بازدید 6835
۷

یک میلیون نفر اتباع بیگانه مجاز در کشور داریم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: یک میلیون نفر اتباع بیگانه مجاز داریم و بیش از یک میلیون نفر نیز اتباع غیر مجاز در کشور باشند.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 08 February 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت کشور مدیریت بر پدیده‌ها خصوصا مهاجرت غیر قانونی است؛ براساس قانون هر دستگاه اجرایی متولی بخشی از فعالیت‌های مقابله با این وضع هستند که پس از پیشنهاد وزارت کشور و مصوبه شورای عالی وزیران، باید تشکیل سازمان امور مهاجرت در مجلس تصویب شود تا مدیریت‌ها به صورت یکپارچه و تمرکز بر مدیریت اتباع بیگانه در یک مرکز انجام و پیگیری شود. براساس آمار‌ها یک میلیون نفر اتباع بیگانه مجاز داریم و شاید بیش از یک میلیون نفر نیز اتباع غیر مجاز در کشور باشند.

وی گفت: سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر از کشور طرد می‌شوند، اما به دلایلی دوباره به داخل کشور بر می‌گردند.

ناصریان افزود: بازنگری در رتبه بندی فرمانداری‌ها اتفاقی بود که بعد از سال ۷۷، در سال ۹۲ انجام دادیم که برای راهبری آن‌ها نیاز به بدنه تخصصی بود و به دستور وزیر کشور، چارچوب مشخصی برای انتخاب مدیران تهیه شد؛ همچنین فرمانداران و بخشداران در راستای این چارچوب انتخاب و انتصاب می‌شوند.

او ادامه داد: در پی دستیابی به خدمات رسانی سریع‌تر به مردم نیاز به انتقال اختیار تصمیم گیری به برخی دستگاه‌ها داشتیم که طی آن ۴ مصوبه دریافت کردیم و براساس آن اختیار ۵۸۴ دستگاه به خودشان واگذار شد.

ناصریان درباره الکترونیکی شدن فرآیندهای مختلف در کشور تصریح کرد: ۱۳۶ فرآیند شناسایی شد و تا پایان دولت این فرآیند‌ها الکترونیکی می‌شوند و نیازی به حضور مردم نخواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور افزود: تهیه چارچوب استفاده از نیرو‌های وزارت کشور و استفاده کمتر از نیرو‌های سایر دستگاه ها، دستورالعملی دیگر بود که ما به دستگاه‌های خود ابلاغ کردیم.

او در ادامه بیان کرد: توجه به انتصاب جوانان و بانوان دیگر برنامه‌ای بود که انجام دادیم؛ مقرر شد ۳۰ درصد از مدیریت در اختیار بانوان قرار بگیرد و در وزارت کشور هم این موضوع رعایت شد و در حوزه جوانان، سنین بین ۳۰ تا ۴۵ سال را در پست‌های مختلف مدیریتی قرار دادیم و حدود ۱۷ نفر از معاونان استانداران را از بانوان قرار دادیم و در بخش‌های دیگر هم از این ظرفیت استفاده کردیم.

ناصریان افزود: تهیه بانک اطلاعاتی دقیق برای استفاده از افراد در ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌هایی بود که انجام دادیم.

او همچنین گفت: در شرایط کرونا حدود ۴-۵ میلیون مراجعه کننده به دستگاه‌های اجرایی مختلف داشتیم که با تقویت سامانه الکترونیکی دولت، شکایات مردمی را دریافت کردیم و از این طریق نظارتی به دستگاه‌های اجرایی کشور داشتیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در ادامه تصریح کرد: برای خدمات رسانی دقیق تر، میز خدمت را راه اندازی کردیم و قصد داریم به صورت الکترونیکی هم آن را راه اندازی کنیم.

ناصریان عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف همکاری‌های مختلفی را داشتیم، مثلا در حوزه عمرانی، همکاری‌هایی برای الحاق ۵ هزار دستگاه اتوبوس را داشتیم و در حوزه انتخابات، برنامه‌هایی برای الکترونیکی کردن احراز هویت نامزد‌های انتخاباتی انجام دادیم.

او با اشاره به اقدامات وزارت کشور در سیل سال ۹۸ اظهار کرد: در سال گذشته همزمان ۲۴ استان درگیر سیل شدند و بعد از تشکیل قرارگاهی، اقدامات لازم برای مدیریت سیل انجام شد؛ در وزارت کشور ۷ کمیته ایجاد شد که مسئولیت کمیته تعیین خسارت به معاونت توسعه مدیریت و منابع واگذار شد، پس از آن بعد از ایجاد سامانه ای، تصمیم به برآورد خسارت گرفتیم که در این سامانه افراد تمام اطلاعات خود را ثبت می‌کردند و با استفاده از ظرفیت پژوهشگاه فضایی کشور، برای راستی آزمایی اقدامات افراد استفاده کردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
دو میلیون اتباع داریم حداقل ، که بیش از یک میلیون شغل رو اشغال کردن.... چرا اینا رو اخراج نمی کنید اینطوری حداقل یک میلیون شغل ایجاد میشه!
به پیر به پیغمبر هیچ کجای دنیا به این راحتی آدم گرسنه ، بدون تخصص و ... نمی گذارن تو کشورشون بیاد...بیادم نمی گذارن بیان توی اجتماع ...بیادم تو اجتماع نمیتونه به این راحتی شغل اشغال کنه....
ترکیه هم بخوای بری باید 250 هزار دلار حداقل مسکن بخری که تازه آی راهت بدن آی ندن....این جه وضعیه!
همه رو قانونی وغیر قانونی بفرستین بیرون بعد بگین اینجای تهران اینجای شیراز مشهد اصفهان و .... مجمتع ساختیم هر کس میخواد بیاد بیاد 250 هزار دلار از این پروزه که حداکثر 50 هزار دلار خرج برداشته بخره تا بگذاریم بیاد داخل ولی بازم نمیتونه شاغل باشه...باید 5 سال بگذره تا اقامت بگیره و بتونه کار کنه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
به نام بخشاینده رحیم روزی دهنده
به عنوان یک ایرانی میگم برادران افغان از ته دل دوستون داریم به این حرف ها که افراد با ضریب هوشی پایین و وسعت دید کم و کم بهره از خصیصه خداوندی ابراز میکنند توجه نکنید
کشور ما هم مثل کشور شما در حال توسعه است و اگر کشور امکان داشت و صنعتی بود مهمان نوازی بهتری از شما عزیزان می کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
و پاسخ به محمد شریفی برکتی که خداوند تو این کشور قرار داده برای میلیارها انسان کافی است شما به جای قطع روزی و رحمت خدا از یک بنده خدای دیگه به اصول اداره کشور باید نقد کنی
به جهانگیری و برادر عزیزش
به ظریف که با برجام ارزش دارایی هامون را صفر کرد
به محمود که میگفت اینقدر تحریم کنید تا تحریم دونتون ...شما همه اینها رو ول میکنی میای گیر میدی به فردی که جنگ زده است از سر ناچاری و نه دل خوشی ترک وطن کرده و در ازای کاری که میکند و حقوق کمتری میگیرد این چنین رفتار می کنی
انشالله شرایط در افغانستان بهینه بشه تا برادران افغان به سرزمین مادرشان برگردند و شرایط به گونه ای بشه که مواردی که غیر قانونی وارد کشور می شوند بتوانند حضور خود را قانونی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حتما یه سودی داره که اجازه ورود به کشور به این اتباع داده.
اتباع خارجی مجاز نه اتباع مجاز
پاسخ ها
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تابناک: سپاس از توجه شما. درست شد.
آره فقط مونده خاک کشور را مثل فلسطین بفروشید . این آدم های کم هوش و فقیر و معتاد را که جز بدبختی هیچ ارمغانی ندارند کلا از ایران بیرون کنید فقط زاد و ولد می کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار