بازدید 6255

ترکیه: موضع ما در قبال اس ۴۰۰ تغییر نخواهد کرد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با تأکید بر موضع این کشور در پرونده خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسیه، از احتمال گفتگو بین رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۷ 12 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که موضع این کشور در قبال خرید سامانه‌های دفاع موشکی از روسیه غیرقابل تغییر است.

ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه پنج‌شنبه‌شب در گفتگو با شبکه تلویزیونی «تی‌آرتی» گفت که این کشور از موضع خود در خرید سامانه روسی اس ۴۰۰ عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به دنبال امتناع آمریکا از تحویل سامانه‌های پاتریوت به ترکیه، مقامات این کشور از روسیه اس ۴۰۰ خرید کردند که همین مسئله باعث تنش بین آنکارا و واشنگتن شد.

آمریکا برای تنبیه ترکیه و به بهانه افشای اسرار و کد‌های جنگنده‌های اف ۳۵ خود توسط این سامانه‌ها، آنکارا از پروژه تولید این پرند‌ه‌ها کنار گذاشته است.

به گزارش سایت خبری «تی‌۲۴»، کالین همچین درباره روابط کشورش با آمریکا با روی کار آمدن بایدن گفت که احتمالا رؤسای جمهور دو کشور طی روز‌های آینده گفـت وگو کنند.

سخنگوی اردوغان به موضوعات اختلافی بین ترکیه و آمریکا اشاره کرد و گفت که این کشور باید از شبه‌نظامیان سوری (یگان‌های مدافع خلق) که زیر مجموعه پ. ک. ک است، حمایت نکند و به این حمایت‌ها پایان دهد.

کالین از مواضع کشور در قبال قبرس و راهکار دو کشوری در این جزیره و تغییر قانون اساسی ترکیه حمایت کرد و گفت که یکی از کوتاهی‌های نظام سیاسی این کشور این بود که از سال ۱۹۵۰ موفق به تدوین قانون اساسی مدنی نشده است.

اخیرا ادوغان گفته است که تصمیم دارد قانون اساسی ترکیه را بر اساس قانون و نظام ریاست جمهوری تغییر دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل