بازدید 6417

حاج‌رضایی: نامزدی کریمی در انتخابات، فریاد مظلومیت فوتبال است

قانون من در آوردی وضع کردند و سطح تحصیلات تعیین کردند. آقایان هم قانون‌گذار و هم مجری قانون بودند و نمی‌گذاشتند جامعه فوتبال ورود کند.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 15 February 2021

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال و مربی تیم ملی در دهه ۷۰ شمسی، درباره شانس علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: به نظرم کاندیدا شدن کریمی یک پیام است و درباره انتخاب شدن یا نشدنش فکر نمی‌کنم. به هر حال این موضوع یک پیام از سوی جامعه فوتبال است که آقایان محترم که تصمیم گیرنده هستند اهالی فوتبال را فراموش کردند و کریمی نماد فوتبال مظلوم است. آقایان همه راه‌ها را برای اهالی فوتبال بسته اند، در حالی که فوتبالی‌ها باید در انتخابات شرکت کنند. به طور مثال قانونی گذاشتند که اگر ۱۰ سال سابقه کار نداشته باشید نمی‌توانید در انتخابات شرکت کنید و قانون من در آوردی وضع کردند و سطح تحصیلات تعیین کردند. آقایان هم قانون‌گذار و هم مجری قانون بودند و نمی‌گذاشتند جامعه فوتبال ورود کند.

به گزارش تابناک ورزشی، دستیار تیم ملی در دوران سرمربیگری علی پروین ادامه داد: جامعه فوتبال باید در فدراسیون فوتبال نماینده داشته باشد و به طور حتم لازم نیست که یک چهره فوتبالی رئیس فدراسیون فوتبال شود. در دوره ریاست دادکان شاهد بودیم که فوتبال کشورمان مستقل بود، اما با اصلاحاتی که از سوی فیفا صورت گرفت خوشبختانه علی کریمی از فیلتر صلاحیت هم عبور کرد. به هر حال علی کریمی با آن سابقه خوبش در فوتبال، اخلاقش و موضع گیری اش در قبال ناهنجاری‌های جامعه باید صلاحیتش تایید می‌شد. من نمی‌دانم شانس کریمی برای انتخاب شدن چقدر است، اما همین که در انتخابات حضور پیدا کرد فریاد مظلومیت جامعه فوتبال بود.

حاج‌رضایی: نامزدی کریمی در انتخابات، فریاد مظلومیت فوتبال است

حاج رضایی گفت: من اکثر این آقایانی که در فوتبال حضور دارند را نمی‌شناسم و آن‌ها کجای فوتبال بودند. من نمی‌خواهم سرزنش کنم بلکه آن‌ها می‌توانستند جا‌های دیگر خدمت کنند و در فوتبال حضور نداشتند.

حضور نداشتن تاج و کفاشیان در انتخابات اتفاق خوبی است
کارشناس فوتبال درباره تایید نشدن صلاحیت بهاروند و سرمایه گذاری آجرلو، عزیزی خادم وکیومرث هاشمی در انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: به هر حال ۴ نفر کاندیدا هستند و بهاروند هم کنار گذاشته شد. انتخاب شدن یکی از این افراد بستگی به جلب رضایت اعضای مجمع دارد. من نمی‌توانم بگویم کدامیک از این افراد برنده می‌شوند و برنامه هایشان را ندیدم. به هر حال وضعیت انتخابات روز ۱۰ اسفند ماه مشخص می‌شود و اتفاق خوبی افتاده است که دیگر از آن ۲ نفر رئیس فدراسیون فوتبال سابق خبری نیست.

امیدوارم رئیس جدید فدراسیون فوتبال نابسمانی را کاهش دهد
حاج رضایی بیان کرد: امیدوارم در روز ۱۰ اسفند گام خوبی در انتخابات صورت برداشته شود و کسی که به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شود ما را به سمت و سویی ببرد که حقمان است. همچنین رئیس جدید نابسمانی در فوتبال را نه به طور کامل از بین ببرد بلکه کاهش دهد و به حقمان در آسیا و جهان برسیم.

حاج رضایی درباره اینکه برخورد با تاج و کفاشیان در مورد پرونده ویلموتس صورت نگرفت، گفت: من دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کردم و بخش حقوقی هر فدراسیونی که وکلای طراز اولی در آن حضور دارند، قرارداد‌ها را تنظیم می‌کنند. من طبق اطلاعات رسانه‌ای فقط می‌دانم که ۸ نفر از آقایان قرارداد ویلموتس را امضا کردند و هیچ کدام هم قرارداد فاجعه آمیز را گردن نمی‌گیرند. در همان ابتدا سر و صدایی صورت گرفت و مسئولان و نهاد‌های اجرایی این موضوع را بررسی کردند، اما بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد. ما اکنون نمی‌دانیم این مسئله بایگانی شده یا در دست بررسی است و خیلی از سوالات در ذهن ما وجود دارد. با توجه به اینکه شفافیت در فوتبال ما وجود ندارد به همین علت جامعه فوتبال و مردم آگاهی ندارند.

حاج‌رضایی: نامزدی کریمی در انتخابات، فریاد مظلومیت فوتبال است

پرونده ویلموتس فاجعه ملی محسوب می شود
او افزود: در حالی باید پول سنگین به فردی داده شود که ما در بدترین شرایط اقتصادی قرار داریم که این تناقض، آدم را آتش می‌زند. اکثریت مردم به نان شب محتاج هستند و مسئولان فوتبال میلیارد‌ها تومان را به کسی بخشیدند که ۲ شکست برابر ۲ تیم متوسط آسیایی برای فوتبال کشورمان به ارمغان آورد. همچنین مسببان این موضوع را رها کردند و اطلاعاتی را در این باره به مردم نمی‌گویند. زمانی که پرونده ویلموتس فاش شد به عنوان فاجعه ملی از آن یاد کردند، چون فاجعه فقط زلزله و سیل نیست. مبلغ قرارداد ویلموتس فاجعه است و در این شرایط اقتصادی حقوق مردم را ۲ دستی در اختیار فردی قرار بدهیم که هیچ کاری نکرده است. آقایان به چه حقی قرارداد را امضا کردند و حقوق مردم را به ویلموتس بخشیدند. من نمی‌دانم این پرونده در چه مرحله‌ای است و امیدوارم مسئولان شفاف سازی کنند و قانون با این افراد برخورد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل