بازدید 56567
آخرین تحولات خاورمیانه

درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام / خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا / هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل / افشای نقش زنان موساد در عملیات‌های ترور

درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام، خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا، تعلیق فروش سلاح به عربستان از سوی آمریکا، هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل و افشای نقش زنان موساد در عملیات‌ ترور، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸ 07 February 2021

درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام| خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا| هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل| افشای نقش زنان موساد در عملیات‌های ترور

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام، خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا، تعلیق فروش سلاح به عربستان از سوی آمریکا، هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل و افشای نقش زنان موساد در عملیات‌ ترور، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام

شماری از مقامات سابق نظامی، امنیت ملی و دیپلمات‌های آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور از وی خواسته‌اند تا تمام تلاش خود را برای پیوستن سریع به توافق هسته‌ای با ایران به کار گیرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» بعدازظهر شنبه به وقت تهران نوشت، در بخشی از این نامه این گروه ۴۱ نفره آمده است: «ما از بازگرداندن محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران از طریق بازگشت سریع ایران و ایالات متحده به توافق هسته‌ای به عنوان نقطه‌ای شروع مذاکرات بیشتر جهت مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران، حمایت می‌کنیم.»

درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام| خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا| هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل| افشای نقش زنان موساد در عملیات‌های ترور

در این نامه سرگشاده ادعا شده که تهران تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکاست؛ اما احیای توافق هسته‌ای باید هدف اصلی آمریکا در قبال ایران باشد.

نویسندگان این نامه به صراحت تاکید کردند که رویکرد فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران برای امنیت ایالات متحده فاجعه بار بوده است.

در بخش دیگر این نامه آمده است: «جنگ با ایران فاجعه غیر قابل تصور است. درگیری نظامی با ایران هزینه‌های غیرقابل پذیرشی را بر ایالات متحده متحمل می‌کند و در نهایت نمی‌تواند امنیت ملی آمریکا را به پیش ببرد.»

علیرغم ابراز علاقه از سوی بایدن برای بازگشت به برجام در جریان مبارزات انتخاباتی، وی تاکنون تمایلی به برداشتن گامی در این مسیر نداشته و در حالی که این کشور از توافق هسته‌‌ای خارج شده؛ اما خواستار اتخاذ گام نخست از سوی تهران است. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

دولت جدید آمریکا تاکنون ساز و کاری برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌ است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند، قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند. اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، هنوز راه طولانی برای بازگشت کامل به برجام وجود دارد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند، ایالات متحده به علت خروج از برجام ملزم به برداشتن گام اول است.

خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا

یک مقام دولت بایدن اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا رسما به کنگره اعلام نموده که می‌خواهد گروه انصارالله یمن را از لیست سازمان‌های "تروریستی" آمریکا خارج کند.

 یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه تصمیم لغو طبقه بندی انصارالله یمن به عنوان یک سازمان تروریستی را به کنگره ابلاغ کرده است.

درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام| خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا| هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل| افشای نقش زنان موساد در عملیات‌های ترور

به گزارش رویترز، این مقام آمریکایی گفت: پس از یک بررسی جامع، می توانیم تأیید کنیم که وزیر خارجه قصد دارد طبقه بندی انصارالله را به عنوان یک سازمان "تروریستی" خارجی و به عنوان یک سازمان "تروریستی" جهانی لغو کند.

وی افزود: این اقدام کاملاً با پیامدهای بشردوستانه این طبقه بندی مرتبط است که در آخرین لحظه توسط دولت سابق انجام شد، زیرا سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه از آن زمان تاکنون صریحاً اعلام کرده اند این طبقه بندی بدترین بحران انسانی در جهان را به دنبال خواهد داشت.

۲۲ ژانویه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد در تصمیم طبقه بندی انصارالله به عنوان "گروه تروریستی" بازنگری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: وزارت امور خارجه در تلاش است تا هرچه سریعتر بررسی طبقه بندی انصارالله را به عنوان گروهی تروریستی نهایی کند.

نوزدهم ژانویه، یک روز قبل از روی کار آمدن بایدن، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده علی رغم هشدارهای سازمان ملل و گروه های امدادرسان انصار الله را در لیست سیاه قرار داد.

یمن از سال ۲۰۱۴ شاهد درگیری مسلحانه بین نیروهای عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و گروه "انصار الله" است. ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نیز عملیات نظامی خود را به بهانه حمایت از دولت هادی در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد.

سازمان ملل اوضاع در یمن را بدترین بحران انسانی در جهان می داند، زیرا بیش از ۸۰درصد مردم یا ۲۴.۱ میلیون نفر به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

تعلیق فروش سلاح به عربستان از سوی آمریکا

وب‌سایت خبری آمریکایی دیفنس نیوز (Defence News) در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در راستای سیاست توقف خشونت در یمن، فروش دو سری مهمات جنگی به ریاض را برای مدت نامعلوم به مبلغ ۷۶۸ میلیون دلار به حالت تعلیق درآورد.

طبق این گزارش، این تعلیق مربوط به دو معامله است؛ معامله نخست که دسامبر ۲۰۲۰ توسط وزارت خارجه آمریکا تأیید شد و شامل فروش ۳۰۰۰ بمب بمب هدایت شونده کوچک "GBU-۳۹" شرکت بوئینگ با ارزش کل ۲۹۰ میلیون دلار است.

دیفنس نیوز در ادامه نوشت، معامله دوم نیز شامل فروش هفت هزار بمب هوایی دقیق "Paveway IV" ساخت شرکت ریتون به ارزش ۴۷۸ میلیون دلار است.

درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام| خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا| هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل| افشای نقش زنان موساد در عملیات‌های ترور

این رسانه در ادامه بعید ندانست که معاملات تسلیحاتی دیگر آمریکا با عربستان نیز در آینده تعلیق یا به طور کلی لغو شود.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که آمریکا به حمایت از عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن پایان می دهد.

بایدن در این خصوص گفت: واشنگتن قصد دارد به تلاش های خود جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری در این کشور عربی شدت بخشد.

هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل

مجید تخت روانچی، سفیر و‌ نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت نسبت به اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه رژیم صهیونیستی هشدار داد و تصریح کرد: به هرگونه تهدید یا عمل نادرست رژیم اسرائیل قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

تخت روانچی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل و همچنین رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، افزود: به تازگی، رژیم اسرائیل نه تنها اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران شدت بخشیده، بلکه فعالانه در پی برنامه‌ریزی به منظور اقدام به تهدیدهای خصمانه خود علیه ایران است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین نمونه چنین تهدیدهایی، اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ است که در آن، علاوه بر ادعای واهی درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، گفت «نیروهای نظامی اسرائیل علاوه بر برنامه‌های موجود علیه ایران، تعدادی از برنامه‌های عملیاتی را نیز آماده می‌کنند تا آنها را برای سال آینده توسعه دهند، زیرا این برنامه‌ها باید روی میز باشد.»

درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام| خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا| هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل| افشای نقش زنان موساد در عملیات‌های ترور

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد این تهدیدها را نقض فاحش ماده ۲ منشور ملل متحد خواند و افزود: با توجه به سابقه تاریک این رژیم در حمله به کشورهای منطقه، پاسخ مناسب جامعه جهانی را ضروری می‌سازد.

تخت‌ روانچی با هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: حق ذاتی دفاع از خود را محفوظ می‌دانیم تا در برابر هرگونه تهدید یا عمل نادرست رژیم اسرائیل، قاطعانه پاسخ دهیم.

وی تاکید کرد: کاملا روشن است که رژیم اسرائیل باید مسئولیت کامل عواقب اقدامات لجام گسیخته و نادرست خود را به دوش بکشد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد عنوان کرد: شورای امنیت با داشتن مسئولیت اصلی در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، باید با سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده و اقدامات جنگ‌افروزانه رژیم اسرائیل مقابله کرده و آن را به جلوگیری از طرح‌های خطرناک خود علیه منطقه وادار کند.

تخت‌ روانچی در پایان خواستار ثبت این نامه به عنوان سند شورای امنیت شد.

افشای نقش زنان موساد در عملیات‌ ترور

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با نام دنیای زنان اطلاعاتی اسرائیل از نحوه به خدمت گرفته شدن این زنان توسط موساد، مأموریت‌های آنها و در رأس این مأموریت‌ها عملیات‌های ترور در کشورهای عربی پرده برداشت.

"شای لوی"، نویسنده این گزارش در این باره نوشت: یکی از این زنان اطلاعاتی "یائیل"، یکی از عناصر موساد است که پشت عملیات "فردان" یا عملیات "بهار جوانی" عملیات‌های چندگانه کماندوهای صهیونیستی در سال ۱۹۷۳ میلادی در بیروت بوده است.

تحقیقات لوی نشان می‌دهند که زنان موساد از زمان تاسیس آن، مانند همکاران مرد خود در پست‌های اصلی فعالیت کرده‌اند و به عنوان مثال در اوایل دهه ۱۹۹۰، یکی از آنها به نام "ایسا ماگین" به عنوان معاون رئیس موساد منصوب شد.

درخواست ۴۱ دیپلمات از بایدن برای بازگشت به برجام| خروج انصارالله یمن از لیست تروریستی آمریکا| هشدار ایران نسبت به ماجراجویی نظامی اسرائیل| افشای نقش زنان موساد در عملیات‌های ترور

دسامبر گذشته و زمانی که یوسی کوهن، رئیس موساد به هشت افسر این سازمان جوایزی را اهدا کرد، پرده از داستان افسران زن موساد برداشته و مشخص شد که یکی از آنها در تقویت روابط موساد و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نقش داشته است؛ اقدامی که در نهایت به امضای توافقنامه عادی سازی روابط با این کشورها منجر شد.

در این گزارش آمده است: زندگی این زنان پر از رمز و راز است و همیشه خطری زندگی‌شان را تهدید می‌کند و حتی اعضای خانواده‌شان نمی‌دانند زن و یا مادرشان چه فعالیتی می‌کند. آنها با مدارک هویتی مختلف در خانه‌هایشان در سراسر جهان مخفی می‌شوند و گاه در یک پایتخت اروپایی و یا در قلب یک کشور عربی با دشمن ارتباط برقرار می‌کنند.

طبق این گزارش، خطرناک‌ترین عملیاتی که یکی از این زنان به نام "اریکا چنبرز" انجام داده است، ترور علی حسن سلامه معروف به ابوسلامه پسر ارشد شیخ حسن سلامه از فرماندهان نیروهای فلسطینی در جنگ ۱۹۴۸ از مؤسسان جنبش حماس در بیروت است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه آورده است، زنان موساد در سراسر جهان با نام‌های مختلف و در هر نقش ممکنی فعالیت می‌کنند و با مخفی کردن هویت صهیونیستی و یهودی خود عملیات‌هایی را در داخل خطرناک‌ترین کشورهای دشمن این رژیم انجام می‌دهند.

طبق این تحقیقات، از جمله خطرناک‌ترین مأموریت‌های انجام شده توسط این زنان، عملیاتی در جریان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است که یکی از این زنان وارد جبهه ارتش مصر شده و شمار کشتی‌ها و تانک‌های آنها را ثبت کرده و سپس اطلاعات به دست آمده را به مقر موساد انتقال داده است.

شای لوی همچنین نوشت: زنان دیگر در بیروت اقامت کرده و شروع به جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی از مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) که هدف ترور قرار دارند، کردند؛ ازجمله این مقامات می‌توان به "کمال عدوان"، "أبو یوسف النجار" و "کمال ناصر" اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹
اسراییل از ترس تحقق نابودی اش از زنانش، اروپا، امریکا، بن سلمان، امارات بهره می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
چی داری میگی عربستان سعودی بخاطر منافع ملی اش با سوریه و یمن می جنگد، قطر را تحریم می کند و در عراق بلوا می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
کلا سیستم امنیتی بدین منوال هست که با بهره گیری زنان بتوانند درکشورهای مختلف اطلاعات نظامی وسیاسی واقتصادی ودفاعی کسب کنند این ازترس اسرائیل نیست این روش سازمانهای امنیتی هست ایکاش همینجوری کامنت نمیذاشتی
بایدن با تقلب و رای گیری پستی رییس جمهور شد بایدن از پس چین، روسیه برنمی آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
ترامپ هم بود از پس چین برنمی آمد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
اگر ترامپ می توانست او را دور نمی انداختن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
دمکرات ها از سایه ترامپ هم می ترسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
اومدن ترامپ فرصت را از بقیه جمهوری خواهان گفت .
خودش هم بی سیاست بود .
نباید با رسانه ها در گیر می شد .
پر حرفی می کرد.
عقایدش را می گفت دستش زا می خواندند .
کشو ر ها می دانستند از جنگ بدش می اید .سوارش شدند .
یک ادم به تمام معنی بزدل بود .
چرا کسی با بوش بازی نمی کرد ?
البته ۵۱نماینده جمهوریخواه هم برعکس اینهارابه بایدن توصیه کردند!
تو رو خدا تو یه کاری برای مملکتمون بکن اینجا کسی به فکر نیست .
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
ایشااله


ماشااله


به یاری خداوند متعال
دموکراتهای آمریکا آشوبگر جنگ افروز و فروشنده سلاح به تروریستهای خاورمیانه
دموکرات های آمریکا نوکر دربست حزب کمونیست چین هستند اتفاقات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که حزب کمونیست چین تا چه حد در غول های تکنولوژی و رسانه ای آمریکا همانند گوگل فیسبوک توییتر اپل آمازون و اسنپ چت و ... نفوذ کرده است و چطور چین توانست با یک کودتای نرم ترامپ را کنار بزند . بایدن در خاورمیانه سیاستی را پیش می گیرد که منافع چین را تامین کند و هر روز می بینیم یک فرمان اجرایی برای خوشایند چین و مستعمره های چین در خاورمیانه صادر می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
ترامپ موجب قدرت گرفتن دموکراتها شد .
اصلا تدبیر نداشت.
ترامپ را با پوتین مقایسه کنید .
کاری به خوبی و بدی ندارم .
ساده و نادان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
در دوره ترامپ روسیه دخالت کرد امسال چین.
شهوت عربی....؟
خوبه در برابر کارهای درست امریکا ایران هم جوابی مثبت البته اندک بدهد که جامعه بین الملل از ما طلبکار نشوند مثلا اگر کمک کردند مهلت جلوگیری از بازرسیها را یکماه به عقب بیندازیم
مگرنمیخواستیداسراییل رانابودکنیداینکه فرصته خوبیه مگرجنگ نمیخواستیدخوب این هم جنگ اسراییل خودش پاپیش گذاشته!!
چرا وزارت خارجه اعتراض نمی کند که وزارت خارجه روسیه از کلمه خلیج ع ر ب ی استفاده کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار