بازدید 14725

دستور رهبری برای بازپرداخت تسهیلات صندوق‌ توسعه

رهبر انقلاب با پیشنهاد رییس جمهور برای بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی شرکت‌های تولیدی بخش خصوصی موافقت کردند.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 09 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، کمیسیون تخصصی نمایندگان اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی شیوه نامه اجرایی نحوه تسویه اقساط سررسید شده تسهیلات ارزی اعطایی به واحد‌های تولیدی فعال بخش خصوصی که فاقد درآمد ارزی هستند را تصویب کرد.

این تصمیم با هدف تامین مالی سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های اشتغالزا پیشرفت اقتصادی و زمینه سازی جهش تولید بخش قابل توجهی از نیاز ارزی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای واردات ماشین آلات و کالا‌های سرمایه‌ای از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی در سنوات اخیر صورت پذیرفته است.
در پی تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه کشور عزیزمان ایران و تلاطمات اقتصادی ناشی از آن، نرخ ارز به شدت افزایش یافته و توان بازپرداخت تسهیلات گیرندگان به شدت دچار مشکل شد.
در این راستا و برای برون رفت از معضل حادث شده رئیس محترم جمهور ضمن تشریح موضوع درنامه ارسالی محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخواست نمودند؛ اجازه داده شود تا صندوق توسعه ملی مجاز باشد بازپرداخت تسهیلات ارزی برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی با واحد تولیدی فعال که با تشخیص هیئت امنای صندوق توسعه ملی فاقد درآمد ارزی، برای بازپرداخت ارزی هستند را به صورت ریالی و بر اساس نرخ ارز سامانه معاملات الکترونیکی بانک مرکزی (ج. ا. ایران) در روز پرداخت دریافت کند.

معظم اله با پیشنهاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران موافقت و بر آن اساس اعضای محترم هیئت امنای صندوق در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۷/۲ نحوه تسویه مطالبات ارزی صندوق توسعه ملی به صورت ریالی را تصویب و شیوه نامه اجرایی مصوبه را منوط به تهیه هیات عامل صندوق توسعه ملی و تصویب کمیسیون تخصصی نمایندگان اعضای هیات امنای صندوق نمودند.
بر این اساس هیئت عامل صندوق توسعه ملی شیوه نامه اجرایی را در تاریخ ۱۳۹۹/۷/۲۰ تهیه و جهت تصویب به دبیر خانه هیات امنا ارسال و نهایتا شیوه نامه مذکور در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۲۰ به تصویب کمیسیون تخصصی رسید.
بر اساس شیوه نامه تسهیلات گیرندگان ارزی بخش خصوصی فعال از محل منابع صندوق توسعه ملی که اقساط سررسید شده آن‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ می‌باشند و فاقد درآمد ارزی بر اساس تایید مراجع قانونی از جمله بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، می‌توانند مطابق ضوابط مقرر در شیوه نامه مذکور که درتاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ برای کلیه بانک‌های عامل ارسال شده است درخواست پرداخت اقساط سر رسید شده صرفاً تا پایان سال ۱۳۹۹ خود را به صورت ریالی و بر اساس نرخ ارز سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) در روز باز پرداخت را به بانک عامل خود ارسال و موضوع را از طریق بانک عامل پیگیری کنند.
تاکید می‌شود: این امکان صرفا برای واحد‌های تولیدی فعال بخش خصوصی که با تاکید مراجع قانونی فاقد درآمد ارزی می‌باشند و اقساط سررسید آن‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ می‌باشد فراهم شده و سایر موارد را شامل نمی‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر