بازدید 8692
۳

در حمله راکتی اربیل ۷ نفر کشته یا زخمی شدند

سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق خبر داد که در جریان حمله راکتی به پایگاه آمریکا در اربیل، یک نظامی آمریکایی مجروح شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۸ 16 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ائتلاف آمریکایی در عراق بامداد سه‌شنبه خبر داد که در جریان حمله راکتی به اربیل، حداقل ۷ نفر کشته یا زخمی شدند.

سرهنگ «وین ماروتو» سخنگوی نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق، در توئیتر نوشت: «گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که حمله غیرمستقیم به نیرو‌های ائتلاف در اربیل انجام شده است. ۱ پیمانکار کشته شده، ۵ پیمانکار مجروح و ۱ نظامی آمریکایی نیز آسیب دیده است».

ماروتو همچنین گفت که باید منتظر اطلاعات و جزئیات بیشتر از این حادثه باشند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» نیز در خبری اختصاصی به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که در جریان عملیات راکتی علیه پایگاه آمریکایی در اربیل، یک فروند هواپیمای «سوپر کِی‌اِن‌سی ۳۵۰» متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آسیب جدی دیده و یک فروند پهپاد «ام‌کیو ۱سی» نابود شده است.

این منبع در گفتگو با صابرین‌نیوز، از انتقال یک گروهبان‌یکم که تکه‌تکه شده بود با بالگرد امداد به پایگاه عین‌الاسد خبر داد.

پیش از این، گروه عراقی تازه تأسیس «سرایا اولیاء الدم» با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت. (جزئیات بیشتر)

این گروه توضیح داد که با ۲۴ فروند موشک، پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل را هدف قرار داده و وعده داد که عملیات‌های بیشتری علیه اشغالگران آمریکایی حاضر در منطقه کردستان عراق انجام خواهد شد.

شامگاه دوشنبه بود که منابع خبری گزارش دادند که فرودگاه بین‌المللی اربیل و یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، راکت‌ها یک پایگاه را که نیرو‌های تحت فرمان آمریکا در آن مستقر هستند، هدف قرار داده‌اند.

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود در عراق نوشت که آژیر‌های خطر در کنسولگری آمریکا پس از هدف قرار گرفتن فرودگاه به صدا درآمده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ترامپ رفت و موش‌ها از سوراخ در آومدن. اینام میدونن از بایدن احمق کاری بر نمیاد
بالاخره امریکارو وادر می کنند به تهدافی در عراق حمله کند خدا ازشون‌ نگذره که نمیخوان‌مردم‌ایران‌ومنطقه ترام زندگی کنن
آغاز تجزیه عراق
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل