بازدید 10645
۹

حدود ۳ میلیون دانش آموز در شاد نیستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند گفت: این امر می تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است برخی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در منطقه ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد و یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 08 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره اسقرار عدالت آموزشی در ایام کرونا گفت: عدالت آموزشی دو وجه وجود دارد، نخست آنکه دسترسی دانش‌آموزان به تدریس‌های باکیفیت و فاخر فراهم شده است. هماهنگی و یکسانی محتوای آموزشی از مزایای این اتفاق است.

وی افزود: از این حیث یک گام بزرگ در جهت عدالت آموزشی برداشته شده است. اینکه چه تعداد به اینترنت دسترسی ندارند می توان گفت که ۲.۵ تا سه میلیون دانش آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند که می تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است برخی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در منطقه ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد و یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.

آخرین وضعیت آموزش دانش آموزان در ایام کرونایی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعزام تیمی به مدارس سراسر کشور و بازرسی از وضعیت آموزش گفت: بیش از ۲۸۷۰ مدرسه بازدید شده اند و نتایج نشان می دهد که ۲۰ درصد از این دانش آموزان از طریق بسته های آموزشی خودآموز، کار آموزش را دنبال می کنند. سه دهم درصد در جمعیت ۶۰۰ هزار نفری دانش آموزان که مورد پرسش در این طرح قرار گرفتند، امر آموزش را دنبال نمی کنند که ماموریت دادیم با خودشان و خانواده هایشان تماس بگیرند و آنها را به آموزش برگردانند.

خدمات خاموش معلمان در روزگار کرونایی

حاجی میرزایی ادامه داد: باید از معلمان به واسطه اقداماتی که در این ایام انجام دادند قدردانی کرد. خدمت کادر درمان محسوس است اما خدمات معلمان خاموش است. این کار برای معلمان نسبت به آموزش حضوری، پیچیدگی و سختی بیشتری دارد. هرکسی که یک مجموعه کوچک را اداره کرده پیچیدگی کار آموزش و پرورش در سطوح مختلف را در ایام کرونا درک می کند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات معلمان گفت: معلمان به عنوان قشری که پایدارترین تصویر را برای ساختن آینده دارند باید امنیت شغلی داشته باشند که به طرق مختلفی باید دنبال شود که ارتقای معیشت، آرامش، ارائه خدمات رفاهی، به روز رسانی دانش و توانمندی آنها از این جمله است. برای ارتقای معیشت تلاش کردیم و فاصله میان حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت را کم کنیم.

تعیین تکلیف وضعیت شغلی ۱۰۰ هزار نفر
تدوین محتوای آموزش مجازی

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در سال جاری وضعیت شغلی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را از طریق ورورد به دانشگاه فرهنگیان یا تبدیل وضعیت تعیین تکلیف کردیم. بیش از ۳۰۰ مرکز رفاهی افتتاح شد و وضعیت خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان را بهبود دادیم. برای آموزش معلمان در شرایط کرونا نیز دوره های ضمن خدمت برگزار شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه مهارت معلمی را برای تدوین محتوای آموزش مجازی افزایش دادیم، درباره روند اجرای بسته های تحولی معاونت ها گفت: در راستای اجرای سندتحول بنیادین، بسته های تحولی طراحی شد و به اجرا در آمد. یکی از این بسته های تحولی آموزش مهارت به دانش آموزان بوده است که اقداماتی در این راستا انجام شده از جمله اینکه ۶۰ مهارت مرتبط قابل آموزش در فضای مجازی را شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: در هراستان یک منطقه را معین و مدارسی را برای آموزش عملی، تجهیز کردیم. هرچند کرونا محدودیت هایی ایجاد کرد اما کار را با جدیت دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همچنین اکنون تشکل های دانش آموزی به دنبال آن هستند که هرکدام یک دانش آموز را به یکی از نقش های اجتماعی هدایت کنند گفت: به عنوان مثال ۲۸ هزار نفر در سطح کشور در مجلس دانش آموزی عضو شده اند. بناست دانش آموزان به قابلیت های پرورشی مانند تفکر خلاق، قدرت حل مسئله و ... تجهیز شوند.

حاجی میرزایی در ادامه با بیان اینکه شاد یک مولود چندماهه است و در این مدت رشد سریعی داشته است گفت: با توسعه قابلیت ها شاد به یک امکان و بستر قدرتمند برای آموزش غیرحضوری تبدیل شده است. اکنون این امکان وجود دارد که با مدیران مدارس به صورت مستقیم گفت وگو کنیم. بنده هرهفته با مدیران مدارس یکی از استان ها در شبکه شاد گفت وگو می کنم.

درجه بندی تدریس مجازی معلمان

وی افزود: اخیرا در ورژن جدید شبکه شاد، دسترسی به شاد از طریق نسخه وب فراهم شد. ظرفیت دیگری که فعال شده این است که به معلمان فضایی می دهد که بتوانند تدریسشان را در هرپایه ای خواستند انجام دهند و به اشتراک بگذارند. این تدریس ها درجه بندی می شود.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت سوادآموزی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در جمعیت بالای شش سال از نرخ ۴۷.۵ درصد میزان باسوادی به ۹۰ درصد رسیده ایم. البته جمعیت هدف سازمان نهضت سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است که میزان باسوادی در این سنین ۹۶ درصد است.

وی افزود: در حوزه فضاهای آموزشی نیز دسترسی به فضای تربیتی، رفاهی و فرهنگی را توسعه دادیم. در دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته، هر روز ۲۸ کلاس درس احداث شده و میزان فضاهای ورزشی ۲ برابر شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم برای جمعیت لازم التعلیم داریم و در پیش دبستانی از سال ۹۲ از نرخ ۳۸ درصد پوشش پیش دبستانی‌ها به بالای ۷۶ درصد رسیدیم. در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر نوآموز داشتیم که در این دوره بودند.

وی درباره زمان اعلام نتایج مرحله دوم استخدام حق التدریسی‌ها و نهضتی‌ها گفت: ما از سه طریق نیرو می‌گیریم؛ از طریق دانشگاه فرهنگیان، ۲۸ هزار نفر از طریق سازمان امور اداری استخدامی، ۳۰ هزار نفر ردیف جدید استخدامی که این افراد براساس سوابق خود تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی افزود: در قانون مشخص شده افرادی که آموزش دهنده سوادآموزی بودند باید آزمون می‌دادند که آزمونشان برگزار شد اما تمام افرادی که از این طریق جذب می‌شوند باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش ببینند و امتحان دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
بفرمایید از کل دانش آموزان در ایران، چند نفر "شاد " هستند؟
بفرمایید از کل دانش آموزان در ایران، چند نفر "شاد " هستند؟
.... و حدود 9 میلیون دانش آموز شاد نیستند !
و با این اوضاع اقتصادی کشور و مدیریت وزارت اموزشو پروش و حاکمیت پول بر تحصیل دانش اموزان ایرانی بیش از 11میلیون دانش اموز شاد نیستند.
اونهایی که تو شاد هستند هم از شاد استفاده نمیکنند.
مدرسه های خوب از اسکای روم و ادوبی کانکت استفاده میکنند. مدرسه های معمولی هم از واتساپ و تلگرام.
اونایی هم که توی شادند در واقع شاد نیستند
آقای وزیر لطفا یه شماره بزارین توی هر شهرستان برای تخلفات مدیران ومعلم ها ما دستمون بجایی بند نیست اعصاب دانش آموزان را خرد کردن به اداره هم زنگ میزنیم همکارشون را ول نمیکنن بچسبن بما
خدایا خسته شدیم بابا ما پول نداریم گوشی بگیریم چرا وام خرید به دانش اموزان نمیدید والا قبلا شاد بودیم
بجای اینکه شاد بسازین ما دانش آموزا رو شاد کنید بخدا من دیگه افسرده شدم هرروز میشینم گریه میکنم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر