بازدید 21665
آخرین تحولات خاورمیانه

تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه/ دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه / درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده/ دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل

تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه، دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه، درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده، دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل و تحرکات مشکوک آمریکا در مرز عراق و سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲ 14 February 2021

تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه/ دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه/ درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده/ دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه، دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه، درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده، دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل و تحرکات مشکوک آمریکا در مرز عراق و سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه

جنبش مقاومتی النجباء عراق با صدور بیانیه‎ای به نظامیان ترکیه درباره طرح عملیات نظامی در منطقه نینوی هشدار داد و اعلام کرد: نظامیان اشغالگر ترکیه از وضعیت نظامیان آمریکایی که از نظر تعداد و تجهیزات از آنها قویتر هستند، عبرت بگیرند.

در این بیانیه تاکید شده است: نیروهای اشغالگر ترکیه قبل از هرگونه اقدام حساب نشده‌ای، بار دیگر عزم خود برای اجرای چنین عملیاتی را بررسی کنند.

تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه/ دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه/ درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده/ دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل

جنبش النجباء عراق در پایان آورده است: طرح عملیات ارتش ترکیه در منطقه نینوی به دلیل ضعف مواضع دولت عراق مطرح شده است.

دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در بغداد در جریان دیدار با نزار خیر الله، قائم مقام وزارت خارجه عراق دعوتنامه رسمی برای حضور بغداد به عنوان عضو ناظر در گفت‌وگوهای روند آستانه را تقدیم خیرالله کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف در جریان این دیدار درباره برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه/ دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه/ درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده/ دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل

طبق این بیانیه، دو طرف همچنین درباره نزدیک شدن دیدگاه‌های دو کشور درباره راه حل بحران سوریه و ضرورت ایجاد یک راه حل سیاسی برای این بحران گفت‌وگو کردند.

نشست آتی اجلاس بین­‌المللی سوریه در چارچوب روند آستانه در سوچی در تاریخ ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده

فعالان حقوقی، سیاستمداران و شخصیت‌ها و پژوهشگران عربی و بین المللی خواهان آزادی سلمان العوده، مبلغ مشهور عربستانی شدند و سکوت جهان اسلام و غرب در قبال بازداشت وی را محکوم کردند.

به گزارش سایت روزنامه عربی۲۱، جمعه نشست مجازی با عنوان "اصلاح‌گران معاصر..سلمان العوده الگو است" با مشارکت ۳۴ شخصیت از کشورهای مختلف آغاز شد.

این نشست دو روز به طول می‌انجامد. یک موسسه مستقل در واشنگتن که مسئول سازماندهی این نشست است، هدف از آن را حمایت از پژوهش‌ها و فعالیت حقوقی در جهان عربی به ویژه عربستان می داند.

المنصف المرزوقی، رئیس‌جمهور اسبق تونس در این نشست گفت: اصلاح‌گران نصیحت‌هایی به حکام می‌کنند اما حکام به جای گوش دادن آن‌ها را به زندان می‌اندازند. سلمان العوده و بقیه زندانیان سیاسی در عربستان را آزاد کنید و به نصیحت‌های آن‌ها گوش دهید.

وی گفت: وضعیت فاجعه‌بار جهان عربی نتیجه گوش ندادن به اصلاح‌گرانی مثل سلمان العوده است. العوده و همراهان او را فراموش و رها نمی‌کنیم.

سارا لی ویتسون، مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر نیز گفت، دولت عربستان اتهامات تروریسم را علیه کسی به کار می‌گیرد که خواهان اصلاحات، تغییر و صلح است. 

وی خواهان زیر نظر گرفتن مسئولان دولتی شد که در محاکمه سلمان العوده نقش دارند.

ویتسون گفت: از جمله این مسئولان معاونان دادستانی و بازپرسانی هستند که العوده را متهم کرده‌اند. همچنین قضات و نگهبانان زندان‌ها در این مسئله نقش دارند. این‌ها افرادی هستند که دولت برای اجرای عملیات سرکوب به آن‌ها تکیه می‌کند.

آدم کوجل، معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر گفت: وضعیت حقوق بشر در عربستان نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر به ویژه در حوزه حقوق مدنی یا سیاسی وخیم شده است. میزان ظلم در این کشور در سه سال اخیر بی سابقه بوده است. تعداد زیادی از علما، مفکرین، روشنفکران، اقتصاددانان و فعالان در زمینه حقوق زنان بازداشت شده‌اند.

تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه/ دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه/ درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده/ دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل

وی گفت: عربستان تلاش می‌کند از طریق انکار تمام حقوق مدنی و سیاسی و نشان دادن کشور به عنوان کشوری پیشرفته و مدرن از طریق اصلاحات اجتماعی و فرهنگی محدود روش امارات را برود.

دانا احمد، پژوهشگر عربستانی عضو عفو بین الملل گفت: دادگاه کیفری سعودی که العوده در آنجا محاکمه می‌شود ابزار خوبی برای سرکوب دولتی است و برخلاف دادگاه‌های دیگر از صلاحیت محاکمه در امور تروریسم برخوردار است. اقداماتی که این دادگاه در پیش می‌گیرد غیرقانونی است. افراد را بدون حکم جلب یا دلیلی بازداشت می‌کنند و اجازه ملاقات با خانواده‌هایشان یا نمایندگان حقوقی‌شان را نمی‌دهند. 

این پژوهشگر عربستانی گفت: از دیگر نقض‌های این دادگاه، گرفتن اعتراف زیر شکنجه است.

سلمی اشرف، مدیر دیده بان حقوق بشر حمایت خود را از حقوق سلمان العوده اعلام و تأکید کرد، العوده در معرض نقض‌های سنگینی از جمله شکنجه و اهمال پزشکی قرار گرفته که موجب از دست دادن نیمی از بینایی و شنوایی‌اش شده است.

جاشوا کوبرا، معاون مدیر موسسه حقوق بشر عدالت گفت: عملیات اعدام در عربستان از ۲۰۱۱ و به ویژه از ۲۰۱۵ با بر تخت نشستن ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان افزایش یافته است اما این افزایش نشان دهنده افزایش جرایم نیست بلکه در راستای کمپین گسترده سرکوب آزادی بیان و مخالفان است.

مضاوی الرشید، استاد دانشکده اقتصاد لندن و جزو مخالفان عربستانی خواهان افزایش آگاهی از رنج و مشکلات العوده و دیگر زندانیان در عربستان شد.

وی گفت: مسئله‌ای که برای ما شوک برانگیز است سکوت جهان اسلام و غرب درباره وضعیت العوده است. به نظر می‌رسد عربستان همگی را ساکت کرده است. خطر العوده برای نظام سعودی از تروریست‌ها بیشتر است.

فرانسوا بورگا، مدیر پژوهش‌ها در مرکز پژوهش‌های علمی ملی فرانسه از اقدامات عربستان علیه العوده و سکوت غربی‌ها و فرانسه ابراز نگرانی کرد.

انیل شیلین، پژوهشگر امور خاورمیانه گفت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سال ۲۰۱۷ سخنرانی درباره "اسلام میانه‌رو" ایراد کرد که جهان و به ویژه آمریکا آن را ستودند؛ اما ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی نشان داد که آن صرفا کمپین روابط عمومی برای مخفی کردن حقیقت بود. 

وی گفت: شخصی مثل سلمان العوده، خواهان دموکراسی و تغییر در نظام است؛ اما او را به گونه‌ای نشان داده‌اند که گویی یک تندروست که باید به زندان بیفتد یا کشته شود. ما از سکوت غرب در قبال وضعیت العوده تعجب می‌کنیم.

عبدالله العوده، پسر سلمان العوده نیز از حاضران در نشست قدردانی کرد و گفت: نظرات مختلف در جلسات بیانگر تنوع در تفکر، ایدئولوژی و منطقه است و این تنوع بزرگترین دلیل برای وحدت و قوی‌ترین پاسخ به دولت عربستان است که مدعی است از مشروعیت برخوردار است، در حالی که پدرم را بازداشت کرده است.

دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل

برای اولین بار از زمان آغاز بحران دیپلماتیک میان عربستان سعودی و قطر سفرای دو کشور در نیویورک با یکدیگر دیدار و درباره تقویت همکاری در مورد مسائل مشترک گفت و گو کردند.

«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل با «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» همتای قطری خود دیدار کرد. دو طرف روز جمعه در دفتر المعلمی در مقر هیات سعودی واقع در سازمان ملل با یکدیگر دیدار و روابط دوجانبه و راهکارهای افزایش همکاری و هماهنگی درباره مسائل مشترک در سازمان ملل را مورد بررسی قرار دادند.

تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه/ دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه/ درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده/ دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل

ابتدای سال جاری میلادی در جریان نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که در عربستان سعودی برگزار شد، حاضران در این نشست از توافق برای پایان دادن به محاصره قطر که توسط چهار کشور عربستان، بحرین امارات و مصر از سال ۲۰۱۷ انجام شده بود، خبر دادند.

تحرکات مشکوک آمریکا در مرز عراق و سوریه

شقیر الاسمر کارشناس امور امنیتی عراقی امروز شنبه از همکاری میان نیروهای عراقی و سوریه در بالاترین سطح از هماهنگی اطلاعاتی خبر داد و به تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز عراق با سوریه اشاره کرد.

وی افزود: عملیات اخیر عراق در نوار مرزی با هماهنگی با نیروهای ارتش سوریه برای رصد تحرکات تروریست‌ها در این مناطق رخ داد. همکاری میان طرفین از طریق اطلاعاتی است که نقش بزرگی در عملیات بازداشت تروریست‌ها و رصد تحرکات آنها و ممانعت از رخنه آنها ایفا می‌کند.

تهدید شدید جنبش نجبا عراق علیه ترکیه/ دعوت روسیه از عراق برای حضور در مذاکرات آستانه/ درخواست شخصیت‌های عربی و بین المللی برای آزادی سلمان العوده/ دیدار سفرای عربستان و قطر در سازمان ملل

الاسمر تاکید کرد: نیروهای سوری اطلاعات لازم را به نیروهای عراقی در این سوی مرز درباره تروریست‌ها می‌دهد.

وی در ادامه گفت: مناطق مرزی سوریه با عراق شاهد تحرکات گسترده و مشکوک نظامیان آمریکایی است و تحرکات تروریست‌ها همواره از سوی نیروهای آمریکایی و با کمک آنها در مناطق تحت اشغال آنها رخ می‌دهد.

الاسمر تاکید کرد: این مناطق به اقدامات امنیتی گسترده نیاز دارد. نیروهای ترکیه در شمال سوریه به همراه نظامیان آمریکایی در راستای بی ثباتی این مناطق حرکت می‌کنند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراقی از ورود کارکنان جدید شرکت‌های امنیتی آمریکایی به پایگاه هوایی عین الأسد در غرب الأنبار خبر داد و بیان کرد طی مدت اخیر پایگاه هوایی عین الأسد در ناحیه البغدادی واقع در منطقه هیت در غرب الأنبار شاهد ورود شمار زیادی از کارکنان شرکت‌های امنیتی آمریکایی بود. عناصر برخی از این شرکت‌ها از سوریه وارد عراق و پایگاه عین الأسد شده‌اند.

این منبع همچنین گفت که نیروهای آمریکایی دفتر صدور مجوز در داخل پایگاه افتتاح کرده و بدون کسب موافقت دولت مرکزی، با ورود شرکت‌های امنیتی موافقت می‌کنند.

پیشتر یک منبع امنیتی از حضور عناصر بزرگ‌ترین شرکت امنیتی آمریکایی «کی بی آر» در پایگاه عین الأسد خبر داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۵
کار ترکیه و اردوغان خائن خیانت به همسایه اش عراق است
شرم بر تورکیه
ننگ بر اردوغان
پاسخ ها
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
جناب ناشناس یعنی تو هیچ حرفی درمورد کارهای تروریستی عربستان سعودی نداری؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
کی خاشقچی منتقد بی خطر را توی اسید انداخت، کی از داعش حمایت می کند؟ کی علیه یمن می جنگد؟ کی پای هرکس و ناکس را به منطقه باز کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
ظاهرا در تلافی دستگیری در فرودگاه استانبول
حالا باید منتظر تهدیدات گروه های مسلح تحت حمایت خودمان
در عراق و سوریه علیه ترکیه باشیم
و البته صورتحساب آنرا هم بپردازیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
حرف مفت نزن جانم
ترکیه از سر قدرت با مشت آهنین تو سر تروریست ها میکوبه. درکش سخت نیست کسی با امنیت ملی کشورش شوخی نداره.
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
ضعف دولت مرکزی عراق و باز گذاشتن دست تروریست های پ ک ک چاره دیگری برای دولت ترکیه باقی نگذاشته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
وقتی کشور همسایه ایت توان مقابه با تروریست ها رو نداره باید وردش بشی. تروریست ها رو نابود کنی و برگردی. همون کری که ایران تو خاک عراق و سوریه کرد. نوبت ترکیه میشه اخ میشه؟ حق داره از کشورزش مقفابل پ ک ک محافظت کنه.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
طمع رسیدن به گاو شیرده همه گرگ را به خاورمیانه کشانده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
مسعولین بی کفایت عراقی باید قدردان ارتش ترکیه باشند
عرضه ندارید خاک امپراطوری عثمانی برگردانید
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
چرت و پرت نگو. ارتش ترکیه برای نابودی تروربست ها وارد خاک عراق شده و کاملا حق داره، همانطور که ایران برای مبارزه با خرابکاران داعشی وارد سرزمین عراق شد . در ضمن، جنبش نجبا خودش یک گروه تروریستی است و حق نداره راجع به امنیت کشور همسایه اظهار نظر بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
این تروریست‌ها را خود ترکیه ساخته تا به بهانه آن خاک سوریه و عراق را اشغال کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
خخه خود ترکیه که تروریست پرور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
ترکیه را هم به سرزمین مادری بر می گردانیم
حواستان راجمع کنید
عراق ارتش ندارد
عراق نفرین شده تاریخ است
عراق با پناه دادن به پ.ک .ک و منافقین و داعش و ......یکی از بدترین کشورهای جهان تا ابد خواهد بود

صدام ملعون و شوروی کمونیست و غرب چه بر سر عراق آوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
ترکیه محور شرارت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
ناشناس 12:57 عین دیپلمات های امریکایی حرف می زنی، همه بد هستند فقط غربی ها خوب هستند.
اگر تورکیه را به حال خودش رها کنند اردوغان کشورگشایی خواهد کرد
امیدوارم اردوغان و طرفدارانش توسط گروههای مردمی عراق تا سالها در باتلاق عراق بمانند و نابود شوند
جنبش های مردمی عراق آبروی ارتش عراق را حفظ کردند

.وای بر امرای ارتش عراق که حتی یک بیانیه علیه ترکیه ندادند !!!
چرا مراجع دینی عراق هیچ فتوایی در پاسخ به تجاوزات نظامی ترکیه صادر نمی کنند

حملات ترکیه موجب تقویت داعش خواهد بود

ترکیه و اسراییل همدست هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
چون می دانند ترکیه مهمان یکی دو روزه است غربی ها هستند که لنگر می اندازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
کاکا نوبت حامیان تروریست هم خواهد رسید...
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
اولا مگر موقعی که آمریکایی های جنایتکار، خاک عراق را اشغال کردند، مرجعیت دینی عراق بر علیه یانکی ها فتوا صادر کرد؟
ثانیا لازم است بدانید که ترکیه دشمن شماره یک صهیونیستها است و در این راه شهید هم داده است
رضا
| United Arab Emirates |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
به همان علت که در نسل کشی بیش از صد هزار نفر توسط ارمنستان این کار را نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
ناشناس ۱۱:۳۹!واقعا از نظرت ترکیه دشمن شماره یک صهیونسیت هاست؟ترکیه و اسرائیل هیچ رابطه اقتصادی و سیاسی ندارن؟نکته بعد اینکه نظرت در مورد پانترکیسم چیه؟رضا ۱۲:۰۲! بر اساس کدوم مدرک و سند موثق اونطور در این قسمت نوشتی "نسل کشی بیش از صد هزار نفر توسط ارمنستان"؟
این اقا از ظاهرش معلومه چقدر به دنبال دمکراسی هست. سیاست همیشگی غرب. تا وقتی یک کشور شروع می کنه به پیشرفت اقتصادی یک به ظاهر اسلامگرا معرفی می کنه به عنوان جنبش تا ان کشور را متلاشی کنه.
یعنی اگر بساط آل سعود برچیده بشه صلح و دمکراسی به خاورمیانه برمی گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
شما راست میگی، چون نیروهای نیابتی عربستان در کشورهای همسایه و بخصوص عراق، منطقه را دچار آشوب و فلاکت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
در خاور میانه بقیه در مورد ما چنین فکری می کنند !
الان باید تیتر خبر شما آتش گرفتن 40 میلیون دلار دارایی ایران در گمرک افغانستان باشه، یک بی احتیاطی باعث دود شدن این سرمایه شد. درآمد دو روز نفت ایران رفت توی هوا
دولت امریکا دست بردار عراق و سوریه نیست تنها راه جنگیدن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
همه دارند برای پولدار شدن یک مشت پولدار یانکی می جنگند.
سران امریکا فهمیدن در مورد ترامپ اشتباه کردند بایدن از پس کنترل کشورها برنمی اید ترامپ به ریاست جمهوری برمی گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
ترامپ زن ستیز و مخالف سیاه پوست هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
بایدن به دنبال تبرئه شدن ترامپ در سنای آمریکا با رای ۵۷ به ۴۳، سردرگم شد.
مرگ بر ال سعود قاتل خاشقجی در ترکیه
درود بر ارتش تورک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
تو چرا اونطور در این قسمت واکنش نشون دادی و اونطور در این قسمت نوشتی"تورک"؟اصلا واژه "تورک"از نظر تو یعنی چه؟
عجب کامنت های عجیبی! خود اردوغان بارها گفته خاک عثمانی را پس می گیریم و هدفش در منطقه اشغال گری هست. تروریسم فقط بهانه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
اردوغان عامل اسراییل است
این اردوغان خودش را نخود هر آشی می کند در سرش هوای امپراتوری دارد ولی کور خوانده هر جا پا بگذارد با موانعی مثل دوستان ایران بر خورد می کند
ترکیه دیروز کارکنان کشتی ربوده شده توسط راهزنان دریایی را نجان داد کاری که ما نتوانستیم
اردوغان مهره انگلیس و کینه توز و تروریست پرور است. گناه کردها این هست که با ترکیه شرور همسایه شده است. خب معلومه مردم استان های یزد و اصفهان و کرمان ، زد و خوردی با ترکیه ندارند چونکه همسایه ی ترکیه نیستند و صد البته کردها میراث داران فرهنگ و هویت ایرانی هستند چیزی که در میان استان های مرکزی ایران معنا و مفهومی ندارد.
اردوغان مهره انگلیس و کینه توز و تروریست پرور است. گناه کردها این هست که با ترکیه شرور همسایه شده است. خب معلومه مردم استان های یزد و اصفهان و کرمان ، زد و خوردی با ترکیه ندارند چونکه همسایه ی ترکیه نیستند و صد البته کردها میراث داران فرهنگ و هویت ایرانی هستند چیزی که در میان استان های مرکزی ایران معنا و مفهومی ندارد.
ترکیه کارش درسته
ترکیه کارش درسته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل