بازدید 7880

میراسماعیلی: مسببان داخلی تعلیق به ریش جودو می‌خندند

سعی کردیم شرایط به گونه‌ای باشد که از تعلیق به عنوان فرصت استفاده کنیم. حتی در تعلیق جودوی ایران زنده است. فدراسیون جهانی طبق ادعای کذب ورزشکار سابق ما، جودوی ایران را تنبیه کرد
کد خبر: ۱۰۳۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 19 February 2021

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو درباره وضعیت جودوی ایران در تعلیق و وضعیت رای دادگاه CAS در زمینه تعلیق جودو توضیحاتی را مطرح کرد.

شرایط این روز‌های جودو چگونه است؟

جودو چند سال گذشته موضوع متفاوت‌تری نسبت به سایر فدراسیون‌ها دارد. سرلوحه کار من از روزی که پا به این فدراسیون گذاشتم به دنبال پیشرفت، موفقیت و خیرخواهی‌هایی بود که برای جودو به دست بیاید. شرایط به گونه‌ای رقم خورد که در فشار تعلیق باشیم. منشأ این تعلیق را در داخل ایران می‌دانستیم و متاسفانه کسانی که در این زمینه همکاری کردند، الان آزادانه به ریش جودو می‌خندند. سرلوحه کار ما کشورمان است که سال‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما موفقیت‌های زیادی کسب می‌کند.

چه برنامه‌هایی برای تحمل این فشار‌ها داشتید؟

تقریبا در این ۲ سال سعی کردیم برنامه خوبی را برای جودو داشته باشیم. استان های مان را تقویت کردیم و در بحث سنین پایه سرمایه گذاری خوبی داشتیم. در استان‌ها به صورت زیرساختی ورود کردیم و خانه تخصصی جودو ساختیم و یا در شهر‌های مختلف این اماکن بازسازی شد. نیروی جودو تقریبا ۶۰ هزار نفر بود، اما در این ۲ سال ۹۰ هزار نفر در سامانه فدراسیون جودو ثبت نام کرده اند که به واسطه سرمایه گذاری ما بود و آن را مثبت ارزیابی می‌کنیم. جودوی همگانی را راه اندازی کردیم و سعی داریم آکادمی تخصصی جودو را بنا کنیم تا شرایط خوبی برای این رشته ورزشی برپا شود.

در بحث صدور احکام مشکلاتی بود و حالا با راه اندازی شورای فنی تصمیمات شکل "شورایی" به خود گرفت. بعد از چند سال سعی کردیم ظرف چند هفته اتوماسیون اداری را برای هیئت‌ها و کمیته‌ها راه‌اندازی کنیم. لوگوی فدراسیون جودو را تغییر دادیم و سعی کردیم ان شاالله شرایط به گونه‌ای باشد که از تعلیق به عنوان فرصت استفاده کنیم. لیگ زیر ۱۸ سال ما سال گذشته شاهد ۱۶ تیم بود و پویایی در آن موج می‌زد. حتی در تعلیق جودوی ایران زنده است.

میراسماعیلی: مسببان داخلی تعلیق به ریش جودو می‌خندند

شرایط برگزاری مسابقات سوپر لیگ به چه صورت است؟

در وضعیت کرونایی سعی کردیم با استفاده از فضای مجازی دوره‌های آموزشی وبینار را فعال کنیم و در این فضای محدود پیشرفت‌هایی داشته باشیم. اسفند ماه سال شلوغی داریم، مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان کشور را به صورت منطقه‌ای برگزار خواهیم کرد. سوپر لیگ شاهد حضور بالای ۱۵ تیم است که به نظر من نسبت به سالیان گذشته اتفاق خوبی است. استقبال بی نظیری از مسابقات لیگ شد و تیم‌های زیادی در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند که برای من شوکه کننده بود. پارسال به سختی ۶ تیم در لیگ را برای سوپر لیگ تدارک دیدیم، اما امسال این استقبال را به فال نیک می‌گیریم. می‌خواهیم در فضای سالم و بهداشتی مسابقات را برگزار کنیم تا سریعا هم مسابقات تمام شود. به هر حال از مسابقات مدت زیادی دور بودیم و به دنبال تزریق انگیزه در میان بازیکنان هستیم.

زمان اعلام رای پرونده باز هم به تعویق افتاد، وضعیت تعلیق جودوی ایران چطور پیش می‌رود؟

۲ بار زمان اعلام رای تمدید شده است. ما و وکلایمان احساس می‌کنیم با توجه به دفاعیات خوبی که در دادگاه داشتیم کار را برای قضات در تصمیم‌گیری مشکل کرده است. اگر بر اساس ۸ یا ۹ ساعتی که در دادگاه به دنبال دفاع از حقانیت جودو بودیم رای پرونده صادر شود، ما همچنان خوشبین خواهیم بود. مطمئنا ۲ بار تمدید شدن دادگاه را به دید مثبت نگاه می‌کنیم. تاریخ دوباره‌ای که در خصوص پرونده تمدید شد ۲۶ فوریه است که رای احتمالا در آن زمان اعلام می‌شود.

کسب کرسی‌های بین المللی پاشنه آشیل ورزش ایران است و متاسفانه همچنان شاهد کرسی‌های قوی در فدراسیون‌های بین المللی نیستیم. نظر شما درباره شرایط جودو چیست؟

ماه اولی که وارد فدراسیون جودو شدم، ۲ کنگره آسیایی برگزار شد و توانستیم کرسی کمیته آموزش را همچنان پیش خود نگه درایم و ۲ کرسی دیگر بگیریم. چون منطقه آسیایی ما تغییر کرده است و در آسیای مرکزی به حساب می‌آییم، به نسبت آسیایی غربی کار سخت تری داریم. تنها کشوری در منطقه هستیم که ۲ کرسی آسیایی داریم و سعی کردیم این کرسی‌ها را حفظ کنیم. البته تنشی هم بر سر جودو داشتیم که به نوعی به آرمان‌های کشور و انقلاب اسلامی مربوط می‌شود.

فدراسیون جهانی طبق ادعای کذب ورزشکار سابق ما، جودوی ایران را تنبیه کرد و سعی کردیم در دادگاه حکمیت ورزش از حقانیت جودوی ایران دفاع کنیم. ارتباط من با فدراسیون جهانی خوب بود و همه شاهد آن بودند. به شرایط سیاسی این پرونده در جریان افتاد، اما در جریان ارتباطی هر اتفاقی که رخ دهد ما زیر مجموعه فدراسیون جهانی هستیم و ارتباطات و مذاکرات ما منجر به تعاملاتی می‌شود که برای طرفین مثبت خواهد بود.

برنامه جودو برای تربیت نسل جدید چطور دنبال می‌شود؟

روی سنین پایه توجه ویژه‌ای داریم، چرا که نتیجه گیری مقطعی تاثیر زیادی دارد. بعد از گلخانه‌ای کار کردن و عبور حدود ۱۵ سال از مدال جهانی آرش میراسماعیلی، به فکر پشتوانه سازی افتادیم و سال گذشته تیم ملی نونهالان متشکل از ۱۰۰ نفر، نوجوانان و جوانان هر کدام ۱۰۰ نفر جمعیت را ترتیب دادیم. حضور ۱۵ تیم در لیگ امید هم از پشتوانه‌های جودو است و باید به آن توجه ویژه داشت. بعد از ۱۰ سال جودو دانش آموزی را فعال کردیم و اگر ویروس کرونا اجازه می‌داد این وقفه چند ساله را می‌شکستیم. نگاه درازمدت و آینده نگری به جودو داریم و می‌خواهیم آینده خوبی را برای این رشته متصور باشیم. نباید به دنبال یک آرش میراسماعیلی باشیم و باید چند تیم و قهرمان داسته باشیم که هر کدام فاصله کمی با هم داشته باشند که بتوانند ما را در کسب مدال‌های جهانی یاری کنند.

سخن پایانی؟

کشور ما در طول ۴۰ سال فراز و نشیب زیادی داشت و در این مشکلات بسیار موفق بوده است و همیشه می‌گویم باید به اصل کشورمان به عنوان سرزمین مادری مان وفادار باشیم. شاید به ما بی مهری هم شود، اما نباید به وطن پشت کرد و هرگز نباید ناامید شویم. ما باید در شرایط سخت، مرد و زن‌های شرایط سخت باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی