بازدید 29715
۴
سوژه اختلاف در آستانه انتخابات فدراسیون

برکناری رفیق قلعه‌نویی از فوتبال کیش جنجالی شد!

به نظر نمی‌رسد تاخیر یکماه و نیم برای موافقت با یک جابجایی قانونی زمان زیادی باشد اما مقطع زمانی اعلام و انجام این تغییرات در راس فوتبال کیش برای رقبای بهاروند ابهام ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۴ 03 February 2021

برکناری رییس هیات فوتبال جزیره کیش جنجال ساز شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ انتخابات فدراسیون فوتبال دهم اسفند برگزار می‌شود و بعد از پنج سال، رئیس و هیات رئیسه جدید سکان هدایت این مجموعه را در اختیار خواهند گرفت؛ اما در آستانه این مجمع سرنوشت ساز حواشی زیادی به وجود آمده که تنها یکی از آنها تغییرات در راس چند هیات فوتبال استانی است.

برکناری رفیق قلعه‌نویی از فوتبال کیش جنجالی شد!

حالا تغییر رئیس هیات فوتبال کیش در آستانه برگزاری انتخابات به سوژه جنجالی جدیدی تبدیل شده است؛ هر چند عزل و نصب تازه کار خلاف قانونی نبوده و بر پایه قانون به اجرا درآمده است. 

طبق اساسنامه، رئیس هیات فوتبال این جزیره توریستی بر خلاف هیات‌های استانی انتخابی نیست، بلکه از سوی رئیس فدراسیون فوتبال و با پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد معرفی و منصوب می‌شود.

قضیه از این قرار است که در ۲۷ آذر ۹۹ غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش درخواستی با شماره نامه ۹۹/۲۱۰۰۱۱۹۴۴ به فدراسیون فوتبال ارسال و درخواست تغییر رییس هیات فوتبال ابن جزیره را مطرح می کند.

گویا دیدار روز ۲۷مهرماه امیر قلعه‌نویی با مظفری در جزیره کیش هم نتوانست پایه های صندلی عرب را حداقل تا برگزاری انتخابات آتی محکم کند و برای خروج او اصرار زیادی وجود داشت. ملاقاتی که عکس آن را در همین مطلب می بینید.

حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال نیز پس از یک ماه و نیم در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال در حکمی در تاریخ ۱۳ بهمن ۹۹ به شماره ۹۹۵۳۵۳۷ محمود پازوکی را به مدت چهار سال به ریاست این هیات مهم و تاثیرگذار در انتخابات منصوب کرده است. تا اینجای کار اقدام خلاف مقررات صورت نگرفته است.

به نظر هم نمی‌رسد این مدت برای موافقت با یک جابجایی زیاد باشد چرا که باید فرد جایگزین هم مورد توافق دو طرف واقع شود اما مقطع زمانی اعلام و انجام این تغییرات برای رقبای بهاروند ابهام ایجاد کرده است.

این انتصاب در شرایطی است که درخواست مدیرعامل منطقه آزاد کیش، مربوط به حدود یک ماه و نیم قبل بوده و فدراسیون نیز ۲۰ روز مانده به انتخابات، این تغییر را کلید زده است. به هر حال سرپرست فدراسیون هم تا روز برگزاری انتخابات را حق قانونی مسئولیت خود می‌داند؛ اما بهتر بود این تغییر را در اختیار رییس قطعی فوتبال کشور در مجمع دهم اسفند می‌گذاشت.

شاید هم حیدر بهاروند در این مدت تلاش خود را برای تعویق این تصمیم انجام داده باشد؛ اما فشارها بر او برای صدور حکم جدید، مانع ابقای عرب شده است. امیر عرب رفیق بسیار نزدیک امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود و در کنار او به جامعه فوتبال معرفی شد.

گفته می‌شود، عرب ریاست هیات بدنسازی و پرورش اندام تهران را پذیرفته و در این مورد هم با دو مسئولیت، تمام وقت در اختیار فوتبال کیش نبود.

این درخواست ریاست منطقه آزاد کیش و تغییر یکباره رییس هیات فوتبال جزیره مرجانی که محل اردوی بسیاری از تیم‌های کشورمان است، آن هم در شرایطی است که از حکم چهارساله امیر عرب در این هیات یک سال دیگر باقی مانده بود، فدراسیون فوتبال برای پرهیز از هرگونه شائبه‌، می‌توانست یک ماه دیگر صبر کرده و تغییر و تحولات را به رئیس جدید فدراسیون واگذار کند.

نویسنده: صادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
به یک میتی کومان شدیدا احتیاج مبرم داریم تا تمام خلاف کاران و رانت خوران را محاکمه و پاکسازی کند .
اقای قلعه نوعی رک گو هستند وحرف زور را قبول ندارند برایش پاپوش درست میکنند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
آره علی تو نود یادمون نرفته . هر جا پول و رانت هست این بشر هم هست
صاحب نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار