بازدید 6876

هدف سفر مدیر کل آژانس به ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای سفر مدیر کل این سازمان به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایران را تایید و اعلام کرد که هدف از این سفر رایزنی درباره بازرسی‌های آژانس در این کشور است.
کد خبر: ۱۰۳۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 17 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به سفر «رافائل گروسی» مدیر کل این سازمان به تهران اعلام کرد که هدف از این سفر دستیابی به راه حل‌هایی برای ادامه رژیم بازرسی‌های اصلی است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس روز چهارشنبه تایید کرد که رافائل گروسی روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد تا درباره حصول یک توافق در زمینه چگونگی انجام اقدامات بازرسان آژانس در راستای کاهش تعهدات ایران ذیل برجام رایزنی کند.

در بیانیه آژانس در این زمینه آمده است؛ دبیرکل این سازمان برای مذاکره با مقامات ارشد ایران برای دستیابی به راه حلی برای فعالیت‌های راستی آزمایی بازرسان آژانس در این کشور به تهران سفر خواهد کرد.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره سفر مدیرکل آژانس به تهران اعلام کرد که گروسی روز شنبه (دوم اسفند ماه) به تهران سفر می‌کند.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: این سفر به درخواست مدیرکل آژانس و به منظور گفتگو‌های فنی با سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص چگونگی اجرای مفاد نامه ۲۷ بهمن ماه ایران به آژانس و ماده ۶ قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی و نحوه ادامه همکاری‌های دو طرف در چارچوب ترتیبات و تحولات جدید، انجام می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل