بازدید 20879

خیانت‌ وخباثت! مگر واکسن‌روسی مائده‌آسمانی است؟

به وزیر بهداشت می‌گویم با توجه به مسائل پیش آمده اگر خود شما هم واکسن روسی بزنید، بازهم مردم به واکسن روسی اعتماد نخواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۳۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 01 February 2021

به گزارش تابناک، مصطفی داننده در عصرایران نوشت:  اگر وزیر محترم بهداشت، نویسنده این مطلب را متهم به خباثت و خیانت نمی‌کنند، می‌خواهم چند جمله‌ای در مورد واکسن روسی کرونا بنویسم.

اجازه بدهید قبل از ورود به بحث، اظهار نظرها در مورد واکسن روسی را با هم مرور کنیم. دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا ورود واکسن روسی را بدشانسی مردم ایران دانست و گفت: «من به عنوان یکی ار اعضای کادر درمان این واکسن را نمی‌زنم.» جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به این سخنان گفت: «ایشان (مینو محرز) شانی برای ارزیابی واکسن‌های دیگر ندارند.»

 

دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در واکنش به این اظهارات گفت که او هم واکسن روسی نمی‌زند.

در ادامه وزیر بهداشت هم وارد این کل‌کل‌های واکسنی شد و اعلام کرد:« می‌گویند قرار است «واکسن نامرغوب وارد کنند و من آن را نمی‌زنم». این حرف‌ها چیست که می‌گویید و دل مردم را خالی می‌کنید. این چه خباثتی است؟ مگر بی‌غیرت شده‌ایم که برویم واکسن نامرغوب وارد کنیم؟ خدمت‌گزاران را خائن به مردم جلوه ندهید که این خیانت و ظلم است و این خیانت ملی در سخت‌ترین زمان‌های این مملکت است.»

جنجالی شدن واکسن روسی در ایران چندان عجیب نیست. اگر سیر ماجرا این گونه نبود باید تعجب می‌کردیم. اما ادبیات وزیر بهداشت که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد، کمی عجیب و خارج از عُرف است. آدمی بعد از شنیدن این حرف‌ها دوست دارد سرش را به میز بکوبد.

مگر واکسن روسی، مائده‌ای است که از آسمان آماده که نشود در مورد آن حرف زد؟ واکسنی است ساخت دست بشر. اتفاقا اجازه بدهید که پزشکان ایرانی در مورد این واکسن بحث کنند و آن را مورد آزمایش قرار بدهند و بعد نظر خود را اعلام کنند تا اگر مورد تایید آنها بود، مردم بزنند و اگر نه هم که دور واکسن روس‌ها را خط بکشیم.

البته گفته می‌شود این واکسن تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارد. حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور گفت که «واکسن اسپوتنیک‌وی تأییدیه سازمان جهانی بهداشت را ندارد و تنها مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایران است.»

با وجود این انقلت‌ها، حرف زدن در مورد واکسن روسی، نه تنها خیانت نیست بلکه کمک به سلامت آدم‌هاست. حتی جامعه پزشکی ایران می‌تواند در مورد واکسن داخلی هم حرف بزند. چه اشکالی دارد؟ یک بحث علمی در جریان است و ممکن است پای شکست و موفقیت در میان باشد. پس از حرف زدن و نظر دادن منعمان نکنید.

اگر روس‌ها قرار بود از ایران واکسن بخرند، چگونه برخورد می‌کردند؟ به همین راحتی اجازه می‌دادند واکسنی که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیست وارد کشورشان شود؟ قطعا نه. آنها اول آزمایش می‌کردند و تا به اطمینان کامل نمی‌رسیدند، از واکسن استفاده نمی‌کردند.

می‌توانستید این واکسن را در اختیار همه آنهایی که اشکال وارد می‌کنند بگذارید تا آنها آن را بررسی کنند، اگر می‌گویید خوب است، که آنها هم بعد از بررسی تایید می‌کنند و به راحتی می‌توانیم از این واکسن استفاده کنیم.

مسائل آنقدر سخت نیست که سختش می‌کنید. همین الان به وزیر بهداشت می‌گویم با توجه به مسائل پیش آمده اگر خود شما هم واکسن روسی بزنید، بازهم مردم به واکسن روسی اعتماد نخواهند کرد.

در زمان جنگ هم، موشکی بدون تاییدیه لازم را نمی‌خرند که سلاح بدون تایید ممکن است ضربه مهلکی به پیکره دفاعی یک کشور بزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۱
جالبه! روسیه گوجه از ایران وارد نکرد! به دلیل از استانداردهای غذایی اونجا رو نداشت
پاسخ ها
تولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
آقایان در عرض چاپلوسی برای روس از هم سبقت میگیرند. مثل ماجرای بخشش سهم دریای خزر که برای مظلومیت روسها رگ غیرت شان متورم شده بود
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
دقیقا ... در حقیقت هیچی وارد نکرد از ایران ..هیچی
انواع واکسن را وارد کنید ،مردم خودشان انتخاب کنند چه می خواهند، نه آنکه شما برایشان تصمیم بگیرید آقایان مثلا مسئول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
واقعا همينطوره
چرا فكر ميكنن ما قيم ميخواهيم
يعني مسئولين عقل كلن و مردم همه بلانسبت عقب مانده ذهني؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
دقيقا همينطور بايد عمل بشه
بخصوص كه اول كادر درماني بايد بزنن كه خوشون حتما ديد دارن وميتونن راجع به واكسنها تحقيق بكنن و تصميم بگيرن
واکسن مدرناوفایرز که تاییدیه جهانی رادارندبا اون همه عوارض....بایدبه سیستم نظارت اعتمادکنیم
پاسخ ها
تولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
میشه یک تاییدیه معتبر واکسن روسی مثال بزنی آقای بله قربان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
هيچ واكسني تائيديه سازمان بهداشت جهاني را ندارد.
نویسنده محترم. سخنان وزیر را قلب نکنید. ایشان نگفته که در باره واکسن روسی صحبت نکنید بلکه گفته ما را آنقدر بی غیرت و بی عرضه تصور نکنید که واکسن نامرغوب وارد کشور کنیم. و این یک دفاع منصفانه از عملکرد خویش است. کمی انصاف داشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
لطفا یک تاییدیه واکسن مرغوب تان را نام ببرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
معلوم شد تو متن صحبتهای وزیر رو مینویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
سلام اقای وزیر خبر میدادین دارید تشریف میارید اینجا چنتا واکسن روسی براتون سر میبریدیم
آفرین به تابناک و نویسنده این مقاله که جرات این انتقاد را داشتند - آقای که میفرمائید این اظهار نظر خباثت است، توجه داشته باشید که صحبت های همین پزشک در پشتیبانی از اعتبار واکسن ایرانی در صدا و سیما پخش شد چطور است که اگر ایشان از واکسن ایرانی پشتیبانی کند خبیث نیستند اما اگر از واکسنی که مورد شناخت ایشان و هیچ مرجع بین المللی نیست اظهار نظر میکنند از عنوان خباثت استفاده میکنید. دقیقا" همین عملکرد شما مظهر خباثت هست که حتی تحمل اظهار نظر یک پزشک را به دلایل سیاسی و دفاع کورکورانه از این واکسن روسی ندارید
نه نیست ولی وقتی نصف درامدش میره تو جیب واردکننده بالاتر از مائده هم میشه
ارباب پوتین ناراحت میشه بهشون تشر میزنه. بخاطر همین اینقد بهش برخورد
تعجب آور است که چگونه هنوز واکسن را وارد نکرده اند تایید کرده اند ؟؟؟؟!!!!
اصل موضوع این است که امروزه شکاف بی اعتمادی مردم به حاکمیت اینقدر زیاد شده که اگر آنان بگویندالان روز است قالب مردم اگر صد درصد رد نکنند خواهند گفت فکر نکنم روز باشد.پس در مورد واکسن باید گفت اگر آنان حتی تاکید بر وارد نمودن واکسن فایزر می کردند باز هم مردم اعتماد نمی کردند و مخالفت می کردند .به این وضعیت باید تاسف خورد
متاسفانه امروزه کشورمان شده جولانگاه افرادی که ادعای تخصص دارند و یا عضو بخشی از سیستم غربگرا هستند که با توجه به نظرات مقام رهبری در حال فشار و هجمه های سازمان یافته و سفارش نشر اهداف و غرض ورزی های سیاسی نسبت به خدمتگزاران واقعی نظام ولایت هستند من متاسفم که اکثر این افراد پرورش یافته فارغ از گرفتن مدارک عالیه عملا به سفیران فرهنگی و سیاسی غربی ها تبدیل گشته اند و این همان مدل آموزش غربی است که عملا اشخاص برده فکری غربی ها میگردند فارغ از رانت خواری های داخلی برای جذب بودجه چند میلیاردی واردات واکسن و پورسانت های آن اما در مورد روسیه فدراتیو کشوری که پیچیده ترین و مجهزترین آزمایشگاه های جهان رو دارا میباشند و علتش هم مبارزه و عدم تسلیم شدن در برابر حمله غربی ها در هر صورت میکروبی و بیولوژی که شاید خیلی از عزیزان غربزده ما بتوانند مشابه اش رو فقط در آمریکا پیدا کنند .روس ها به راحتی به نشر اطلاعات نمی پردازند اما فروشندگان خبره ای هستند و هیچ پروژه علمی و فنی در صنایع برون مرزی با هیچ استانداردی غیر از استاندارد خودشان نمیسازند تا همیشه برای تامین امکانات پروژه به آنها وابسته باشید و مقایسه استانداردهای تولید واکسن با توجه به خرید بیش از 15 کشور و استفاده آن حتی در کشورهای عربی و غیر عربی همسایه ایران دلیلی به نادانی کارشناسان آن کشور و با هوش بودن کارشناسان غربکرای ما نیست .پس لطفا به فرمایشات رهبری گوش دهید تا مسیر درست واکسیناسیون به راه خودش ادامه دهد حداقل اینبار از پورسانت غربی ها بخاطر مردم چشم پوشی کنید.من اگر واکسن روسی و یا چین هم بیاد تزریق خواهم کرد.تا امروز یک مورد مشکل برای این واکسن ها اعلام نشده.
شما غرب زدگان سانسور می کنید که اردوغان واکسن چینی زده و شیخ راشد هم واکسن چینی زده
نه آقای وزیر وقتی شما به عنوان سکان دار بهداشت و سلامت مردم از طبیعی ترین حق مردم دفاع نمی کنید، مردم قطعا به شما اعتماد ندارند. ادعای اینکه ما و خانواده هایمان اول از همه از واکسن روسی استفاده می کنیم هم مثل هزاران حرف غیرقابل اعتماد دیگر است.
این آقای داننده بر چه اساسی خودش را نمایده کل مردم ایران میداند؟؟؟ ما که به ایشان اجازه نداده ایم تا از جانب ما صحبت کند!!!!
روسيه به هركسى كه اين واسكن رو بزنه يك بستنى جايزه ميده
بازی جالبیه ....اینقدر به این جنگ زرگری ودعواهای حیدری نعمتی ادامه بدهید تا اینکه کرونا خود به خود از بین برود. همان کاری که در مورد واکسن آنفولانزا کردید
به نظرم وزیر بایدبگه هر چی مافوق دستور بده من که کاره ای نیستم. در مورد اعتبار واکسن هم نظری ندارم.
خود روسیه و چین اینقدر اصرار ندارند حالا نمیدانم چرا ما اینقدر ازواکسن آنها دفاع میکنیم؟
عجب!! به روسیه اعتبار زورکی میدهید؟ معنی استقلالم فهمیدیم در دهه فجر
قرار بود در گام دوم انقلاب اشتباهاتمون کمتربشه. پس چی شد؟
تاریخ در مورد ما خواهد نوشت
ميليونها دوز واكسن فايزر و مدرنا و ... كه مورد تاييد سازمان بهداشت جهاني بودن در اقصي نقاط جهان تزريق شدن و تعداد معدودي از دريافت كنندگان اين واكسنها دچار عوارض آلرژيك و غيره شدن كه كاملاً طبيعيه ولي چطور به واكسن هاي روسي و چيني كه در مورد ميزان كارايي و مضرات شان هيچگونه تحقيقاتي نشده و تاييديه هيچ نهاد بهداشتي جهاني رو ندارن ميشه اعتماد كرد و صرفاً بدلايل سياسي و اقتصادي جان ميليونها مردم ايراني را به خطر انداخت ؟!!! همانگونه كه كيفيت خودروهاي چيني و روسي رو نمي شه با كيفيت بنز و بي ام و و فورد و كاديلاك مقايسه كرد . حداقل ما ايراني ها كه جاده ها و خيابون ها مون پر از خودروهاي چيني بي كيفيت هست بخوبي اين تفاوت ها رو درك مي كنيم ولي عده اي به عمد نمي خواهند قبول كنند .
غرب زده ها ناراحت هستند که چرااز آمریکای جنایت کار واکسن نمی خریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
شما شرق زده ها بروید برای خودتان از روسیه تجاوز کار و چین کمونیست ویروس ساز مسلمان ستیز واکسن بخرید.
در مورد واکسن فایزر و مدرنا هم کمی مردم راآگاه میکردید بد نمیشد
چرا همه خودشون رو به کوچه علی چپ می زنن. خریدن واکسن روسی مثل نخریدن واکسن آمریکایی و انگلیسی حکم حکومتیه که هیچ کس نمی تونه روش حرف بزنه حتی وزیر بهداشت
در حال حاضر هيچ واكسني تائيديه دائمي سازمان بهداشت جهاني را براي مبارزه با كرونا دريافت نكرده، اين سازمان با توجه به شرايط حاضر تنها مجوز اضطراري براي واكسنهاي كرونا صادر مي كند كه اين مجوز را واكسن اسپوتنيك هم دريافت كرده است.
صدور مجوز دائمي براي يك واكسن حدود 8 سال طول مي كشد.
مثلی هست که می گوید فلانی گردنش بار شده یعنی داره لجبازی می کند. خدا وکیلی جنازه دولت امریکا بهتر از زنده دولت روسبه نیست؟ امریکایی ها از پشت خنجر نمی زنند ولی لعنت به کمونیست ها. نمی دانم مسئولین ما چه آتویی پیش روسها دارند.....
انشالله که انشالله بشه
ایشالله
به نظر من نظر وزارت بهداشت خیلی سالم تره، این فریب بزرگیه چون دولت کارش داره تموم میشه این صحبتا هست و اینکه کسی گفته نزنین(مینو محرز) که کاملا‌ مشخصه هدفش چیه و واکسن ایرانی چه مزایایی داره برای خود و گروهشون
لطفا روی جون مردم بازی سیاسی نکنین این دفعه دیگه با صلوات درست نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
خانم محرز درباره واکسن روسی این حرف زده نه بقیه
واکسنها درضمن ایشون تاکید کردن واکسن داخلی تا چندین ماه دیگه تولید نمیشه و باید واکسن وارد کرد
شاید وزیر بهداشت ما فیلسوف
در طول تاریخ طب هر واکسنی فازهای چهارگانه را برای تولید نهایی طی کرده‌اند که حدود پنج سال طول می کشد و در حال حاظر هیچ واکسنی در دنیا نمی تواند دارای تضمین باشد و لذا اکثر تولید کنندگان تلاش می کنند تا بیشترین دوز واکسن تولیدیشان توسط مردم سایر کشورها تست شود لذا نباید زیاد مسئولین را بابت واردات واکسن تحت فشار گذاشت ،بهترین راه فعلا پیشگیری می باشدچون اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هم عجله‌ای در زدن واکسن، علی‌رغم ادعای تولید آن ندارند،ضمنا اگرملاک بررسی ،وضعیت پاندومی در جهان باشد فعلا که چین با جمعیت میلیاردی وضعیت عالی دارد و برعکس، آمریکا و اروپا بالاترین آمارهای تلفات را دارند ، لذا بقیه بحثها فعلا انحرافیست .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس