بازدید 7993

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر گفت: حریق از صبح چهارشنبه در منطقه نهر رودبار مشرف به روستای بین و برکن واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی کجور آغاز شد ماموران در حال اطفا هستند.
کد خبر: ۱۰۳۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷ 18 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: از صبح چهارشنبه آتش‌سوزی در منطقه نهر رودبار واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی کجور نوشهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: حریق از صبج چهارشنبه در منطقه نهر رودبار مشرف به روستای بین و برکن واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی کجور آغاز شد که بلافاصله ماموران یگان محیط زیست نوشهر به منطقه اعزام شدند.

سلطانی اضافه کرد: به‌دلیل وزش باد گرم در منطقه حجم آتش‌سوزی گسترده شده و در حال حاضر علاوه بر ماموران یگان حفاطت محیط زیست شهرستان نوشهر، یگان حفاظت منابع طبیعی و گروه‌های مردمی نیز در منطقه حضور دارند و در حال اطفا حریق هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر با اشاره به شیب زیاد منطقه حریق که از برگ درختان پوشیده شده گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی و وزش باد شدید، مهار آتش بسیار سخت است.

این مسؤول عامل آتش‌سوزی را در حال بررسی دانست و پوشش گیاهی منطقه را جنگلی انبوه از گونه‌های درختان راش و بلوط عنوان کرد و گفت: همچنین چهارشنبه شب نیز آتش‌سوزی در جنگل‌های روستای پارت کلا بخش دودانگه ساری که از ساعت ۲۳ گذشته شروع شده بود، با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری ماموران اجرایی منابع طبیعی، در ساعت ۵ صبح به‌طور کامل اطفا شد.

* سوختن حدود ۲ هکتار از اراضی جنگلی

به گفته عباس زارع رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری حدود ۲ هکتار از اراضی جنگلی این حوزه نیز دچار حریق شد.

وی گفت: عامل این آتش‌سوزی، انسانی و شناسایی متخلف یا متخلفان با جدیت در حال پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری با اشاره به افزایش دما و وزش باد‌های گرم در استان از شهروندان خواست تا از روشن کردن آتش در جنگل‌ها، مزارع و مراتع خودداری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر