بازدید 8056

واعظ‌آشتیانی: دولت‌های ما دخالت در فوتبال را هم بلد نیستند!

کد خبر: ۱۰۳۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ 05 February 2021

مديرعامل اسبق استقلال معتقد است دولت های ما حتی دخالت کردن در امور فوتبال را هم بلد نیستند.

به گزارش تابناک ورزشی، امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص دخالت دولت ها در مسئله انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: واقعیت این است که دخالت کردن به حق دولت ها تبدیل شده اما مسئله اینجاست که مسئولان ما این کار را بلد هم نیستند. در همه جای جهان دولت ها در مسئله انتخابات فدراسیونها خصوص فدراسیون فوتبال دخالت می‌کنند و حتی برای گزینه مدنظرشان لابی و مهندسی هم می کنند اما راهش را بلد هستند و کاری نمیکنند که فیفا حساس شود.

واعظ‌آشتیانی: دولت‌های ما دخالت در فوتبال را هم بلد نیستند!

وی ادامه داد: اینطور نباید باشد که مسئله دموکراسی در انتخابات فدراسیون فوتبال فقط برای ایران باشد. آیا الان در عربستان، کویت، بحرین یا کشورهای اروپایی دولت‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال دخالت نمی‌کنند؟ مسلما این کار را انجام می دهند، چون فدراسیون مثل یک نهاد مردمی برای یک کشور است. منتها این دخالت ها باید به صورت نامحسوس باشد. ضمن اینکه در همه جای جهان دولت ها از یک گزینه مدیر، مدبر و کار درست برای فدراسیون فوتبال حمایت می کند و ما هم باید این کار را انجام بدهیم.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در مصاحبه با ایلنا خاطرنشان کرد: در کشور ما این طور نیست و ضعیف ترین افراد برای انتخابات مورد حمایت دولت قرار می گیرند. متاسفانه در اکثر مواقع دولت از کاندیداهاى ضعیف و ناتوان حمایت می کند که قبلا امتحانش را پس داده و در امتحان رد شده.

واعظ آشتیانی در خصوص  اینکه برخى اشخاص  با وجود اینکه در متن انتخابات حضور ندارند اما به نوعی تلاش مى کند در انتخابات تاثیرگذار باشد تاکید کرد:متاسفانه این مسائل وجود دارد و بعضى ها مى خواهند روى آراء تاثیرگذار باشند. البته من کفاشیان را در حدی نمى بینم که بخواهد پدرخوانده فوتبال ایران باشد اما ببینید خودش چطور وارد فوتبال شد. کفاشیان زمانی وارد فوتبال شد که دیگر چاره ای وجود نداشت و گزینه دیگرى باقى نمانده بود. حاصل عملکرد و ورود او همین وضعیت موجود است. متاسفانه برخی هیئت های فوتبالی آنقدر ریاست شان طول کشیده که یک سری کارها را انجام می‌دهند و برخوردی هم صورت نمی گیرد. اگر الان فدراسیون ما تکان نمى خورد دلیلش این است که از پایه ضعیف است ک. فدراسیون فوتبال مانند درخت تنومندی است که از ریشه در حال خشک شدن است.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا به نظرش می شود امید داشت اعضای مجمع فدراسیون بدون توصیه‌های دولت و به صورت دموکراتیک رای بدهندگفت: با توجه به همان بازی ها و قبیله سازی ها بعید می دانم که چنین اتفاقی رخ دهد. به طور کلى تصور من این است که کریمی رای نمی آورد ولی اگر این اتفاق رخ دهد یک اتفاق غیر قابل پیش بینی است. آجورلو هم از قبل در فوتبال بوده و سابقه مدیریت فوتبالى دارد اما نمیدانم چه برنامه ای براى این دوره دارد. هاشمی هم که قبلا در ورزش و فوتبال بوده مگر چه کار کرده و چه کارنامه مثبتی داشته که بخواهد رئیس فدراسیون شود؟ اگر اعضای مجمع بخواهند منطقی رای بدهند کارشان سخت است اما به نظرم همان بازی ها و قبیله بازی ها در رای گیری اثر دارد.

وی در واکنش به اینکه شنیده می شود با وجود تکذیب های فراوان، وزارت ورزش و کمیته المپیک در انتخابات فدراسیون دخالت می‌کنند گفت:همانطور که گفتم دخالت در انتخابات از سوى دولت ها عادى شده اما به صورت نامحسوس. در مورد کیومرث هاشمی هم یک چیز کاملا مشخص است. او در انتخابات کمیته ملی المپیک به نفع صالحی امیری کنار رفت، همان زمان سلطانی فر اعلام کرد که از وجود هاشمی در وزارت ورزش استفاده می‌کند و استدلال هم این بود که هاشمی نیروی استخدامی وزارت است اما همانطور که دیدید هیچ اتفاقی رخ نداد و از ایشان در وزارت ورزش استفاده نشد. فکر می کنم حمایت وزارت ورزش از هاشمی مزد سلطانی‌فر برای او است که در انتخابات کمیته ملی المپیک به نفع صالحی امیری کنار کشید و مى خواهند انصراف آن روز را جبران کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر