بازدید 21254
۱

آیا ممکن است ریه‌ها بدون علائم درگیر کرونا شوند؟

به گفته دو پزشک متخصص بیماری‌های عفونی اغلب درگیری‌های ریوی در بیماری کرونا با علائم و نشانه‌هایی همراه است.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 06 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سيما،​ دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که در صورت ابتلا به کرونا چگونه بفهمیم ریه‌هایمان درگیر شده است؟ گفت: چنانچه بیمار مبتلا به کرونا احساس تنگی نفس داشته باشد و روی قفسه سینه احساس فشار کند و همچنین هنگام راه رفتن دچار مشکل شود، احتمالا دچار درگیری ریوی شده است.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا ضمن اشاره به اینکه در صورتی که بیماری با این علائم رو به رو بود حتما باید مراکز درمانی مراجعه کند تا اکسیژن خون او گرفته شود، افزود: چنانچه سطح اکسیژن خون بیمار کمتر از ۹۳ باشد، پزشک معالج در خواست سی‌تی اسکن و عکس ریه می‌دهد و مشخص می‌شود، میزان درگیری ریوی بیمار به کرونا چه قدر است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بدون نشانه خاصی ریه افراد درگیر کرونا شود؟ گفت: به طور معمول درگیری ریه همراه علامت است.

اغلب درگیری‌های وسیع و خطرناک با علائم همراه هستند

دکتر حمید عمادی نيز درباره درگیری ریوی مبتلايان به کرونا گفت: بیماران مبتلا به کرونا که دچار علائمی نظیر تنگی نفس و احساس درد و سنگینی در قفسه سینه هستند و همچنین مدام نسبت به هوا احساس عطش داشته باشند، به احتمال زیاد درگیری ریوی پیدا کرده اند و باید هر چه سریع به پزشک مراجعه کنند.

وی همچنین در پاسخ این سوال که آیا ممکن است بیمار بد‌ون علائم خاصی دچار درگیری ریوی شده باشد؟ افزود: گاهی اوقات ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد و این موضوع بیشتر برای بیمارانی که درگیری ریوی خفیفی دارند، اتفاق می‌افتد و اغلب درگیری‌های وسیع و خطرناک با علائم همراه هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مردم مفهوم «درگیری ریوی» را درک نمی کنند درست توضیح بدهید:
برای خود ویروس داروی موثری وجود ندارد اما آنچه خطرناک است واکنش نادرست سیستم ایمنی بدن به این عفونت است که باید به موقع نسبت به آن اقدامات درمانی انجام شود برای این کار درمان موثری وجود دارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر