بازدید 7037
‌معاون عمرانی استاندار سمنان خبر داد:

انتقال آب خزر به سمنان نیازمند ۲۶ هزار میلیارد اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه ۲۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر به سمنان لازم است، گفت: تأمین این اعتبار از وزارت نیرو پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹ 30 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر، منوچهر فخری شامگاه شنبه در جلسه شورای راهبردی آب استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه پروژه ملی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی مؤلفه‌ای مؤثر و محرک در بحث توسعه همه‌جانبه استان سمنان است، اظهار داشت: بر اساس برآورد‌ها ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه نیاز است.

وی بابیان اینکه تمام اجزای استان باید برای تحقق و به سرانجام رسیدن پروژه انتقال آب دریای خزر به‌عنوان یک پروژه ملی و مؤثر در بحث توسعه استان پای‌کار باشند، تصریح کرد: کمبود آب، چالش جدی آینده استان در بحث توسعه همه‌جانبه است و تسریع در انجام امور اجرایی این پروژه به‌عنوان یک پروژه ملی و مطالبه مردمی، امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه مجوز‌های لازم صادرشده است، خاطرنشان کرد: صنعت باید در این خصوص به‌صورت ویژه و جدی‌تر پای‌کار باشد و نیاز است تا‌ای درو و ایمیدرو در بحث انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی سرمایه‌گذاری کنند.

فخری با اشاره به اینکه در بحث تأمین مالی پروژه، نیاز است تا وزارت نیرو نیز به این مهم به‌صورت جدی‌تر ورود کند، یادآور شد: موارد و مسائل این طرح طی جلسه‌ای با حضور استاندار و وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری و بررسی خواهد شد.

صدور مجوز زیست‌محیطی طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: مجوز زیست‌محیطی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور صادرشده است.

ایرج حیدریان با تأکید بر اینکه در حال حاضر در مرحله تأمین منابع مالی این طرح قرار داریم، تصریح کرد: پس از ارائه مدل مالی و تصویب آن، طبق ضوابط و معیار‌ها وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در این عرصه لازم است تا از ظرفیت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، برای توجه بیشتر به این مهم و انجام هماهنگی‌های لازم، استفاده کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها