بازدید 6051

واکنش وزارت خارجه عراق به حمله راکتی اربیل

وزارت خارجه عراق گفت که تحقیقات درباره حمله شب گذشته اربیل توسط کمیته مشترکی از دولت فدرال بغداد و دولت منطقه کردستان عراق ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱ 17 February 2021
واکنش وزارت خارجه عراق به حمله راکتی اربیل
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه عراق به حادثه حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه عراق عملیات تروریستی روز دوشنبه علیه فرودگاه اربیل و مواضع نزدیک کنسولگری‌های دیپلماتیک در آنجا را محکوم و تاکید می‌کنیم که دولت عراق همه راه‌ها برای مبارزه با بقایای تروریسم در هر شکل و عنوانی را به کار می‌گیرد و مصمم است که به جنگ علیه این گروه‌ها ادامه دهد».

وزارت خارجه عراق ضمن تشکر از آنچه همبستگی بین المللی با ملت عراق در این حادثه خواند، گفت: «تحقیقات از سوی کمیته‌ای مشترک از طرف‌های امنیتی دولت فدرال و دولت منطقه کردستان عراق ادامه دارد».
در این بیانیه تاکید شده است که دولت عراق همه اقدامات برای مجازات عاملان ارتکاب چنین اقداماتی و تحویل آن به دستگاه عدالت را به کار خواهد گرفت.

منابع عراقی، شامگاه روز گذشته، از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل در شمال عراق خبر دادند که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در این خصوص گزارش داد، راکت‌ها یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه راه هدف قرار داده‌اند.

ساعاتی پس از انتشار خبر حمله راکتی دیشب، گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله یادشده را برعهده گرفت.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش نیز پس از این حمله راکتی اعلام کرد که یک پیمانکار غیر‌آمریکایی در این حادثه کشته شده است و پنج تن از جمله یک سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند؛ اما سپس اعلام شد که علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار غیر آمریکایی، نُه نفر در این حمله زخمی شده‌اند.

بیانیه ائتلاف آمریکایی در حالی صادر شد که برخی منابع آمریکایی گزارش دادند که چهار راکت به پایگاه تحت فرمان آمریکا در فرودگاه اربیل اصابت کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان