه ی دانلود هم اضافه بفرمایین. با تشکر فراوان.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر