بازدید 17159

تحریم‌ها با خواهش و تمنا از آمریکا رفع نمی‌شود

سخنگوی سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: راه رفع تحریم‌ها این نیست که با خواهش و تمنا از آمریکا درخواست کرد، این راه شکست خورده‌ای است.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ 10 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در چهارمین شب از ویژه برنامه «پلاک دیپلمات» بسیج دانشجویی شریف گفت: سیاست خارجه در جمهوری اسلامی ایران همچون سایر کشور‌های دیگر دارای سطح بندی‌های مختلف بوده که تعریف شده است.

وی افزود: سیاست‌های خارجه در سطح کلان ابتدا در مجلس تصویب و سپس توسط قوه مجریه اجرا و در مواقعی اجرا نمی‌شود!

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: مجلس یازدهم با بازدید از وزارت خانه‌ها در کشور‌های مختلف چند برنامه از جمله دیپلماسی اقتصادی را در سیاست‌های اصلی وزارت خارجه قرار داد، ولی هنوز نگاه سیاسی در وزارت خارجه حاکم است؛ در صورتی که بحث اقصادی از مهم‌ترین بحث‌های سیاست خارجه کشور‌های دیگر است.

وی ادامه داد: حوزه سیاست خارجه فقط غرب نیست. دنیا حوزه‌های بسیار فراوانی دارد. حوزه‌های اقتصادی آمریکا لاتین، آفریقا و آسیای شرقی بسیار بزرگ و دارای ظرفیت‌های زیادی است.

نقوی حسینی با اشاره به ورود مجلس به مسئله برجام، تاکید کرد: توافق در جایگاه خود بسیار خوب است، ولی توافقی که نتیجه و ثمره‌ای داشته باشد.

این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: در زمان توافق برجام؛ مسولان بنادر دریایی در مجلس مخالف برجام بودند بدلیل اینکه اعتقاد داشتند ایران تازه در این راه در حال پیشرفت است و تازه دارد راه می‌افتد و توافق می‌تواند ضربه به پیشرفت ما بزند.

وی گفت: راه رفع تحریم‌ها این نیست که با خواهش و تمنا از آمریکا درخواست کرد، این راه شکست خورده‌ای است.

نقوی حسینی یادآور شد: سیاست‌های کلان انقلاب و راهبردی امام و رهبری این نیست که برای رفع تحریم دست به دامن آمریکا شد. راه رفع تحریم قوی شدن است. همانطور که این راه در راهبرد‌های دفاعی مثل موشک جواب داده است.

وی با انتقاد از بی توجهی مسئولان به ظرفیت منطقه گفت: پاکستان یکی از بزرگترین تولید‌کننده‌های گندم جهان است، ولی مسئولین کشاورزی کشور هنوز گندم را از استرالیا وارد می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار