بازدید 20222

آغاز رزمايش پاکستان با مشارکت چين،روسيه و آمريکا

با مشارکت چین، روسیه و آمریکا و با نظارت ۴۵ کشور، رزمایش دریایی، زیر نظر کشور پاکستان در دریای عرب و اقیانوس هند آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 14 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ با مشارکت چین، روسیه و آمریکا و با نظارت ۴۵ کشور، رزمایش مشترک دریایی، زیر نظر کشور پاکستان در دریای عرب و اقیانوس هند آغاز شد.
پیام این رزمایش که با نام امنیت است مقابله با دزدان دریایی و حفاظت از امنیت دریای عرب و اقیانوس هند اعلام شده است.

بکر یونس خبرنگار المیادین در گزارشی از پاکستان این رزمایش را نهمین دوره از رزمایش‌های مشابه پاکستان در دریای عرب دانست که با مشارکت روسیه، چین و آمریکا در کنار هفت کشوری که هر سال در آن حاضر هستند؛ آغاز شد. ضمن اینکه ۴۵ کشور نيز به عنوان عضو ناظر در آن حضور دارند.

علی مهر سردبیر روزنامه پرایم نیوز پاکستان به المیادین گفت روسیه بالاخره تصمیم گرفت پاکستان را در زمره گستره منطقه‌ای خود قرار دهد. قبل از این روسیه تردید داشت، اما وقتی دید هند به طور کامل در اردوی منطقه‌ای آمریکا جای گرفته است، تصمیم گرفت با پاکستان باشد.

این رزمایش که یک روز پس از آزمایش موشکی پاکستان آغاز شد، پیام‌های متفاوتی در بر دارد.

صوفیا صدیقی روزنامه نگار پاکستانی و از سردبیران رادیو پاکستان به المیادین گفت ۴۵ کشور در رزمایش حاضرند و این پیام بزرگی برای هند محسوب می‌شود، پیامی که می‌گوید پاکستان کشوری منزوی نیست، چون راهبرد هند انزوای پاکستان و جدا کردن این کشور از دیگر کشور‌های جهان است.

رزمایش دریایی امنیت، از سال ۲۰۰۷ ميلادي و با مشارکت بین المللی، زیر نظر پاکستان آغاز شد، در این رزمایش، مدرن‌ترین تسلیحات دریایی به کار گرفته می‌شود و در آن روند مقابله با دزدان دریایی و حوادث طبیعی علیه کشتی‌ها در دریای عرب و اقیانوس هند تمرین می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل