بازدید 7476

لایحه بودجه اواسط هفته به مجلس ارائه می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه موضوع کاهش کسری بودجه در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس باید رعایت شود گفت: ظاهراً بودجه اصلاحی دولت اواسط هفته پیش رو به مجلس ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 12 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا زاکانی ظهر جمعه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قم درباره دلایل رأی نیاوردن طرح شفافیت آرا گفت: به ۲ دلیل این طرح در مجلس رأی نیاورد یکی اینکه برخی از نمایندگان حتی دو نفر از آن‌هایی که مخالف صحبت کردند قائل به شفافیت بیشتر بودند.

وی در ادامه افزود: دلیل دوم هم لحاظ نکردن فرایند طرح این موضوعات در فراکسیون و توجیه نمایندگان بود
زاکانی با تاکید بر اینکه اکثریت قاطع مجلس با این طرح موافق هستند گفت: با توجه همراهی اکثریت مجلس مجدد برای اعمال ماده ۱۳۰ آئین نامه امضا جمع شد تا به صورت شفاف رأی گیری انجام شود.

وی در بخش دیگر از این نشست به افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: این افزایش بصورت یکسان بر روی همه حقوق‌ها قرار بود اعمال شود که باعث می‌شد فاصله درآمدی در بین حقوق بگیرتان مجدد افزایش یابد.

زاکانی تصریح کرد: یعنی برخی در دولت که ۲۰ میلین تومان حقوق می‌گرفتند با یک افزایش ۵ ملیون تومانی روبرو بودند و برخی دیگر که حقوق کمتری دارند میزان افزایش حقوقشان بسیار پایین بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال این بود تا این افزایش مسیر درستی داشته باشد گفت: نمایندگان برای کم کردن این فاصله میزان مالیات این گروه‌ها را تغییر دادند به این صورت که افرادی که حقوق بیشتری می‌گیرند مالیات بیشتری دهند تا این فاصله کمتر شود.

کسری بودجه دولت عامل بی ثباتی قیمت‌ها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نوسانات قیمت دو دلیل اصلی فقدان نظارت کارآمد و کسر بودجه دولت دارد گفت: عامل تورم موجود کسری بودجه دولت است چنانچه مجلس فعلی یکی از سیاست‌هایش جبران کسری بودجه دولت از مسیر صحیح بوده است؛ لیکن با توجه به پیش بینی ۳۳۲ هزار میلیاردی کسری بودجه در لایحه پیشنهادی؛ بودجه پذیرفته نشد.

وی افزود: دولت هم به صراحت هم رسمی و هم رسانه‌ای اعلام کرد نمی‌تواند اصلاحات مجلس در بودجه را اجرا کند پس بودجه در مجلس رد شد تا خود دولت آن را اصلاح کند.

زاکانی با تاکید بر اینکه موضوع کاهش کسری بودجه در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس باید رعایت شود گفت: ظاهراً بودجه اصلاحی دولت اواسط هفته پیش رو به مجلس ارائه می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه افزوده شدن دو شهرستان به استان قم موافق و مخالفان جدی دارد، گفت: برخی افراد به یک نوعی تک شهرستان بودن را مزایا و یک انسجام می‌دانند و برخی می‌گویند تک شهرستان بودن منابع را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نظرات در این باره مختلف است.

نبود تصویری واحد از آینده قم در بین مسئولین

زاکانی با اشاره به اینکه آنچه که در قم مهم است و باید در درون شهر اتفاق بیفتد بازسازی و نوسازی بافت فرسوده است، افزود: این اتفاق باید بر اساس یک نقشه راه مشخص اتفاق بیفتد که آن وجود ندارد و با صحبت‌هایی که با افراد در شورای شهر و شهرداری انجام دادم باید ابعاد مختلف پیشرفت قم مشخص شود و بعد از مشخص شدن ابعاد کلان، طراحی بافت داخلی نیز مشخص شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی در استان قم گفت: افراد صاحب فکر و اندیشه زیادی در استان قم وجود دارد، اما مشکل اینجاست که بخش زیادی از سرمایه قم به بیرون از این استان می‌رود که باید حل این مشکل به مسئولان در بخش‌های مختلف کمک کزد.

نماینده قم یکی دیگر از مشکلات استان قم نبود یک تصویر مشخص از آینده قم به عنوان الگوی برای سایر استان‌ها بیان کرد و افزود: باید با هم افزایی و هم فکری همه دستگاه این سند و تصویر ترسیم شود تا همه مسئولین و مردم یک برداشت واحد از آینده قم و توسعه قم داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار