بازدید 225533
آیا حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم افزایش خواهد یافت؟

سرنوشت حداقل دستمزد ۱۴۰۰ کارگران

حاجی اسماعیلی با اشاره به اینکه اصولا باید مذاکرات مزدی بر اساس سه جانبه گرایی انجام شود، اظهارداشت:، اما متاسفانه شاهد هستیم که دولت با ۴ نماینده و کارفرمایان با سه نماینده هر تصمیمی که بخواهند می‌گیرند و نمایندگان کارگری نیز نمی‌توانند کاری را انجام دهند، این مسئله نیاز به اصلاح ساختار و قانون کار دارد که در این زمینه دولت و مجلس باید همکاری کنند، در مورد پیگیری حقوق کارگران نیز طی این سال به نهاد‌های مختلف مراجعه شده، اما متاسفانه کاری پیش نرفته، در این رابطه برای ابطال مصوبه مزد ۹۹ به دیوان عدالت اداری نیز شکایت شده، اما متاسفانه کاری انجام نشده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 18 February 2021

به گزارش تابناک، در حالیکه سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از پیشنهاد این کمیسیون به دولت و وزیر کار برای افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق کارگران در سال آینده خبر می‌دهد، وزیر کار تلویحا این موضوع را رد کرد، شریعتمداری در پاسخ به سوالی درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد ۱۴۰۰ گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی بررسی شود و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

 فرارو نوشت: ناصر چمنی عضو کارگری شورای عالی کار با تاکید بر اینکه در مذاکرات مزدی، دولت باید نقش بیطرف و واسط داشته باشد نه اینکه برود سمت کارفرما و مقابل کارگران جبهه بگیرد، گفت: متاسفانه نه فقط این دولت اخیر، بلکه همه دولت‌ها در مذاکرات مزدی، نقش کارفرمایی ایفا کرده‌اند و هرگز واسطه بیطرف نبوده‌اند؛ این نوع موضع گیری‌ها و مقابله‌ها موجب شده که امروز یک شکاف ۷ میلیون تومانی میان دستمزد کارگران و هزینه‌های زندگی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: الان خط فقر، حدوداً نه و نیم میلیون یا ده میلیون تومان است؛ کارگر حداقل بگیر با همه مزایای مزدی و عیدی پایان سال، نهایت ماهی سه میلیون تومان درآمد دارد؛ بنابراین شکاف میان خط فقر و دستمزد کارگران، حداقل ۷ میلیون تومان است. در سال جاری به دلیل بحران کرونا و افزایش هزینه‌های درمانی جامعه و همچنین تورم سرسام آور، سطح زندگی کارگران به بدترین شرایط ممکن، تقلیل یافت؛ البته باید بگویم کارگران امروز زندگی نمی‌کنند، فقط تلاش می‌کنند برای زنده ماندن!

به گفته چمنی، باید دستمزد ۱۴۰۰، «منطقی» و «عادلانه» تعیین شود و مطمئن باشند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ قرار نیست با منطقی و واقعی شدن دستمزد، تولیدکنندگان ضرر ببینند و سقوط کنند.

این فعال کارگری توضیح داد: امسال به خاطر تحریم‌ها و عدم ورود کالا‌ها از خارج، کارفرمایان و تولیدکنندگان هرچه تولید می‌کنند، به فروش می‌رود؛ یعنی همه کالاهایشان بدون توجه به سطح کیفی آن‌ها، در بازار به فروش می‌رود و من فکر می‌کنم بخش اعظم تولیدکنندگان کشور، درآمد و سودی که امسال به دست آورده اند، در ۴۲ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. از این روی، می‌توان دستمزد را منطقی کرد بدون اینکه واویلا سر دهند و بگویند با افزایش دستمزد، تولید سقوط می‌کند.

حمید حاجی اسماعیلی عضو اسبق شورای عالی کار در گقتگو با فراور با اشاره به اینکه فرآیند تعیین دستمزد در این به هیچ عنوان مورد قبول نیست، گفت: با توجه به اینکه وزیر کار اعلام کرده که بر اساس ماده ۴۱ قانون کار شورای عالی کار وظیفه تعیین حداقل دستمزد را دارد، این مسئله از جهاتی درست است، اما مشکل دقیقا از جایی شروع می‌شود که دولت همواره منویات خود را در این رابطه به کرسی می‌نشاند و کارگران در فرآیند تعیین حداقل دستمزد مشارکتی ندارد.

وی افزود: طی این دهه‌های اخیر همواره در جلسات مقدماتی نمایندگان کارگران و کارفریامان مذاکرات مقدماتی را انجام می‌دهند و به نوعی سبد معیشتی خانوار را استخراج می‌کنند، اما در جلسات اصلی در شورای عالی کار که دولت نیز حضور دارد، دولت یک عددی را به عنوان حقوق پایه پیشنهاد می‌دهد و بعد از آن تازه نمایندگان کارگری شروع به چانه زنی می‌کنند، برای افزایش آن، دست آخر نیز دولت به یک درصدی که نهایتا ۵ درصد باشد، راضی شده و اینچنین با دخالت دولت پرونده تعیین حداقل دستمزد بسته می‌شود، این در حالیست که چنین روندی به هیچ عنوان حقوق و منافع کارگران را تامین نخواهد کرد.

حاجی اسماعیلی با اشاره به اینکه اصولا باید مذاکرات مزدی بر اساس سه جانبه گرایی انجام شود، اظهارداشت: اما متاسفانه شاهد هستیم که دولت با ۴ نماینده و کارفرمایان با سه نماینده هر تصمیمی که بخواهند می‌گیرند ونمایندگان کارگری نیز نمی‌توانند کاری را انجام دهند، این مسئله نیاز به اصلاح ساختار و قانون کار دارد که در این زمینه دولت و مجلس باید همکاری کنند، در مورد پیگیری حقوق کارگران نیز طی این سال به نهاد‌های مختلف مراجعه شده، اما متاسفانه کاری پیش نرفته، در این رابطه برای ابطال مصوبه مزد ۹۹ به دیوان عدالت اداری نیز شکایت شده، اما متاسفانه کاری انجام نشده است.

این فعال کارگری اضافه کرد: متاسفانه تا زمانی که کارگران قدرتی نداشته باشند، تا بتوانند بر اساس آن بتوانند به چانی‌زنی بپردازند، اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نخواهد داد، در حال حاضر نیز بر اساس برآورد‌هایی که انجام می‌شود، در سال آینده حداقل با تورم ۳۰ درصدی روبرو خواهیم بود، اما به نظر می‌رسد، دوباره دولت می‌خواهد حداقل دستمزد را در حدود ۲۰ درصد و کمی بالاتر تعیین کند، که با این تفاسیر بازهم از قدرت خرید کارگران کاسته خواهد شد و سفره آن‌ها از امسال نیز کوچکتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تشکل‌های کارگری موجود در کشور به هیچ عنوان نمی‌توانند از حقوق ذینفعان خود دفاع کنند، ادامه داد نمایندگان شورای کارگران در شورای عالی کار در حالیکه از کارفرمایان خود در زمان‌هایی که در جلسات مربوط به تعیین دستمزد شرکت می‌کنند، حقوق می‌گیرند، معلوم است که در چنین شرایطی نمی‌توانند از حقوق کارگران دفاع کنند، این رابطه باید اصلاح شود، تا زمانیکه در بسیاری از شرکت‌های بزرگ زیر مجموعه وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سایر شرگت‌های بزرگ تشکل‌های کارگری اصلا وجود ندارد، نمی‌توان توقع داشته که کارگران از لحاظ معیشتی در وضعیت خوبی قرار داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۰۷
چون خود دولت کارفرماست نفری که از نماینده دولت می آید ودر جلسه شرکت می کند خودش کارفرماست صاحب چندین کارخانه است حتما"در طرف کارفرما خواهد بود
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
من در یک سازمان دولتی با قرارداد کارگری کار میکنم همکار کناردستی من که قرارداد پیمانی دارد 11 میلیون دریافتی دارد و همکار دیگر قرارداد رسمی 14 میلیون و من 4 میلیون!!!!!! این است سیاستهای دولت که جلوی افزایش منطقی حقوق کارگران را میگیرد اما حقوق کارمندان خودش را از پارسال تا الان بیش از 150 درصد بالا برده است!!!! نه حقوق مار به کارمندان خودش نزدیک می کند و نه تبدیل وضعیت می کند و اختلاف حقوقی ما را به یک شرکت سوری که هیچ کاری نمی کند می دهد و ادعا می کند که با تبدیل وضعیت ما هزینه های دولت بالا میرود!!!!!! مجلس محترم به داد افراد با قرارداد کارگری برسید عدالت را در ادارات دولتی برقرار کنید!!!! چرا باید اینقدر اختلاف حقوق باشد.
واقعا جای تاسفه
تورم واقعی( نه انچه اعلام میشود) ۲۰۰-۳۰۰ درصد است ونهایتا حضرات هرسال اگرهنرکنند میزان افزایش حقوق ها را۲۰-۲۵ درصد اعلام میکنند ولی ماجرابه همینجا ختم نمیشود وکارفرمایان همین راهم اعمال نمیکنند و براساس یک رویه ظالمانه تنها پایه حقوق ونه کل حقوق ومرایا راملاک افزایش قرارمیدهند به این ترتیب نهایتا میبینید کارمندی که مثلا ۴ میلیون تومان حقوق میگیرید بیستراز ۴۰۰ هزارتومان (۲۰ درصد) به حقمقش اضافه نمیشود !
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
این حقوقها را چه کسی تعین میکنه! ؟کجای دنیا گفته
شده حداکثر حقوق ۱۵برابر حد اقل باید باشه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
خبرگزاری تابناک خبر شما و عکس شما واقعا توهینه!!!!! آیا می دانید خیل عظیمی از قشر کارگر را مهندسان نخبه جامعه تشکیل می دهید چرا دولت و خبرگزاریها این
مطلب را منتشر نمی کنند و اینطور القا می کنند که افراد قرارداد کارگری یه مشت بیسواد هستند!!!! برادر من مهندسان نخبه جامعه که رشته ریاضی درس خوندند و امروز مهندسان این جامعه هستند هم دارند حقوق پایین کارگری دریافت می کنند کاری با رشته های مهندسی کردند که دیگر دانش آموزان سمت رشته ریاضی و مهندسی نمی روند!!!!
آفتابه لگن هفت دست برای مسولان....شام ناهار هیچی برای ما دا گدولان بدبخت بیچاره کرگار
پاسخ ها
مالک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
موقع انتخابات برو مثل مرغ سره یه پا وایسا رای بده درست میشه
با درود
این جور که مشخص است کارگری در ایران به سمت برده داری رفته !
چرا که یک کارگر باید تمام ساعات روز را جان بکند که نهایتا بتواند زنده بماند ائنهم با حداقل ترین ها و از آنطرف حداکثر ترین حسرتها برای خانواده اش !!!!
این است ارزش کار و کارگری که در اسلام گفته می شود ؟؟؟؟؟
واقعا چطور نظام 40 سال است که حتی نتوانسته از کارکران خود دفاع کند و مرهمی بر زخمهایشان و خانواده آنها باشد ؟!!!!
حالا کافیست سری به زندگی کارفرمایان و علی الخصوص بخش خصوص بزنید همه چیز را متوجه خواهید شد !!

بدرود
پاسخ ها
یه کارگر بدبخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
هه...تازه میگید داره به طرف برده داری میره؟؟

ما کارگرها خیلی وقته که برده ایم
خوب مجلس انقلابی قانون کار را اصلاح کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
دلت خوش از اینا زیاد دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
مجلس خودش مشکل اول مردم هست.به حقوق سه میلیونی 400هزار مالیات میگیره......
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
حقوق همین نمایندگان مجلس انقلابی چند برابر کارگر ی هست که رای داده .
سلام
به نظرم کارگران باید در زمان تعیین حداقل دستمزد جلو ساختمان به اصطلاح شورای عالی کار حضور داشته باشند و اگر دستمزد براساس واقعیت های امروز جامعه که نتیجه رانت و فساد مسئولان است تعیین نشد یکبار برای همیشه حق نمایندگان دولت و کارفرمایان رو که البته اکثریت دولتی هستند کف دستشون بذارن که دیگه انقدر آشکار ظلم به حق ضعیف ترین قشر جامعه نکنند
همه این جلسات ومحاسبه سبد خانوار و...........انجام میشود اما در نهایت وزیر بدون هیچ زمینه ومحاسباتی می فرماید nدرصد که یعنی همه آن جلسات و........میشود .....
وای چقد شما خوبین
چقد به فکر کارگرها هستین
خدا عمرتون بده
چقد شما خوبین که از الان به فکر هستین

(...)
سلام رئیس دولت کمر به نابودی کارگر وطبقه سه بسته است در عمل ورفتار ایشان سالهاست که مشهود است وتا مردم را از نظام روی برگردان نکند وتولید را نابود دست بردار نیست
ما که هرچی میگیم این تابناک درج نمیکنه ..... اولا واقعا کارگری در ایران بابر است با برده داری مصر باستان ... ایا میشود 2700 زندگی کرد .... ایا کارگر متاهل با مجرد فرق ندارد ..... ایا حق اولاد 150 تومنه و هر بچه در ماه د150 تومن خرج داره... با این حقوق کرایه خونه هم نمیشه داد ... ایا ما کارگر جماعت ادم نیستیم ... ما تا کی باید در پر کردن شکم زن و بچه مان شرمنده باشیم .... ایا شما میتوانید با این حقوق ها زندگی کنید اگر نه پس انسان نیستید .... ایا ما کارگرها برده ایم.... ما تا کی باید در خورد و خوراک و پوشاک و مسکن و ماشین و زندگی در مزیقه باشیم و شرمند خانواده ... ایا یک کارگر بعد از چند صد سال میتواند صحاب خونه و ماشین شومد ... حقوق ما حدود 100 دلار در ماه و در تمام دنیا حتی سومالی و یمن و افغانستان هم همچین حقوقی نمیدن ایا این برده داری نیست شما در این مملکت همه چی به نرخ دلار تمام تولیدات با دلار خرید و فروش میشوند از گوجه گرفته تا ماشین و خونه ... ایا این انصافه حقوق کارگر با ریال باشه و اونم چه ریالی پایین ترین پول دنیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
آفرین ..همه را درست گرفتی مرحبا ...‌اینها بهانه جلسه ست وگرنه الان هم حقوق مشخص است برای سال بعد فقط میگن بگیم جلسه تا مردم سرگرم ..وگرنه جلسه باید علنی ودرحضور پخش زنده تلویزیون اگر شده یکبار هم پخش کنند .هیچ وزیر وکارفرما به فکر کارگر نیستند
به فکر برده داری هستند از اول همین بوده فقط تاسف از این دارم اسم اسلام را خراب نکنید .درضمن هیچ وقت پیامهای من هم پخش نشده من این دفه پاسخ زدم ببینم پخش میشه ولی فکر نکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
درود به شرفت
آخرش همون ۲۵ درصد اضافه میشه.تورم ۱۰۰ درصدی و افزایش حقوق ۲۵ درصدی
بترسین از روزی که واسه کارگران مرگ و زندگی مهم نباشه و این آتشفشان طغیان کنه ....... اونروز دیگه نه تولیدی می مونه نه تولید کننده ای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
شیرمادرت حلالت باشه
یک کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
وقتی یک کیلو گوشت نمیتونم برای خانواده تهیه کنم حقوقم کفاف نمیده از مرگ بدتره. ای رهبر آزاده که با پرچم فقر زدایی آمدی گوش چشمی کنی کارگران دستبوست خواهند بود . دیگه امسال امیدمون به رهبر انقلاب .
اگر قشر کارگر نباشه چرخ اقتصاد کشور به هیچ وجه نمیچرخه مسوولان بی درد اینو درک کنند
هرسال این حرفها را بیچاره کارگر می شنوه ولی هیچ عکس العملی در کار نبوده و نخواهد شد
مطمئن باشید افزایش حقوق کارگران بدون کمک به کارفرما نتیجه ای اخراج گسترده و تعدیل نیرو نمیده.

وقتی اداره بیمه و دارایی و... از همه طرف به کارفرما فشار میارن حقوق نیروها هم بخواد دوبرابر میشه کارفرما بجای تولید و کار خدماتی ترجیح میده وارد بازار دلالی بشه

باید مالیات بر عملکرد نصف بشه و حق بیمه کارگر رو دولت بده تا به کارفرما هم فشار نیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
جناب اقتصاد دان، میشه بفرمایید تمام اجناس چند برابر شده چرا باید به جیب کارفرما بره!!! سهم کارگر چه میشه؟ آیا می دانید ایران پایین تر ین سهم دستمزد در تولید دارد؟ اگه حداقل دستمزد کمتر از سال گذشته شود آیا این چماق را کنار می گذارید؟ خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
توخودت کارفرما هستی که این چرت وپرت میگ دلت برای پولدارها نسوزه اونا همین امسال با گران کردن چندباره میلیلردها به جیب زدن
انگار هدف مسولین افزایش جمعیت زیر خط فقر هست
پاسخ ها
دانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
کارفرمایی که نتونه خودش رو با شرایط روز دنیا بروز کنه اگه کارگر مفت هم کار کنه باز منفعتی نخواهد کرد کارگر در ترکیه سه برابر ایران حقوق میگیره محصول کارفرماش هم کمتر از نوع ایرانی قیمت داره
جناب وزیر محترم، اگر ما. کارشناسی اصولی و دقیقربشه، به ۳۵ درصد برای حداقل حقوق اونوقت باید ۱۳۵ درصد برای حداقل حقوق پیش بینی بشه. بهتره کی کار باید سلاخی بشه نه کارشناسی، چون دولت همواره به دنبال تشییع حقوق و دستمزد کارگر بوده و هست!!!!!
حقوق مدیران ومسعولان ده بیست میلیون بالا میره نیازبه تفحص نداره ولی براکارگر چهارصدپونصدبخاداضافه بشه سنگ میندازن عل میشه بل میشه واقعاشمامسلمانین ؟؟؟؟ چون قانون خداواسلام اینونمیگه
همه این جلسات و نظرات به اندازه. ‌‌.. هم نمی ارزن .صد درصد هم که افزایش بدن باز به هیچ جا نمی رسیم . چطوره که نیروهای خودشون رو چند بار در سال افزایش میدن و از چهار تومن میشن ۱۳ تومن اما برای ماها سه تومن رو میخوان بکنن چهار به همه بر میخوره و پول نیست ؟ سهم بیمه کم کنید ،مالیات از کارگرا نگیرید ......
افزایش حقوق نمی خواهیم ، کالا و خدمات شهری را بالا نبرید ، هنوز سال ۹۹ از راه نرسیده نرخ قیمت تاکسی و اتوبوس و مترو را اعلام کردید ، هنوز عیدی بازنشستگان پرداخت نکردید ، بازار به خاطر آسیب از کرونا ، الان دارند اجناس خودشان را بالا بردند !!!!
سلام من متاهلم یه بچه دارم مستاجر چارده سال تو یه شرکتی کار میکنم امنیت شغلی صفر هرماه یه قرلرداد امضا میکنم اونم اخر برج که ببینن نیاز دارن منو یا ندارن سه ملیون حقوق میگیرم که دوماه حقوقم از کارم عقبتره والا خدا نگذره که من حسرت خوردن یه میوه خوب تو چشمان بچم ببینم همش چشم منو زنو بچم باید به دست اینو اون باشه نتونم یه لباس خوب یه میوه خوب براشون بخرم که مبادا تا روزی که دوباره حقوقمو بریزن نتونم همون نو ن خالی هم بهشون بدم خدایا این چه زندگیی هست نمیدوم چرا نمیمیریم که بلکه راهت بشیم از این زندگی بچم ده سالش شده کلی فشار اوردیم رو خودمون پول جمع کنم یه دوچرخه دست دو براش بخرم که اونقدر دنبال دوچرخه دوستاش ندوه بعد بچه های مسولین ما اونور دنیا با بهترین خوردو خوراک و بهترین ماشینو خونه زندگی میکنن .... این چه عدالی هست وای خدایا تو این چیزارو میبینی ساکتی ......
افزایش حقوقها باعث ایجاد گرانی به همان میزان خواهد شد.زیرا کارفرمایان و کارخانه داران این هزینه را روی کلاهای خود خواهند کشید و یا کارگران خود را تقلیل خواهند داد. به جای افزایش حقوق خرکی تورم را پایان دهید .
شمارو به دست بریده ابوالفضل قسم میدم که فقط بگین آیا خودتونم می تونین با این حقوق زندگی کنین یا نه . شرمنده دختری شدم که دوستش دارم با این درآمد کم .
چرا مجلس انقلابی کاری نمیکنه واسه کارگر مگه شعارشون دفاع از مظلوم نبود ...
همین شماهایی که واویلا سر میدین برا حقوقی که سال هاست درست بشو نیست وهممونم این میدونیم،تاموقع انتخابات میشه میرین پای صندوق،نگین ربطی نداره که خودتونم میدونین ربطش چیه,ماآدمای عادی هیچ جوری نمیتونیم اعتراضمون نشون بدیم چ بازبون خوش چه بادادو بیداد
اینقدر این دست اون دست میکنند تا چند ماه از سال جدید هم بگذره بعدش یه مقدار اندکی میزارن روش که اونم با حقوقی که چند ماهه اول تکون نخورده جبران میشه
دولت فقط از کارگر بنده خدا میتونه بدزده اقای ریس جمهور تا کجا میخاید پیش برید بترسید از خدا چرا فکر میکنید مردم نفهمن البته ما خودمون مقصریم.اقایان وزیر مگه ما نیروهای انقلابی مرده باشیم که ۲باره سر در بیارید
زمان انتخابات بیشترین مشارکت را کارگران دارند . الان که می خواهند حقوق این قشر زحمتکش را افزایش دهند هیچ کس پاسخگو نیست.یا امام عصر خودت به داد کشور اسلامی برس.
باسلام،ما بازنشستگان تامین اجتماعی ازمسئولان محترم و معتقد و متدین و متمدن ومومن و مذهبی و مسجدی کشورخواهشمندیم با رجوع به وجدان پاک و بیدار و آگاه و عرفانی خویش و با در نظر گرفتن خدا،دین قران اسلام و انسانیت ، تبعیض بین صندوق ها را از بین ببرند. به امید خدا، با تشکر
یه عمر هست که سر کار هستیم هیچ کسی هم نمیتواند فقری که ما مستمریبگیران با آن دست و پنجه نرم میکنیم را درک کند .این خرده فرمایشات هم که هر روز یک نفر بیان میکند فقط سر گرم کردن ما هست وگرنه بنده حدود ۴۰ سال است که این امور را دنبال میکنم تا الان سراغ دارید یک نفر یک خط که به نفع کارگر باشد روی کاغذ آورده باشد؟مثلا همسانسازی،؛ ۲۳هزار تومن به یکماه بنده اضافه شد انوقت از طرح طبقه بندی مشاغل ،پاداش سنوات اخر خدمت،حقوق ایثارگری ، یک ریالی نه برای من برای هیچ کارگری اقدام منصفانه انجام نشده و گمان میکنید این اتفاقات را بی خبرند برای اینکه عمق فاجعه را درک کنید ؛زمانی که برای مسخص کردن سخت وزیان آور بودن شغل خود مراجعه کردم بعد ۲۹ سال کار اداره کار به بنده میگه مطمئنی بیمه رد کردی وشاغل هستی....!؟فایل حدود ۲۰۰ کارگر یک کارخانه را برداشته بودند . خدا به دادمان برسه اینا کاری برا کارگر جماعت نمیکنند. قبول ندارید سال دبگه به شرط حیات ببینید چه وضعی داریم
الان حقوق نود درصد کارمندای دولت هم زیر شیش میلیونه ...سران دولت هم خودشونو به خواب زدن
44سال انقلاب شده اگه سالی 300هزارتومان به حقوق کارگران اضافه می شدالان الان 13میلیون تومان دریافتی کاگربود .... بدبخت کارگر ایا این عدالت حضرت علی علیه السلام است ازامام عصرخجالت بکشید
من نمیدونم همه چیز را با اروپا مقایسه میکنند وقتی میرسن به حقوق با سلیقه‌ای خودشون مبلغ اندکی افزایش میدهند که با هیچ تورمی تناسب ندارد
35 درصد از سرمونم زیاده واقعا اگر 35 درصد باشه ما راضی هستیم
به کارگر که رسید نظر و مصوبه و کارشناسی و این جور چیزا دیگه آره ....
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
خیلی ساده هستی
ظلم درحق کارگر بوده وهست مرگ بر امریکا مقصر آمریکاست
از ماست که بر ماست
اگه کارگران یک هفته فقط یک هفته سر کار نروند چرخ صنعت و اقتصاد کشور فلج میشه و بعد دولت و کارفرما حساب کار دستشون میاد
تا کارگر باشی همینه باید در کنار گارگری شغلی دوم راه بندازی از کارگری خلاص بشی
بزرگترین سرمایه هر کشور و بزرگترین قدرت برای هر دولت قشر کارگر در هر مملکتی است که اگر این قدرت و سرمایه از دست هر دولتی به واسطه سلب اعتماد و حمایت خارج شود مثل سدی که شکسته شود وتقیان کند انقلاب اسلامی به واسطه همین کارکران پیروز شد با اعتصاب و تظاهرات کردند و حکومت پهلوی که پنجمین قدرت دنیا بود را نابود کردند همین قشر کارگر و طبقه ضعیف بودند که با حمله دشمن به خاک میهن جلوی دشمن ایستادند که تمام دنیا از آن همایت میکرد که خود من یکی از آن افراد هستم که از قشر کارگر بعد از 30سال هنوز مستاجر هستم با دو فرزند و حداقل حقوق کارفرما به خاطر سیاست های غلط دولت و حمایت دولت از کارفرما وبه نویی وارد شدن دولتی‌ها وخانوا های آنان در اقتصاد و تصویب قانون قراردادی چرخ اقتصاد این مملکت رو به ایستادن است و کمر کارگر در حال شکستن تورو به خدا اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید و انسانیت را زیر پا نگذارید و به فکر قشر کارگر باشید مگر میشود یک مدیر دولتی که یک قطره عرق هم نمی ریزد روی صندلی مینشیند حقوق بالای صد میلیونی بگیرد ویک کارگر که هشت ساعت عرق میریزد حقوق دومیلیون و خورده‌ای وزارت کار را بگیرد این عدالت است و بعد اعلام میکنید خط فقر ده میلیون تومان است .اگر فقر از در وارد شود ایمان از پنجره خارج میشود این مردم دیگر ایمان خودشان را از دست داده‌اند تورو خدا به فکر این مردم باشید
باسلام اگرنماینده کارگر ازروی دلسوزی وانصاف بخواهدحقوق کارگر10میلیون شودبه والله میشودحتی اگر بخواهد اول اسفندمیتواندحقوق کارگررااضافه کندکارگران گوش به فرمان نماینده کارگرها هستندکافیست بگویند کارگران چندروز کارنکنندببینیدچگونه کارفرماههاازچیزی که نماینده بگوید بیشتر میدهنداینها جامعه کارگری را بازیچه قراردادند...
صددرصد دولت چون خودش کارفرماست هرگز افزایش حقوق را نخواهد پذیرفت
اگر در سال ۱۴۰۰ هم افزایش حقوق مثل سالهای قبل باشد دولت باید منتظر اعتصابات کارگری یا تجمعات و .... باشد،کش را زیاد بکشی میبرد
دوباره اسفند ماه شد دولت ناکارامد ما درگیر حقوق کارگر های بیچاره شدند رفت برای اردیبهشت خرداد اخر هم به هیچ نتیجه ای نمیرسن
حرف کارگران و بازنشستگان را چه دولت و چه مجلس هیچ کس نمی شنود صدا و سیمای میلی و روزنامه ها هیچ گونه دفاعی از کارگران که چرخه اقتصاد هستند نمی کنند کارگی در این مملکت یعنی برده داری؟ بخور و نمیر همیشه باید شرمنده خانواده و اهل و ایال باشیم دولتها از صندوق کارگران و بازنشستگان دزدی میکنند و ما را به خاک سیاه نشان دند
وقتی شرکتی قیمت محصول را به دلیل چند برابر شدن هزینه ها چند برابر افزایش میده، منطقا می‌تونه و باید اون را هم به همون نسبت افزایش بده. وقتی هزینه تمام شده یک محصول از یک واحد شد ۳ واحد، هزینه پرسنلی هم در اینجا محاسبه شده حتی اگر محاسبه هم نشده باشه، مگه سهم دستمزد در هزینه تولید چقدره؟ این باید مورد تاکید قرار بگیره هرکس محصولش را به چند برابر قیمت مثلاً ۳ سال قبل میفروشه، دستمزد کارگران را هم به همون نسبت باید افزایش بده. والسلام.
کارگر تو این کشور یعنی بدبخت بیچاره، دولتی که خودش کارفرما هست هیچوقت مزد واقعی به کارگر رو نخواهد داد همانطور که سهامدار خودروسازها هست که هیچ وقت خودرو بهتر و باکیفیت و با قیمت مناسب نخواهد داد.
نماینده های کارگری اگه نمیتونن کاری کنن برن کنار همش دارن حرف میزنن
یه فراخوان بدین تا دولت هم متوجه بشه به کاراش
اخرش هم دولت وکارفرما کارخودشون رومیکنند
واقعا متاسفم ..... من باید با مدرک کارشناسی‌ارشد بدون بیمه کارگری کنم برای فقط زنده ماندن
وقتی تمام بخس ها دست بخس خصوصی که همان سرمایه دارها هستند چه توقعی داریم که از قشر کار گر حمایت کنند فقط کارکران ومردم تهی دست رایرای روز انتخابات میخواهید چرا حقوق مسولین باید نجومی باسد چرا حقوق کارگر زیر خط فقر یاهمان بهتر زیر خط زجر14
اینا همش بازی هست ومثل سالهای قبل دولت ابرکارفرما هست که طرف خودشون هستند .....
لطفا درج کن . کی گفته ماهی س تومن من خودم متاهلم ماهی دوتومن کار میکنم تازه جاهای دیگه ۱۲ ساعت کار میکنن دو ملیون بعد اداره کارم اصلا نظارت نمیکنه من عیدی ۵۰۰ تومن دارم اخه چ وضعشه من فقط نون خالی میخورم
چطور است که در انتخابات رای یک کارگر با یک کارفرما یا یک کارمند با یک مدیر همه یکسان است و هرکس یکمرتبه حق انتخاب دارد حتی در راهپیمائیها و هرجایی که حضور ملت لازم است نقش کارگران بسیار چشمگیرتر از سایرین است یا در گردش چرخ اقتصاد هنگامی که خوب مینگریم میبینیم که کارگران نقشی بسیار مهم در تولید ایفا میکنند تاجایی که اگر کارگران کار نکنند تولیدی صورت نمیگیرد با این اوصاف چرا باید زندگی و معیشت یک کارگر نسبت به سایر اقشار جامعه چندین برابر پایین تر و به عبارتی زیر زیر خط فقر باشد آیا مسئولین جمهوری اسلامی سخنان معمار کبیر انقلاب را فراموش کرده اند ؟ آیا قصد دست اندرکاران دولت ایجاد موج عظیم اعتراض کارگری است ؟ آیا باور ندارند که کارد به استخوان کارگران رسیده وکاسه صبرشان تمام شده و چند سال است که خجالت روی فرزندان آنان را سرخورده و خجالت زده کرده ؟ بترسید از ظلم به کسی که جز خدا هیچ پشتیبانی ندارد که چوب خدا صدا ندارد اما اگر اصابت کند دوا ندارد والسلام
توروخداهرکاری واسه حقوق میخان انجام بدن قبل ازسال جدیدباشه مثل سال۹۹نشه که ۶ ماه ازسال گذشت وتازه درصدافزایش حقول اعمال شداونم یه عده ازکارفرمایان چندماه بعد اعمال کردن
الان دیگه سفره ایی نمونده که بخواد دیگه کوچیکتر بشه .
همین کارگرا بودن که انقلاب کردن و این نظام رو بوجود آوردن . واقعا متاسفم برای این دولت و کارفرمایان خودخواهی که هر چی الان دارن نتیجه انقلاب همین قشر کارگر ضعیف بوده ولی متاسفانه الان هم دولت و هم کارفرمایان پشت کارگران رو خالی کرده و فقط بفکر پر کردن جیبهای خودشان هستند نه حمایت از این قشر مظلوم
به احتمال زیاد وصد در صد نماینده های دولت از کارفرماها باج سبیل میگیرند که طرفدار آنها هستند واز آنها حمایت میکنن تازمانی که باج گیری در مملکت رواج داره اوضاع همینه
وقتی حق به حق دارمیرسه همه چی بادلار باشه حتی حقوق
سلام.دردوران نزدیک به هشت سال ریاست جمهوری اقای روحانی ایا کلمه کارگریا کارگران را شنیده اید.پس چه انتظار از وزیر کارش؟؟؟؟خدایا خودت کمکمون کن.وای نمایندگان قسم خورده ملت.به دادقشرهای ضعیف وافراد محروم.جامعه رسیدگی کنید.به والله روز قیامت مسئولیدوجوابگو!!!!
کارفرماها شکم بزرگ کنند کارگران دوم ماه پول ویزیت پزشک نداشته باشه که فرزند معلولش و درمان کنه
زمین به کفرمیماند اما به ظلم هرگز پیامبراسلام ص. تورم ۱۰۰تا۲۰۰درصد اضافه حقوق ۲۵درصد یعنی ۲۵درصد سفره مردم کوچکتر،،‌ه عدالتی
من تعجب میکنم اگرحقوق کارگرکم باشد علاوه برکارگر کارفرما هم ضرر میکند شما یک نگاهی به کشورهای پیشرفته بکنید وازخودتان بپرسید که این کشورها چرا حقوق مکفی به کارگرانشان میدن بخاطراینکه وقتی کارگر دررفاه نسبی باشد چرخ اقتصاد بهترمیچرخد
یه تفکری در ایران هست که باید همیشه کارگر و کارمند، دستش دراز باشد در غیر این صورت هیچ کس کار نخواهند کرد، غافل از اینکه کاری نمونده در ایران که کارگران ایرانی بهش امید وار باشند،
قرار شد مسئولین برای خدمت به مردم سرکار بیان،ولی برعکس شد مردم دارن به اونا خدمت میکنن ....
ای آقا ما با مدرک کارشناسی و ارشد داریم حداقل حقوق رو میگیریم. هروقت هم اعتراض کنیم میگن دولت کریمه براتون حقوق محاسبه کرده.
کارگر و مهندس نداره کلا میخوان ازمون دزدی کنن.
بالادستی ها هم که فقط نظاره گرن.
البته خودشون صاحب کارخونه هستن و کارفرما هستن
دلتون خوشه ها ، من الان در به در دنبال کار با حقوق یک و هشتصد هستم گیر نمیاد ، حقوق سه میلیونی رویاست واسه ما ، یک جا گیر اومد حقوق سه میلیونی که میگفت باید روزی 15 ساعت یکسره روی پا کار کنی تا سه تومن بدهم ، حتی همون طرفدارهای کارگری هم تو باغ نیستند و از واقعیت کف بازار خبر ندارند ، الان با ماهی یک تومن دارند استخدام ( استثمار ) میکنند
هر چقدرم که اضافه کنن همش رو باید بدیم مالیات از این ور ۲۰ درصد اضافه میکنن از اونور مالیات رو میبرن بالاتر من نمیدونم آخه کارگر مالیات چی رو باید بده خدایااااا خودت به داد برس
باید امام زمان ظهور کند تا مسولین دولت میزوصندلی هایشن رو کنار بگذارند و به فکر کارگر باشند بترسید از خدا اقایان وزیر و مسولین .
سوارازپیاده خبرنداره سیرازگرسنه همه ی اونایی برسرحقوق کارگران نظامیان همه وضع مالی‌شان خوبه نه مستاجرن نه ۳یا۴تابچه دارن نه ماهی ۵۰۰تا۶۰۰وام میدن نه ۳میلیون حقوق می‌گریند پس الحال ماخبرندارن
بابا جان حداقل دستمزد رو طبق سبد معیشت اصلاح کنید .افزایش طبق تورم یعنی ادامه ظلم .بس است دیگر
سلام جانب شریعتمداری در وزارت صنعت ناکارآمد بود بجای کنار گذاشتنش پست وزارت کار رو بهش دادن الان هم طرف کارفرما رو میگیره که هم جیبشو پر کنه هم بستگانش که کارخانه دار هستند را از این طریق حمایت کنه یکی نیست بهش بگه از اوضاع بازار خبر داره این آقا و امثال این آقا خدم و حشم زیاد دارن که امور روزمره آنها رو انجام بدن .شما ماهی سه میلیون و سیصد بده خانوادت بگو تو این اوضاع گرانی زندگی رو اداره کن اگه تونستن
سلام .فقط این وبدونید حضرات اگه منه کارگر یاامسالهوم هیچ کارفرمائیم نبود.نگذارید کارگری که پول حلال حرف اولشه حق خودش وزن وبچش پامال بشه.ناله ونفرین بد تاوانی داره
تشکل های کازگری در شرکت های بزرگ مثل نقت و نیرو و...از نگاه مدیران مربوطه یعنی اقدام علیه امنیت ملی و متعاقبا اخراج کارگران در حقیقت کارگر از نگاه مدیران دولتی یعنی برده و در برده داری جای برای اعتراض وجود ندارد در واقع هر کسی میتواند از نوع زقتار دولت به این مسئله پی ببرد
اگر دولت میخواد حمایت کنه لطف کنه از جامعه کارگری مالیات نگیرهچون حقوق انها زیر ۴ تومان است کسی که حقوقش بالای ۴ تومن میرسه با اضافه کار است کارگر ازجونش مایه میزاره
طوری میگن باید افزایش حقوق کارگران باید کارشناسی شده انجام شود انگار افزایش قیمت ها و اجاره بها و قیمت سوخت کارشناسی شده افزایش پیدا میکنه
هرسال همین مسخره بازی هست اخرش نتیجه نداره از ریشه مشکل داره اینجا
حکم قتل عام کارگرا را بدین ما راضی تریم
هر سال زجر کشمون نکنید
ایرانی که مسؤلین ما زندگی میکنن جای دیگست فکر کنم..چون اگه توی ایران ما زندگی میکردن میدین که باحقوق کارگری نمیشه هزینه های سرسام آور زندگی رو داد ....
پایین ترین دستمزد برای کارگر در دنیا به نام ایران . سه دلار در روز .
بیست ساله دارم شب و روز کار میکنم ولی همیشه شرمنده زن و بچه بودم همیشه در حسرت همه چی. این بود شعار انقلاب اسلامی این بود عدالت علی اونهای که اول انقلاب با دست خالی آمدن و الان میلیاردها تومان پول و کارخانه و ماشین ووووو از کجا آوردن اگه به کار کردن باشه که من شب و روز کار میکنم امیدم فقط به اون بالای هست اگه خلاف میکردم که خیلی راحت میتونم این کارو کنم الان من هم میلیاردر بودم ولی راه درست رو رفتم و شرمنده زن و بچه شدم راه درست ینی خفت و خاری و حسرت همه چی
آخه شما مسولئن محترم یه شب با خودتون فکر نمیکنید یه کارگر با دوسه میلیون چطور یه ماه زندگیشو بچرخونه وقتی توی قشر کارگر باشی اول اینکه مستاجری دوم اینکه تمام هزینه هات درمقابل طبقه مرفع چند برابر است حالا ماشین هم تو سر مسولین بخور ما دیگه کم کم زنده بودن رو از دست نیدهیم واقعا شماها فقط یه برنامه ریزی داشته باشید نصف حقوقتون کنار بگذارید واسه اجاره حالا قسط هاتونم هیچ فکر نداشته باشی که توی این شرایط غیر ممکنه قسط نداشته باشی ببینم میتونی فقط یه ماه خودتون راه ببری بعد ببینید یه کارگر زحمت کش تمام سال رو چطور میگذرونه ....
نظرما واقعا اهمیت داره مثل این میمونه داری میخ میکوبی به تیرآهن نظرنظرنظرآخرسرهم اگه این بی عدالتی مارو نکشه صددرصداین نظرهای بیهوده و تکراری مارومیکشه آنچیزکه عیان هست چه حاجت به بیان هست
چرا باعجز و ناله التماس می کنید زشته برای رهبری نامه بنویسیم درست می شه
سلام چرا باید کسی بیاد و کاری نکنه 52میلیون بگیره بعد کارگر بیاد با حقوق 2تومن ماه شو سر کنه مگه هدف یکسان سازی همه مردم نبود یعنی باید برگردیم به گذشته ؟؟؟
ماشالا تا دولت مونده دیگه حقوقی برای کارگر نمونه مسئولین کمتر حقوق بگیرن وبه حقوق کارگر اضافه کنه ولی مسئولین فقط به فکر خانواده خودشون هستش ولی درروی پاشنه نمیچرخه ی روز نوبت ما هم میشه
کارگران اگه باهم اعتصاب کنند و کارخانه هارو تعطیل کنند همه چی درست میشه گیرم بخاطر قسط و قرض زندان بریم تا کی سواری می‌دیم به سرمایه دار از جوانی من و تو استفاده چندتا کارخانه میخرند یه پاداش هم بهمون نمی‌دن برنج بارمان میکنند موقع تقسیم کردن کاه میریزن جلومون جوان ها رو درگیر قسط میکنند اول زندگی که صداش در نیاد
سی سال توی کشور دیگه کار میکردیم الان بهترین زندگی رو فراهم کرده بودیم .تا میخوان چیزی رو گران کنند کشورهای دیگه رو مثال میزن یکبار نشد بگن دستمزد کارگران کشورهای دیگه 7هزار دلار پس دستمزد کارگری خودمان رو هم افزایش بدیم
چه کسی بردست کارگر بوسه زد حالا چه کسی برپول کارگربوسه می زند وتوجیب میزند خدایا خودت برکارگر وفرزندانشان صبوری عنایت کن مطمعن باش که حق کارگربرایشان زندگی باارامش می اورد جمع کن شاید خیلی زود برایتان دیرشود
صدای ما کارگران هرگز ب جای نمیرسه
یعنی خبری از کاهش قیمت ها نیست به جای افزایش دستمزد قیمت ها را پایین بیاورید یا حداقل ثابت نگه دارید بیشتر به نفع کارگر است
کسی که حداقل حقوق نمیگیره نمیتونه نماینده قشر کارگر جامعه باشه. کل ساختار باید طوری تنظیم بشه که حقوق کارگر بتونه زندگی مناسبی واسش تعیین بشه ......
رای بدین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار