تناقض‌ها بین مردم و انقلاب شکاف ایجاد می‌کند

کد خبر: ۱۰۳۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 09 February 2021

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: مسئولین انتظار اجرایی شدن مسائلی از سمت مردم را دارند که خودشان حاضر نیستند آن را اجرا کنند. مثلا بنا به دلایل کارشناسی، دسترسی مردم به توییتر محدود شده است، اما خود مسئولان توییتر دارند. این تناقض‌ها ایجاد شکاف بین مردم و انقلاب می‌کند.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک دهه فجر در مورد فراز و نشیب‌های ایران در یک سده اخیر ایران گفت: اگر شرایط ایران قبل از انقلاب را بررسی کنیم، متوجه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران خواهیم شد. ایران امروز، در شاخص‌های آزادی‌های سیاسی و استقلال سیاسی و بین المللی پیشرفت کرده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه فاصله فقر و غنی در ایران قبل از انقلاب تکان‌دهنده بود، گفت: در زمان شاه، از یک طرف زاغه نشینی داشتیم و از طرف دیگر نظام سیاسی کشور بر اساس مزدوری ابر قدرت‌های غربی بود. ما برای ساده‌ترین موارد به کشورهای غربی و منطقه وابسته بودیم و هیچ خودکفایی در زمینه غذایی، دارویی و پوشاک نداشتیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: همه قدرت‌های غربی و شرقی امروز اذعان دارند که بدون نظر ایران نمی‌توان در خاورمیانه تصمیم گرفت. همچنین جمهوری اسلامی شاید از معدود کشورهایی باشد که طی ۸ سال جنگ تحمیلی، حتی یک متر از خاک میهن را واگذار نکرد. این استقلال و این قدرت حاصل تلاش‌های انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است.

سعیدی افزود: در کنار همه پیشرفت‌ها، با آسیب‌های متعددی رو به رو هستیم. مهم‌ترین چالشی که بنیان انقلاب را با چالش مواجه می‌کند، مسئله عدالت است. علی رغم اینکه امامین انقلاب به مسئله عدالت تأکید کرده‌اند، متأسفانه با گذشت ۴۲ سال از انقلاب، وضعیت مناسبی در این زمینه نداریم. یکی از ابعاد مسئله عدالت حاکم شدن خوی اشرافی‌گری در بین مسئولان است. این خصلت، ما را از ویژگی جهادی - بسیجی ابتدای انقلاب دور کرد. هر چه از انقلاب ۵۷ دورتر شدیم، طبقه‌ای از مسئولان تشکیل شد که همچون اشراف زندگی کرده‌اند.

نماینده مردم چابهار «مردم ناباوری» را به عنوان یکی دیگر از مسائل پرتنش انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از مسئولان در شعار دم از مردم می‌زنند اما در عمل مردم در رویکردهای آنها حضور جدی ندارند. مروم ناباورری در هر سه قوه در ایران امروز دیده می‌شود. مسئله عدالت، اشرافی‌گری و مردم ناباوری سه چالش بزرگ انقلاب اسلامی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: یکی از شاخصه‌های انقلاب ما مواجه شدن با تنش‌های بی‌بدیل بود. در همان ابتدای کار قائله تجزیه‌طلب‌ها را داشتیم. سپس، دفاع مقدس آمد. جنگی که همه ابر قدرت‌های شرق و غرب آن را به ما تحمیل کردند. پس از دفاع مقدس نیز، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و شبیه‌خون‌های فرهنگی را داشتیم. در همه این چالش‌ها اما مردم پشت سر انقلاب و ولایت فقیه بودند. اگر فکری به حال عدالت و اشرافی‌گری نکنیم، مردم از انقلاب اسلامی فاصله می‌گیرند و این چالش بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه مردم تا به اینجای کار شرایط سختی را تحمل کردند، گفت: مردم زمانی حاضر به هر فشار و سختی هستند که ببینند مسئول هم هم‌گام آنها شرایط را تحمل می‌کنند. متأسفانه طبقه‌ای از مسئولان ما بگونه‌ای غیر از مردم زندگی می‌کنند. در همین دولت قبلی دختر فلان وزیر و برادر فلان مسئول متهم به فساد شدند. مردم وقتی این چیزها را می‌بینند، می‌فهمند که مسئولان از روحیه انقلابی فاصله گرفتند. این اتفاق شکاف بین ملت و انقلاب را بیشتر می‌کند.

سعیدی در پایان در توصیه‌ای به مسئولان سه قوا گفت: پیشنهاد من این است که هر چیزی را که برای مردم مناسب می‌دانیم را خودمان انجام دهیم. نمی‌شود شعار دهیم اما در عمل پیرو مردم ناباوری باشیم. برایم عجیب است که مسئولین انتظار اجرایی شدن مسائلی از سمت مردم را دارند که خودشان حاضر نیستند آن را اجرا کنند. مثلا بنا به دلایل کارشناسی، دسترسی مردم به توییتر محدود شده است، اما مسئولان توییتر دارند. این تناقض‌ها شکاف مردم و انقلاب را بیشتر می‌کند. باطل السحر همه این چالش‌ها هم پیروی از ولایت فیقه است. امام خمینی (ره) فرمودند، پیرو ولایت فقیه باشید، تا آسیبی به مملکت شما نرسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ما همه جوره وایستادیم فقط مسئولان هم سریعاً بفکر جدی مردم باشند
این شکاف خیلی وقته ایجاد شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها