بازدید 5638

بازگشت آلودگی به هوای کلانشهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه ۱۶ بهمن، روز جمعه ۱۷ بهمن در غرب، دامنه زاگرس مرکزی، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و البرز غربی و نیز برخی نقاط شمال غرب، بارش‌ها ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 02 February 2021

به گزارش تابناک به  نقل از فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور با بیان اینکه تا پنجشنبه ۱۶ بهمن جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور داریم، بیان کرد: در این راستا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه دارد و کاهش کیفیت هوا را در کلان‌شهرها داریم.

‌وی افزود: از اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که موجب بارندگی و کاهش نسبی دما در غرب و شمال غرب خواهد شد.‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: ‌روز جمعه ۱۷ بهمن در غرب کشور، دامنه های زاگرس مرکزی، استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و البرز غربی و همچنین برخی نقاط شمال غرب، بارش‌ها ادامه دارد.

ضیائیان گفت: روز شنبه در مناطقی که ذکر شد بارش‌ها افزایش می‌یابد و گستره بارش‌ها سواحل خزر به ویژه غرب دریای خزر، جنوب غرب کشور و شمال شرق را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود همچنین در غرب و جنوب غرب کشور بارش با رگبار و برق و وزش باد و وقوع تگرگ همراه است.

وی گفت: از جمعه ۱۷ بهمن دمای هوا در شمال غرب کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، از روز شنبه در سواحل خزر ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما داریم و در شمال شرق هم ۴ تا ۶ درجه دما کاهش می‌یابد.

ضیائیان بیان کرد: با توجه به همراهی جریانات جنوبی با این سامانه بارشی، بارش باران در دامنه های رشته کوه‌های البرز مرکزی و البرز غربی و همچنین زاگرس مرکزی و شمالی، موجب ذوب برف موجود و افزایش حجم رواناب در مناطق کوهپایه می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۵ و ۵ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: فردا در ۱۴ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر