بازدید 7393

خطیب زاده:برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور فرانسه، مکرون را به خویشتنداری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 30 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، مکرون را به خویشتنداری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است که توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تأیید و تثبیت شده، و به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف‌های آن هم مشخص و غیر قابل تغییر هستند.

خطیب زاده افزود: آمریکا از این توافق خارج شده و اروپا در حفظ آن ناتوان بوده است و اگر تمایلی به احیا و حفظ برجام وجود دارد راه حل آن ساده است، آمریکا به برجام بازگردد و تمامی تحریم‌های برجامی و غیر برجامی که در دوره رئیس جمهور پیشین آن کشور وضع شده اند را رفع نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: اگر مقامات فرانسوی نگران فروش تسلیحاتی هنگفت خود به کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس هستند، بهتر است در سیاست‌های خود تجدیدنظر کنند.

خطیب زاده تاکید کرد: تسلیحات فرانسوی در کنار دیگر سلاح‌های غربی نه تنها مسبب قتل عام و کشتار هزاران یمنی می‌باشد، بلکه عامل اصلی بی ثباتی در منطقه خلیج فارس بوده و بدون توقف سیل صادرات تسلیحاتی فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگران، نمی‌توان انتظار ثبات و آرامش در این منطقه حساس را داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان