بازدید 65470
۷

زلزله ۵.۶ ریشتری، یاسوج و سی‌سخت را لرزاند

حوالی ساعت ۲۲، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، مرز استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد در حوالی سی‌سخت را لرزاند و موجب وحشت مردم و حضور ایشان در کوچه‌ها و معابر شد؛ زلزله‌ای که در برخی شهر‌های مجاور نیز احساس شد.
کد خبر: ۱۰۳۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 17 February 2021
تابناک اجتماعیزلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر مرز استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد در حوالی سی‌سخت را لرزاند.

به گزارش «تابناک»؛ حوالی ساعت ۲۲، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر مرز استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد در حوالی سی‌سخت را لرزاند و موجب وحشت مردم و حضور ایشان در کوچه‌ها و معابر شد؛ زلزله‌ای که در برخی شهر‌های مجاور نیز احساس شده است.

آن گونه که مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرده، این زلزله در ساعت ۲۲:۰۵:۳۵ به وقوع پیوسته و کانون آن در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در طول جغرافیایی طول جغرافیایی: ۵۱.۵۷ و عرض جغرافیایی: ۳۰.۸۹ واقع بوده است.
 
نزدیک‌ترین شهر‌ها به کانون زلزله، «سی سخت» در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰ کیلومتر فاصله، «کمه» در استان اصفهان با ۱۹ کیلومتر فاصله و «یاسوج»، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با ۲۴ کیلومتر فاصله بوده است. بعد از یاسوج، نزدیک‌ترین مرکز استان به کانون این زلزله، شیراز است که ۱۶۹ کیلومتر با آن فاصله دارد.

اخبار تکمیلی در این خصوص پیش رویتان قرار دارد؛
 
زلزله سی‌سخت بدون تلفات جانی
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۸:۰۸

کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: خوشبختانه زلزله شب گذشته در شهر سی‌سخت تلفات جانی نداشته است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران را در شهر سی‌سخت تشکیل خواهیم داد تا به ارزیابی میزان خسارت‌ها پرداخته شود افزود: در حال حاضر آب و برق و گاز این شهر مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که از روستاها چه خبری دارید و آیا مشکل جدی وجود دارد؟، گفت: در روستاها نیز زلزله خرابی‌هایی به بار آورده اما خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم.

افزایش مصدومان زلزله به چهل تن
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۲:۳۰

رئیس دانشگاه علوپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مصدومان زلزله به 40 نفر رسید.

اردوگاه موقت در سی‌سخت راه‌اندازی می‌شود
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۲:۲۰

سین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هماهنگی و تماس با مدیریت بحران کشور، سازمان هلال احمر و استان های معین، اظهار کرد: مجموعه مدیریت بحران استان، سپاه، بسیج، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و ...از ساعات اولیه پای کار هستند‌ و خدمات‌رسانی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به محض آگاهی از وقوع زلزله شورای تامین و مدیریت بحران به سمت شهر سی سخت اعزام شدند، گفت: ورودی‌های شهر سی سخت توسط تیم‌های ارزیاب کنترل شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تیم های ارزیاب و امدادی برای امداد رسانی در منطقه حضور فعال دارند، بیان کرد: اردوگاه موقت با همه امکانات در این شهر در حال راه‌اندازی است. این اردوگاه ها برای حضور خانواد‌ه‌هایی که نگران پس لرزه‌ها هستند پیش بینی شده است.

سپاه استان در خدمت زلزله زدگان
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۲:۱۰

سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان گفت: تمام امکانات بسیج و سپاه استان در نقاط زلزله زده مشغول امداد رسانی هستند.

وی افزود: ظرفیت خودرویی سپاه برای هر گونه آوار برداری و نجات آسیب دیدگان در حالت آماده باش کامل هستند.

مردم زلزله‌زده را تنها نگذارید
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۱:۳۵

مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، همتی رئیس جمعیت هلال احمر و قوسیان دبیرکل جمعیت هلال احمر خواستار خدمات دهی مناسب، به موقع و سریع به زلزله‌زگان شد.

وی با اشاره به اینکه بنا به گزارش‌های دریافتی مردم از منزل خارج شده‌اند و بدون شک شب سرد و سختی را خواهند داشت، ادامه داد: خسارت وارده به بخش‌های مختلف از جمله منازل مسکونی توسط مسئولان و متولیان امر ارزیابی شود.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از امدادگران هلال احمر، تکنسین اورژانس 115، نیروهای آتش نشانی و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد بحران، افزود: هلال احمر برای وارد کردن اقلام و کالاهای مورد نیاز احتمالی تدبیری بیندیشد.

شمار مصدومان به ۳۶ تن رسید
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۱:۰۷

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت وگو با فارس درباره آخرین جزئیات زمین لرزه در استان های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان اظهار داشت: این حادثه تا کنون ۳۶ مصدوم داشته است که مصدومیت آن‌ها به دلیل از ترس و فرار از حادثه بوده است.

وی عنوان کرد: مرکز بهداشت شهر سی سخت به دلیل زمین لرزه آسیب دیده است. همچنین شاهد ترک خوردگی جزیی دیوار منازل 47 واحد مسکونی در بخش پادنا شهرستان سمیرم هستیم. برق شهرستان دنا که به دلیل زمین لرزه قطع شده بود وصل شده است. همه مراکز درمانی، بهداشتی و اورژانس در شهرستان سمیرم و شهرستان های معین در آماده باش کامل به سر می برند.

توصیه به مردم زلزله زده
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۱:۰۰

پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ارسال یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به سی سخت خبر داد و گفت: چهار دستگاه آمبولانس جهت استقرار و سه دستگاه آمبولانس برای ارزیابی و آماده باش صد در صدی نیروهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ و نیز تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع برای بررسی وضعیت به محل اعزام شدند.

وی افزود: همه نیروهای امدادی و درمانی هم اکنون در آمادگی کامل بوده و اقدامات لازم صورت پذیرفته است. این نیروها تا پایدار شدن وضعیت، در حالت آماده باش خواهد ماند.

یزدان پناه تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود که در صورت وقوع زمین‌لرزه، خونسردی خود را حفظ کرده و از دویدن به هنگام زلزله جدا پرهیز کنند، مواظب کودکان و افراد مسن باشند و از خوابیدن یا نشستن زیر پنجره‌های شیشه‌ایی خودداری کنند.

تعداد مصدومان به 25 نفر رسید
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۴۵

بهمن چراغ سحر، معاون پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۵ نفر زخمی سطحی این زمین لرزه داشته که دو نفری که وضعیت وخیم داشتند به بیمارستان یاسوج اعزام شدند.

وی افزود: ۷ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه زلرله زده سی سخت اعزام شده است. همچنین پنج دستگاه خودرو کمک دار و ۳ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده برای کمک به امداد رسانی اعزام شدند.

معاون پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دو کامیون حامل پتو، چادر، مواد غذایی، نایلون، و والور به مناطق زلزله زده سی سخت اعزام شده و هم چنین دو کامیون دیگر در حال بارگیری است.

زلزله‌ی سی‌سخت تلفات انسانی نداشت
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۲۱

دکتر همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از مسئولین خانه های هلال در شهرستان دنا، شهر سی سخت و روستاه‌های اطراف تا این لحظه گزارشی مبنی بر وجود تلفات انسانی اعلام نشده است.

وی افزود:بیشتر مصدومین سرپایی درمان و چندین نفر هم برای ادامه درمان به بیمارستان یاسوج اعزام شدند. همچنین محموله های امدادی از جمله چادر در حال ارسال به سی سخت است.

سی سخت عصر امروز هم لرزیده بود!
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۱۶

در میان زلزله های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، یک نکته عجیب و جالب توجه به چشم می‌خورد؛ اینکه امروز عصر حوالی ساعت هفده هم سی سخت لرزیده است. زمین لرزه ای با بزرگی 2.8 ریشتر در مقیاس ریشتر که تقریبا در همان طول و عرض جغرافیایی به وقوع پیوسته که کانون زلزله 5.6 ریشتری امشب در این منطقه بوده است!

زلزله ۵.۶ ریشتری یاسوج و سی‌سخت را لرزاند

آماده باش جمعیت هلال احمر ۴ استان
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰

در پی زلزله ۵.۶ ریشتری شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: دستورات لازم به ۴ استان کهگیلویه و بویراحمد-چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس داده شد؛ در حال حاضر علاوه بر اعزام تیم‌های ارزیابی و امدادی به کانون زلزله، هر ۴ استان در حالت آماده باش کامل به سر میبرند، همچنین چادر و اقلام امدادی آماده شده و به مناطق زلزله‌زده ارسال خواهد شد.

همتی در در خصوص میزان خسارت احتمالی گفت: تاکنون خسارت جانی از زلزله ۵.۶ ریشتری سی‌سخت گزارش نشده است اما آب و برق منطقه قطع شده است و تیم‌های ارزیاب اعزام شدند.

آب و برق سی سخت وصل شد اما هوا...
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۳:۳۰

بر اساس گزارش‌های رسیده از سی سخت، آب، برق و گاز در این شهر وصل شده و همچنین نیروهای انتظامی نیز از حاکم بودن امنیت در این خطه خبر می‌دهند، اما بارش باران نسبتا شدید و برودت هوا موجب بروز نگرانی هایی شده است، چراکه مردم از وقوع پس لرزه ها نگرانند و حضور در کوچه ها و معابر هم برایشان دشوار است.

مجروحیت 10 نفر تاکنون
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۳:۰۱

خالدی سخنگوی اورژانس نیز با بیان اینکه پس از وقوع زلزله 5.6 ریشتری سی‌سخت 10 نفر به علت ترس هنگام فرار مجروح شده‌اند، گفت: در حال حاضر به اصفهان، کاشان و شهرکرد برای اعزام آمبولانس آماده‌باش اعلام کرده‌ایم.

ویدئو: خسارات وارده به یک منزل مسکونی در سی‌سخت
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید : 5618
اعلام آماده باش به استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و فارس
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۲:۴۵

سیدامان‌اله جهان‌بین، ‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آب و برق منطقه قطع شده، به تسنیم گفت: پس از وقوع این زمین لرزه بلافاصله تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شدند. تیم‌های ارزیاب اکنون در حال ارزیابی منطقه هستند ولی تاکنون گزارشی از تلفات جانی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستورات لازم را صادر کرده، افزود: هم اکنون ‌معاون عمرانی استاندار در حال اعزام به ‌منطقه است.

جهان بین در ادامه از آماده‌باش استان خبر داد و تاکید کرد: هماهنگی‌ با استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و فارس برای پشتیبانی‌های احتمالی صورت گرفته است و به دهیاران اعلام کرده‌ایم گزارش‌های لازم را سریعا اعلام کنند.‌

سی سخت در خاموشی فرو رفته است
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۲:۴۰

عبدالحمید پناهی، فرماندار شهرستان دنا در گفت‌وگو با تسنیم از قطع برق شهر سی سخت خبر داد و گفت: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز اطلاع دقیقی از روستاها نداریم، افزود: بدون شک خسارات زیادی به منازل از جمله ترک‌خوردگی داشته‌ایم.

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۲:۳۸
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
تهران آماده باش
نتیجه دوری آزاد و مال پرستی و و عدم ترحم به همدیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
خوبی داداش قرصاتو خوردی؟
مردم بیایم به سی سخت کمک کنیم
خدایا روزهای سختی میگذارنیم خودت کمک حالمان باش
آه ای سرزمینم، پاره پاره وطنم.......
دیگر فریب هم به سرابم نمیبرد
ما بسیجی ها آماده کمک هستیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر